|
کدخبر: 323195

قیمت خودرو/بازار خودرو/خرید خودرو

شوک بزرگ به خریداران این خودرو / مشتریان به دردسر افتادند

گزارشات نشان می دهد که تاخیر در تحویل خودروهای سایپا سبب شده است تا مشتریان با دردسر بزرگ همراه شوند.

اقتصاد شوک بزرگ به خریداران این خودرو / مشتریان به دردسر افتادند

بسیاری از مشتریان خودرو ساینا اعلام کرده اند که شرکت خودروساز در تحویل این خودرو تاخیر داشته است.

خودروسازان دولتی همچنان با گروگان گرفتن حقوق مردم، آنها را مجبور به تحمل شرایط عجیب، بدون قاعده و خلاف قانون کرده و هیچ دستگاه نظارتی هم پاسخگو نیست.

بدعهدی خودروسازان تمامی ندارد و متقاضیانی که از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو ثبت نام کرده اند، می گویند خودروسازان با تخطی از قرارداد اولیه و بدقولی ها آنها را در شرایط سخت و عجیبی قرار می دهند که اغلب خلاف قانون است و هیچ نهاد و سازمان نظارتی هم به فکر احقاق حقوق مردم در مقابل بی قانونی های خودروسازان نیست.

یکی از مخاطبین درخصوص مشکل خود نوشت: سلام، اسفند ماه سال ۱۴۰۱ در پیش فروش شرکت سایپا ویژه عید مبعث برای خرید ساینا اس دوگانه، تحویل ۹ ماهه موعد تحویل دی ۱۴۰۲، ثبت نام و مبلغ ۱۱۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان که در آن زمان بیش از ۷۵ درصد مبلغ کل خودرو بود را پرداخت کردم.

وی در ادامه نوشت: متاسفانه این خودرو با تاخیر سه ماهه در تاریخ ۹ اسفند ۱۴۰۲ به دستم رسید که عملا با نزدیک شدن به تحویل سال نو با افت مدل و کاهش قیمت مواجه شد.

این مخاطب تاکید کرد: شرکت سایپا هیچ جریمه ای بابت تاخیر در تحویل این خودرو پرداخت نکرد و فقط یک جریمه ناچیز یک ماهه به دلیل تاخیر در ارسال دعوتنامه به مبلغ یک میلیون و ۲۴۰ هزار تومان بر روی دعوتنامه تکمیل وجه اعمال کرد. این در حالی است که جریمه تاخیر طبق بند قرار داد، ۱۴ درصد سود مشارکت + ۱۲ درصد جریمه تاخیر سالیانه است.

وی افزود: بعد از تحویل خودرو متوجه حذف آپشن های این خودرو با توجه به کاتالوگ زمان ثبت نام شدم که از مهمترین موارد می توان به حذف ریموت تاشو، نصب کیلومتر تیبایی به جای صفحه کیلومتر جدید و نداشتن کامپیوتر سفری، سنسور باران، شیر برقی گاز و سیستم ضد سرقت اشاره کرد که برای نصب سیستم ضد سرقت با اینکه در کاتالوگ این محصول قید شده بود، مبلغ ۲ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان اضافه بر روی فاکتور این خودرو اعمال کرد.

این مخاطب گفت: با توجه به پرداخت مبلغ اولیه در زمان ثبت نام که ۷۵ درصد مبلغ خودرو را شامل می شود و با توجه به مصوبه ۴۷۳ شورای رقابت و افزایش ۴۲ درصدی قیمت کارخانه ی این محصول در سال جدید این درصد افزایش باید به آورده دوم پرداختی این محصول اعمال می شد که نه تنها سایپا سود مشارکت ۱۴ درصدی من را حذف کرد، بلکه مصوبه ۴۷۳ شورای رقابت را به هیج وجه به درستی برای مبلغ این خودرو اعمال نکرد و قیمت تمام شده این محصول را بر روی فاکتور ۲۵۴ میلیون حساب کرد.

وی درخصوص محاسبه قیمت ساینا اس دوگانه برای پیش فروش ۱۴۰۱ با اجرای مصوبه ۴۷۳ شورای رقابت نوشت: قیمت پایه ساینا اس دوگانه سوز در زمان پرداخت وجه اولیه ۱۷۰ میلیون تومان و قیمت مبنا بر اساس افزایش ۴۲ درصدی محصولات سایپا بر اساس قیمت های مصوبه ۵۷۷ مورخ ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ محاسبه و در این فرمول قرار داده شده است. میزان پیش پرداخت ۱۱۴ میلیون تومان وجه باقیمانده ۵۶ میلیون تومان با درصد افزایش قیمت ۴۲ درصد با اعمال افزایش ۴۲ درصدی بر روی آورده دوم پرداختی، وجه باقیمانده به قیمت روز ۸۰ میلیون تومان، قیمت پایه ساینا دوگانه برای پیش فروش ۱۴۰۱ با اعمال مصوبه ۴۷۳ شورای رقابت ۱۹۴ میلیون تومان با ۱۳.۵ درصد مالیات و هزینه های ثابت قانونی مثل بیمه و شماره گذاری و پست و ... قیمت کل نهایی ساینا دوگانه برای پیش فروش های ۱۴۰۱ ۲۲۴/۸۵۰ میلیون تومان باید محاسبه می شد.

منبع: عرشه آنلاین
  • محمد ارسالی در

    آره دقیقا درسته سرما هم همین بالا رو آور ده قرار بوده آذر تحویل بده هنوز نداده
    مصوبه 473 رو هم اجرا نکرده
    کلس یم نیست به داد ما برسه

  • ناشناس ارسالی در

    لطفاسخن از خودرو نکنید وزیر کهیر میزنه

  • اسماعیل ارسالی در

    سلام
    با هزار امید و آرزو خردادماه سال ۱۴۰۲ برای ساینا دوگانه سوز با موعد تحویل اسفند ماه ثبت‌نام کردم. ولی با بدقولی سایپا، دلمون شکست و صاحب ماشین نشدیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها