|
کدخبر: 322643

اختصاصی گسترش نیوز؛

قیمت انواع چیپس / ساده ۲۴۰ هزار تومان شد

در این گزارش به بررسی قیمت انواع چیپس در بازار پرداخته ایم.

اقتصاد قیمت انواع چیپس / ساده ۲۴۰ هزار تومان شد

در گزارشات قبلی به تنقلاتی که پای ثابت دورهمی های خانوادگی و جمع های دوستانه است اشاره کردیم و گفته شد که عمده مصرف تنقلاتی که میان همه محبوب است، پفک و چیپس نام دارد. چیپس یکی از خوراکی محبوب در میان تمام سنین است که طعم های مختلفی دارد. بیشتر مردم طعم ساده و سرکه ای آن را پسند می کنند و سایر طعم ها، کم تر مورد استقبال قرار می گیرد. این خوراکی جذاب، یا به صورت کیلویی فروخته می شود و یا اینکه در بسته های جدید و با قیمت متفاوت به دست مشتری می رسد. لازم به ذکر است که مصرف بیش از اندازه این خوراکی همه پسند، می تواند به مرور زمان، آسیب های جدی را به بدن وارد کند.

چیپس۲

مصرف بیش از اندازه چیپس به علت آنکه ارزش غذایی کمی دارد، سبب خواهد شد تا درگیر اضافه وزن شوید و چربی و فشار خون به سراغتان آید. همچنین این خوراکی، معده شما را پر می کند و سبب خواهد شد تا نسبت به وعده های غذایی روزانه خود احساس بی میلی داشته باشید. افراد بسیاری به علت مصرف بیش از اندازه چیپس، درگیر بیماری فشار خون و بیماری کلیوی شده اند. همچنین باید اشاره کرد که مصرف بیش از حد مجاز این خوراکی جذاب، می تواند بیماری هایی مانند سرطان و مشکلات گوارش را به همراه داشته باشد.

چیپس-فلفلی

تحقیقات بسیاری بر روی این خوراکی جذاب صورت گرفته است و حاصل این تحقیقات نشان داد که چیپس می تواند بسیار اعتیاد آور باشد. اگر دقت کرده باشید، زمانی که بسته چیپس را باز می کنیم، تا انتهای بسته باید خورده شود و در غیر این صورت محال است که از بسته چیپس دل بکنیم و آن را رها کنیم. پس باید درنظر داشته باشیم که چیپس، جدا از آنکه سلامت را به خطر می اندازد، می تواند اعتیاد آور هم باشد. چیپس‌ها بیشتر  طعم‌دار و نمکی هستند که وجود نمک باعث افزایش سدیم در آن‌ها می‌شود. مصرف غذاهایی با سدیم بالا می‌تواند منجر به افزایش فشار خون و مشکلات قلبی شود. افزایش فشار خون ریسک سکته قلبی و بیماری ‌های کلیوی را افزایش می‌دهد. هر ۳۰۰ گرم چیپس دارای ۱۲۰ تا ۱۸۰ میلی‌گرم سدیم دارد.

چیپس-ساده۲

چیپس ها انواع مختلف و قیمت های مختلف دارند که باتوجه به وزن و برند آن ها به فروش می رسند. برای مثال، چیپس ساده نمکی در بسته بندی های ۴۵۰ گرمی با قیمت ۶۹ هزار و ۲۰۰ تومان به فروش می رسد و در بسته بندی های کوچک تر با وزن ۶۰ گرم ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته می شود که این ۲ قیمت برای برند های ایرانی هستند. چیپس های طعم دار کنجدی نیز در بازار وجود دارند که ۱۰۰ گرم آن ۳۴ هزار تومان به فروش می رسد. یک مدل چیپس برای برند داخلی نیز در بازار وجود دارد که برای ۴۵۰ گرم آن باید مبلغ ۱۰۴ هزار تومان پرداخت کنید.

چیپس های طعم دار نیز اصولا کم تر مورد توجه قرار گرفته اند اما درصد کمی هم وجود دارند که این مدل از چیپس را خریداری می کنند. چیپس با طعم پیاز و جعفری در بسته بندی های ۶۵ گرمی ۱۵ هزار تومان و چیپس با طعم پیتزا در همان بسته ۶۵ گرمی ۱۶ هزار تومان فروخته می شوند. همچنین یکی از محبوب ترین طعم های چیپس که سرکه نمکی نام دارد در بسته بندی های ۹۰ گرمی با مبلغ ۲۰ هزار تومان به فروش می رسند.

چیپس-ظرفی

چیپس هایی با برند خارجی، کیفیت بالایی دارند و به علت نام تجاری شناخته شده، با قیمت بالایی در بازارهای ایران فروخته می شوند. برای مثال یک برند خارجی که محصول آن در ایران وجود دارد چیپس هایی با طعم مختلف دارد که قیمت های آن متفاوت است. چیپس سرکه نمکی این برند خارجی در بسته بندی های ۱۶۵ گرمی با قیمت ۲۳۹ هزار تومان و طعم فلفلی با همین وزن مبلغ ۱۶۲ هزار تومان فروخته می شود. طعم باربیکیو و طعم اورجینال این برند خارجی، قیمت های متفاوت دارد. طعم باربیکیو در بسته بندی های ۱۶۵ گرمی با قیمت ۲۰۲ هزار تومان و طعم اورجینال با وزن ۱۴۹ گرم ۲۴۰ هزار تومان فروخته می شود.

در جدول زیر می توانید قیمت انواع چیپس را مشاهده کنید.

 

چیپس

قیمت

چیپس فلفلی ۱۹۰ گرمی

۴۳،۰۰۰

چیپس خارجی ۱۴۹ گرمی

۲۴۰،۰۰

چیپس مکزیکی ۱۰۰ گرمی

۳۸،۰۰۰

چیپس پیاز و جعفری ۶۵ گرمی

۱۵،۷۰۰

چیپس فلفلی خارجی ۱۶۵ گرمی

۱۶۲،۰۰۰

چیپس پنیری خارجی ۱۶۵ گرمی

۱۸۰،۰۰۰

چیپس ایرانی ۴۵۰ گرمی

۱۰۴،۰۰۰

 

جدول بالا نشان می دهد که بیشتری قیمت در بین محصولات خارجی است و بسیاری از چیپس های تولید داخل، قیمت مناسبی دارند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها