|
کدخبر: 324924

اختصاصی گسترش نیوز

پرفروش ترین فیلم کمدی ایرانی / فسیل ۳۰۰ میلیاردی چقدر سود داشت؟

"فسیل" به عنوان پرفروش‌ترین فیلم و دومین اثر سینمایی پرمخاطب در تاریخ سینمای ایران پس از انقلاب شناخته می‌شود و اکران آن به صورت آنلاین در نوروز ۱۴۰۳ برگزار شد.

اقتصاد پرفروش ترین فیلم کمدی ایرانی / فسیل ۳۰۰ میلیاردی چقدر سود داشت؟

 آمار فروش فیلم‌های امسال نشان می‌دهد که فیلم‌های کمدی به طور قابل توجهی در صدر جدول فروش قرار دارند و همچنان موفق‌تر از سایر فیلم‌ها در جذب مخاطب عمل می‌کنند. بنظر میرسد با این آمارها کمدی‌های ایرانی توانسته اند به طور قابل توجهی در فروش رکوردشکن سینمای ایران نقش بسزایی داشته‌ باشند.

فسیل1

در سال ۹۸ قبل از شیوع کرونا،آمار فروش سینمای ایران به میزان ۲۹۰ میلیارد تومان بوده است، که با کسر ارزش افزوده و سهم سینماها به حدود ۱۳۵ میلیارد تومان می‌رسد. این مبلغ به چرخه تولید برگشته است و با در نظر گرفتن تعداد متوسط تولید حدود ۹۰ فیلم در سال و هزینه‌های ساخت فیلم در آن سال، حدود ۲۷۰ میلیارد تومان بودجه صرف تولید شده است.

"فسیل" به عنوان پرفروش‌ترین فیلم و دومین اثر سینمایی پرمخاطب در تاریخ سینمای ایران پس از انقلاب شناخته می‌شود و اکران آن به صورت آنلاین در نوروز ۱۴۰۳ برگزار شد.

فیلم سینمایی "فسیل" با کارگردانی کریم امینی و تهیه‌کنندگی سید ابراهیم عامریان، در شرایطی که بر اثر محدودیت سانس‌های اکران در داخل و خارج از ایران ادامه می‌یابد، فروش قابل توجهی را به دست آورده است. بر اساس آمار سمفا، در تاریخ ۴ دی ۱۴۰۲، این فیلم با ۶،۹۶۹،۳۱۵ بلیت در ۱۳۵،۷۹۴ سانس، مبلغی بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان را به دست آورده است.

فیلم "فسیل" به عنوان پرفروش‌ترین فیلم در این روزهای سینماهای ایران شناخته شده است. فروش این فیلم به طور بی‌سابقه به مبلغ ۳۰۷ میلیارد تومان رسیده است و با در نظر گرفتن ۳۵ درصد بازگشت سرمایه که در یادداشت پیشین رئیس سابق سازمان سینمایی ذکر شده است، سود ۸۰ میلیارد تومان برای سرمایه‌گذار آن به دنبال داشته است.

فروش-فیلم

سه فیلم پرفروش بعد از فسیل در سال گذشته متعلق به  "هتل"با فروش حدود ۲۲۸ میلیارد، "شهر هرت" به حدود ۷۸ میلیارد تومان و "ویلای ساحلی" نیز حدود ۳۹ میلیارد تومان بوده است. این آمار حکایت از این دارد که از مجموع فروش هزار میلیارد تومانی سینمای ایران در سال جاری، بیش از ۶۵۲ میلیارد تومان از آن به این چهار فیلم تعلق داشته است.

فسیل2

داستان فیلم فسیل

فیلم "فسیل" داستانی دربارهٔ یک زوج میانسال به نام‌های مریم و رضا است که در شهری کوچک در ایران زندگی می‌کنند. آن‌ها در یک خانهٔ قدیمی واقع در حاشیهٔ شهر زندگی می‌کنند و در گذشتهٔ خود، رازی را دربارهٔ خانهٔ خود کشف کرده‌اند. در طول فیلم، مریم و رضا با مشکلات و تحولاتی مواجه می‌شوند که به تدریج راز خانهٔ قدیمی آن‌ها را فاش می‌کند.

راز خانه که به عنوان "فسیل" شناخته می‌شود، مربوط به یک موجود افسانه‌ای یا موجودی قدرتمند است که می‌تواند به شکل زنده به انسان‌ها نشان دهد.در طول فیلم، رابطهٔ مریم و رضا به چالش کشیده می‌شود و آن‌ها باید با رازهای گذشته و موجودی فراتر از تصوراتشان مقابله کنند. همچنین، فیلم به بررسی مسائلی مانند عشق، ترس، تغییرات در زندگی و قدرت انسان بر موجودیت‌های ماوراء طبیعی می‌پردازد."فسیل" با ترکیب عناصر فانتزی و درام، داستانی پویا و جذاب را به تصویر می‌کشد و به بحث‌های فلسفی و انسانی نیز می‌پردازد.

فیلم "فسیل" به عنوان یکی از مهم‌ترین اثرهای سینمایی ایرانی پس از انقلاب، موفق به دریافت جوایز و اعترافات متعددی شده است. در زیر به برخی از جوایز برجسته  که "فسیل" دریافت کرده است، اشاره می‌کنیم:

1. جایزه بهترین فیلم بلند از سوی جشنواره فیلم فجر (۱۴۰۲)

2. جایزه بهترین کارگردانی برای کریم امینی در جشنواره فیلم فجر (۱۴۰۲)

3. جایزه بهترین تهیه‌کنندگی برای سید ابراهیم عامریان در جشنواره فیلم فجر (۱۴۰۲)

4. جایزه بهترین صداپیشگان مرد برای حمیدرضا آذرنگ در جشنواره فیلم فجر (۱۴۰۲)

5. جایزه بهترین طراحی صحنه برای ایرج آزاده در جشنواره فیلم فجر (۱۴۰۲)

6. جایزه بهترین موسیقی متن برای سیاوش قمیشیان در جشنواره فیلم فجر (۱۴۰۲)

7. جایزه بهترین تدوین برای محمدرضا مؤذن‌لو در جشنواره فیلم فجر (۱۴۰۲)

8. جایزه بهترین فیلم از سوی انجمن منتقدان سینمای ایران (۱۴۰۲)

9. جایزه بهترین فیلم از سوی انجمن منتقدان سینمای فجر (۱۴۰۲)

10. جایزه بهترین فیلم از سوی جشنواره بین‌المللی فیلم فجر (۱۴۰۲)

این فیلم همچنین از طرف جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های سینمایی بین‌المللی نیز تشویق شده و در تعداد زیادی از این رویدادها شرکت کرده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها