|
کدخبر: 323160

اقتصاد آمریکا / آمریکا و چین / ساخت پهپاد

جنگ آمریکا و چین بالا گرفت / هشدار جدی ترامپ!

یک گروه از نمایندگان کنگره آمریکا در یک نامه به کاخ سفید، از دولت کشورشان خواستند که بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا، تعرفه‌های بیشتری اعمال کند.

اقتصاد جنگ آمریکا و چین بالا گرفت / هشدار جدی ترامپ!

یک گروه از نمایندگان کنگره آمریکا در روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند که با افزایش تعرفه‌ها بر روی هواپیماهای بدون سرنشین ساخته شده در چین، اقدامات جدیدی برای تشویق تولیدکنندگان آمریکایی اتخاذ کند.

مایک گالاگر، رئیس کمیته مجلس نمایندگان در امور چین و چندین نماینده دیگر از دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در پیامی به کاخ سفید، خواستار یک اقدام فوری علیه تولیدکنندگان چینی به ویژه شرکت دی‌جی‌ای (DJI) و اوتل (Autel‌) شدند.

این نمایندگان در نامه ای به نمایندگان اقتصادی، بازرگانی و ادارات امنیت داخلی آمریکا اعلام کردند که این تعرفه‌ها باید با هدف جلوگیری از گسترش این پهپادها در بازار آمریکا وضع شوند، چرا که ممکن است تهدیدی برای امنیت ملی و اقتصادی این کشور باشند.

شرکت‌های چینی در واکنش به این درخواست اعلام کردند که از تمام قوانین داخلی آمریکا مربوط به حفظ حریم خصوصی داده‌ها در این کشور پیروی می‌کنند.

در نامه نمایندگان آمریکایی آمده است که تعرفه ۲۵ درصدی فعلی بر پهپادهای چینی برای مقابله با افزایش واردات ناکافی است.

دونالد-ترامپ

 ترامپ: چین رئیس آمریکاست!

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات‌ متحده اظهار کرد که در حال حاضر چین رئیس آمریکا است.

ترامپ دولت بایدن را متهم کرد که به اندازه کافی در حوزه تجارت در قبال پکن سختگیر نیست. همچنین با بیان اینکه آمریکا در حال از دست دادن قدرت اقتصادی خود است، گفت: «تقریبا مثل این است که ما زیرمجموعه چین هستیم».

ترامپ می‌گوید: بر کالاهای چینی تعرفه اعمال خواهد کرد و از اقدامات تلافی‌جویانه هراسی ندارد و تجارت آمریکایی فقط باید به آمریکا بازگردند.

ترامپ در پاسخ به سوالی درباره تغییر ظاهری موضع وی در مورد ممنوعیت احتمالی تیک تاک در ایالات‌متحده، گفت که بسیاری از نوجوانان و سایر کاربران بدون تیک تاک دیوانه خواهند شد.

به نقل از اکونومی، همچنین وی در مورد این موضوع که بدون تیک تاک، شما می‌توانید فیس بوک را بزرگتر کنید، بحث و مخالفت کرد و فیس بوک را «دشمن مردم» نامید.

اقتصاد-آمریکا

اقدام چین برای شکستن محدودیت‌های آمریکا

محاسبات بلومبرگ بر اساس داده‌های رسمی گمرک نشان می‌دهد واردات دستگاه‌های مورد استفاده برای ساخت تراشه‌های رایانه‌ای در سال ۲۰۲۳، با ۱۴ درصد افزایش، به حدود ۴۰ میلیارد دلار رسید که دومین رکورد بالا نظر ارزش است که از سال ۲۰۱۵ به این طرف ثبت شده است. این افزایش با وجود کاهش ۵.۵ درصدی مجموع واردات در سال میلادی گذشته، روی داد که نشان دهنده اهمیتی است که دولت چین و صنعت تراشه این کشور برای خودکفا شدن قائل هستند.

شرکت‌های تراشه چینی، به سرعت در کارخانه‌های نیمه‌رساناهای جدید سرمایه‌گذاری می‌کنند تا بتوانند توانمندی‌های کشورشان را ارتقاء داده و کنترل‌های صادراتی را که توسط آمریکا و متحدانش تحمیل شده است، دور بزنند. این محدودیت‌ها، دسترسی شرکت‌های چینی به دستگاه‌های مورد نیاز برای ساخت تراشه‌های قدرتمند را دشوارتر می‌کند و توسعه بخش فناوری پیشرفته چین را که تهدیدی برای آمریکا تلقی می‌شود، کند می‌کند.

واردات چین از هلند در سال میلادی گذشته، پیش از اجرایی شدن کنترل‌های صادراتی جدید افزایش یافت. محدودیت‌های مذکور که در هماهنگی با اقدامات آمریکا صورت گرفته است، دریافت جدیدترین ماشین‌آلات را محدود می‌کند.

واردات تجهیزات لیتوگرافی از هلند در دسامبر، تقریبا ۱۰۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت و به ۱.۱ میلیارد دلار رسید.

منبع: تجارت‌نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها