|
کدخبر: 324207

اختصاصی گسترش نیوز

صفر تا صد سفرهای رایگان بازنشستگان / سالی چندبار قابل استفاده است؟

بازنشستگان می توانند با استفاده از تسهیلاتی که صندوق بازنشستگی و همچنین برخی از ارگان های دولتی واسطه برای تفریح و سیاحت از آن بهر مند شوند.

اقتصاد صفر تا صد سفرهای رایگان بازنشستگان / سالی چندبار قابل استفاده است؟

به تازگی واژه سفرهای رایگان برای بازنشستگان را به وفور می شنویم؛ اما این طرحها شامل چه کسانی می شود و چگونه باید از آن استفاده کنند؟

به طور کلی، دو نوع طرح کمک هزینه تسهیلات سفر برای بازنشستگان وجود دارد. یکی از آنها توسط صندوق بازنشستگی کشوری اعطا میشود که شامل همه بازنشستگان لشگری و کشوری است و دیگری فقط مختص بازنشستگان تامین اجتماعی در قالب طرح کرامت است که بصورت تسهیلات سفر در اختیار قرار داده میشود.

در طرح اول بازنشسته محترم فقط ۳ بار  حق استفاده از این طرح را دارد و هر سال یکبار از تسهیلات سفر استفاده کند.
طرح دوم که طرح کرامت نامیده میشود شامل سود: ۱۸  % است و سقف وام حدود ۱۰۰ میلیون تومان است. در ادامه به تشریح جزییاتی از هر دو طرح خواهیم پرداخت.

به منظور ارتقاء احترام به بازنشستگان و مستمری‌بگیران، بانک رفاه و سازمان تامین اجتماعی تصمیم به اجرای طرح کرامت گرفته‌اند. این طرح تنها برای اعضای این بانک مخصوص است و حداکثر مبلغ قرارداد ۱۰۰ میلیون تومان است که باید به صورت ۴۸ قسط به بانک پرداخت گردد.

بازنشستگان

شرایط و ضوابط وام کرامت

یکی از شرایط اساسی برای درخواست وام طرح کرامت، حداقل درآمد متقاضی که باید حداقل ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باشد. این بدان معناست که بانک باید اطمینان حاصل کند که فرد می‌تواند وام را بازپرداخت کند.

همچنین، وام گیرنده نمی تواند بدهکار یا دارای چک برگشتی باشد، همانطور که در موارد دیگری اتفاق می افتد. یک نکته دیگر که باید به آن توجه کنید این است که ۲۰ درصد از مبلغ وام توسط بانک مسدود می شود و تا زمان تسویه کامل در اختیار بانک باقی می ماند. اگر شخص قادر به پرداخت این مبلغ به بانک نباشد، می تواند پس از ایجاد یک میانگین حساب حداقل ۲ ماهه، به دریافت وام اقدام کند. همچنین برای استفاده از این امکانات، بانک رفاه نیاز به داشتن ۲ ضامن از حقوق و یک فقره چک دارد.

در این بدیهی، افراد بازنشسته و مستمری‌بگیران بانک رفاه و سازمان تامین اجتماعی می‌توانند با ارائه ۲ ضامن و کسری از درآمد و یک فقره چک، تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام دریافت کنند. اطلاعات بیشتر را در اینجا مطالعه کنید.

نام وام: کرامت سود: ۱۸ %سقف وام: ۱۰۰ میلیون تومان نوع ضمانت: ضامن رسمی برای دریافت ۱۰۰ میلیون تومان وام، نیاز به ۲ ضامن، کسر از حقوق و ۱ فقره چک است. نیاز به سپرده: ۲۰% از مبلغ وام در بانک مسدود می‌شود. در صورت عدم تمایل به مسدود کردن پول، می‌توان با ایجاد میانگین حساب حداقل ۲ ماهه وام را دریافت کرد. حساب سپرده لازم: قرض الحسنه مدت زمان مسدودی سپرده: ۴۸ ماه حداکثر زمان بازپرداخت وام: ۴۸ ماه قسط وام: ۳,۲۰۵,۱۴۷ تومان مجموع رقم وام و سود: ۱۵۳,۹۰۷,۰۶۳ تومان هزینه فرصت مسدودی: ۲۴,۲۱۸,۳۰۲ تومان هزینه‌های جانبی: ۶۰ هزار تومان شامل تشکیل پرونده و اعتبارسنجی است.

سفر-بازنشسته

به منظور تمرکز و انسجام خدمات تورهای سیاحتی و زیارتی و سهولت در ثبت نام بازنشستگان، سامانه سفر بازنشستگان راه‌اندازی شده است. هدف اصلی این سامانه، تسهیل دسترسی به خدمات تورها و جزئیات کامل آن‌ها، شامل نرخ و مدت خدمات، مشخصات وسیله نقلیه، مرکز اقامتی، غذا و سایر اطلاعات مربوط به تورها است. این سامانه همچنین به منظور توسعه صنعت گردشگری، ایجاد نشاط، امید به زندگی، تکریم و ارتقاء منزلت بازنشستگان و وظیفه‌بگیران ارجمند راه‌اندازی شده است.

بازنشستگان و وظیفه‌بگیران  می‌توانند از طریق یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه تورهای سیاحتی و زیارتی، مانند ایرانگردی و جهانگردی یا پرشین گلف، و یا شرکت سرمایه‌گذاری سفرکارت ملی، که براساس قراردادهای منعقده، مجری تورهای سیاحتی و زیارتی بازنشستگان و وظیفه‌بگیران ارجمند هستند، از تورها استفاده کنند. همچنین، طبق قرارداد منعقده بین صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت توسعه دهکده آب درمانی محلات، بازنشستگان و وظیفه‌بگیران ارجمند می‌توانند از طریق ثبت نام در سامانه یا مراجعه حضوری به نمایندگی شرکت مستقر در پرشین گلف، از خدمات اقامتی، پذیرایی و آبگرم درمانی این شرکت بهره‌مند شوند.

صندوق بازنشستگی کشوری اقدام به بازنویسی طرح خود کرده است. در این طرح، بازنشستگان و وظیفه‌بگیران تحت پوشش صندوق می‌توانند از خدمات مختلف گردشگری استفاده کنند. این خدمات شامل اقامتی (هتل، مجتمع‌های تفریحی و پذیرایی، بوم‌گردی)، تور (تفریحی، طبیعت‌گردی، تاریخی و فرهنگی) و خرید بلیط (هواپیما، قطار و اتوبوس) می‌شود. برای استفاده از این خدمات، می‌توان از تسهیلات اعتباری (شامل خدمات تور) با بازپرداخت یکساله، تخفیف (خدمات اقامتی و خرید بلیط) و همچنین کمک هزینه سفر (شامل خدمات تور برای بازنشستگانی که سهمیه سفر داشته باشند) استفاده کرد.

هزینه سفر را برای هر دفترکل ۳۹۰ هزار تومان اعلام شده است و در صورت داشتن همراه، می‌توان از "کمک هزینه همراه" نیز بهره‌مند شد. همچنین، میزان "کمک هزینه گردشگری" در صورت داشتن همراه به ازای هر دفترکل ۷۸۰ هزار تومان است و از مجموع هزینه تور کسر می‌شود.

بازنشسته

تعداد سهمیه استفاده از تور برای هر دفترکل (بازنشستگان و وظیفه‌بگیران) که از "کمک هزینه سفر و گردشگری" استفاده می‌کنند، حداکثر سه نوبت در طول دوران بازنشستگی است.

استفاده از تسهیلات اعتباری یا کمک هزینه گردشگری برای بازنشستگان و وظیفه‌بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری در سال یک بار و تنها برای یکی از آن‌ها ممکن است. به عبارت دیگر، هر بازنشسته و وظیفه‌بگیر در طول سال فقط می‌تواند از یکی از تسهیلات اعتباری یا کمک هزینه گردشگری بهره‌مند شود و استفاده از تسهیلات بعدی برای آن‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها