|
کدخبر: 320149

حقوق بازنشستگان / حقوق فرهنگیان / عیدی بازنشستگان / معوقات بازنشستگان

صندوق بازنشستگی اعلام کرد / واریز حقوق و عیدی در این زمان

وی تاکید کرد: به دلیل عدم واریز وجوه مزبور توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی امکان صدور حکم بازنشستگی برای کارکنان مشمول از سوی این صندوق میسر نبوده است

اقتصاد صندوق بازنشستگی اعلام کرد / واریز حقوق و عیدی در این زمان

معاون فنی و امور بیمه ای صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد که حکم بازنشستگی بیش از یک هزار نفر از بازنشستگان سازمان آموزش و پرورش استثنایی صادر شده است. در پایان بهمن‌ماه، مبالغ مربوط به حقوق بازنشستگی، معوقات و عیدی پایان سال به حساب این افراد واریز خواهد شد.

وی تاکید کرد: به دلیل عدم واریز وجوه مزبور توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی امکان صدور حکم بازنشستگی برای کارکنان مشمول از سوی این صندوق میسر نبوده است.

فیضی نژاد با بیان اینکه «با پیگیری‌های متعدد صندوق بازنشستگی کشوری و واریز کسور مربوطه از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، حکم بازنشستگی بیش از یکهزار نفر از بازنشستگان مشمول صادر شده است»، گفت: در پایان بهمن‌ماه جاری، حقوق بازنشستگی، معوقات و عیدی پایان سال این افراد به صورت یک‌جا به حساب‌شان واریز می‌شود.

یکی از مسائلی که نظام آموزشی کشور را به چالش کشیده شده است، عدم پرداخت به موقع حقوق نیروهای حق التدریس یا خرید خدمات است. این مشکل نمی‌تواند تنها توسط وزارت آموزش و پرورش حل شود و نیازمند همکاری دستگاه‌های دیگر، به خصوص سازمان برنامه و بودجه، می‌باشد. این مشکل در سال جاری نه تنها کم نشده است، بلکه ممکن است چالش‌های جدیدی برای نظام تعلیم و تربیت ایجاد کند.

در سال جاری متأسفانه همزمان با رتبه بندی معلمان و هزینه‌های هنگفت اجرای این طرح، معلمان شاغل و بازنشسته بابت ساعات حق‌التدریس ماه‌های مهر تا بهمن ۱۴۰۲ هنوز رقمی را دریافت نکرده‌اند.

از سوی دیگر معلمان خرید خدمات آموزشی که جز معلمان غیررسمی هستند از ابتدای مهر تا به امروز بدون حقوق و بیمه و قرارداد در مدارس مشغول به تدریس هستند.

آبان امسال بود که علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش وعده داد که پرداختی به معلمان حق‌التدریس هر دو ماه یک بار صورت خواهد گرفت؛ با این حال از ابتدا هم معلوم بود تحقق این وعده به آسانی محقق نشود.

در حالی که به ماه‌های پایانی سال نزدیک می‌شویم؛ بسیاری از کارشناسان معتقدند همانند سال قبل وزارت آموزش و پرورش برای پرداخت حقوق و عیدی معلمان تحت فشار است. از یک سو فرهنگیان انتظار دارند حداقل به اندازه دو پایه دستمزد عیدی بگیرند و از طرف دیگر به آنان وعده داده شده است که این عیدی از دوم اسفند به حساب آنان واریز خواهد شد.

از سوی دیگر مخارج رتبه بندی همچنان به دخلش نمی‌خورد؛ دولت و وزارت آموزش و پرورش همچنان از تعداد بیش از انتظار معلمان با رتبه سه غافلگیر هستند؛ اگر چه عدد دقیق این معلمان مشخص نیست اما بارها در وزارت آموزش و پرورش این موضوع مطرح شده است که تعداد معلمان با رتبه سه، بسیار بیش از عددی است که وزارت آموزش و پرورش در ابتدای رتبه بندی آن را پیش بینی کرده بود.

با وجود همه این مشکلات و نگرانی‌ها، علی فرهادی این هفته وعده داد معوقات اضافه کار نیروهای شاغل و بازنشسته تا پایان بهمن پرداخت می‌شود.

تا پایان بهمن معوقات شاغلان بازنشسته پرداخت می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در مصاحبه با رسانه‌ها گفت: حدود ۳۴ هزار نیروی بازنشسته داریم که همچنان مشغول به کار هستند و حدود ۸۴ هزار معلم شاغلی هم هستند که بیش از ساعات موظفی خود، اضافه تدریس دارند, تلاش می‌کنیم دو ماه معوق حقوق همکاران را تا پایان بهمن پرداخت کنیم.

فرهادی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا پایان اسفند حقوق عقب مانده یک ماه دیگر را هم به نیروهای حق التدریس پرداخت کنیم؛ گفت: تلاش ما این است که تا پایان سال تحصیلی تمام معوقات نیروهای حق التدریس هم تسویه شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: مراحل لازم برای پرداخت حقوق نیروهای خرید خدمات انجام و بخشنامه پرداخت معوقات نیروهای خرید خدمات صادر شده است. قبل از پایان سال ۱۴۰۲ دو ماه از معوقات نیروهای خرید به آنان پرداخت خواهد شد و مابقی معوقات در سال آینده از طریق حساب موسسین آنها پرداخت می‌شود.

وزارت آموزش و پرورش تمام تلاش خود را به کار بسته و این طور وعده داده است که تا پایان سال جاری دو ماه معوق حقوق شاغلان و بازنشستگان و نیروهای حق التدریس را پرداخت کند. باید منتظر ماند و دید موضوع پرداخت حقوق و دستمزد فرهنگیان که اجرای ناقص آن در ابتدای سال جاری به برکناری یوسف نوری منجر شد؛ در ماه‌های پیش رو چگونه رقم خواهد خورد.

منبع: اندیشه قرن
  • محمد ارسالی در

    خدایی من کال ندالم. معلم ها باید در ماه سه چهارم حقوق بازن نشستگی بگیلن چون سه ماه تابستان تو خونه با دراز کردن 20 انگشتاشون استلاحت کردن. بماند که 20 روز هم ایام عید تعطیل بودن و به اضافه 20 انگشت یک انگشت اضافه رو هم دلاز میگلدن. پنج شنبه ها تعطیل. جمعه هاطعطیل. ایام تولد تعطیل ایام فوت تعطیل. ایام شهادت تعطیل. هوا سرد تعطیل. برف آمده تعطیل. هوا آلوده تعطیل. کرونا تعیطل. انفلو آنزا تعطیل. اینترنت ضعیف تعطیل. نوسانات دلار تعطیل. قطعی برق تعطیل. خرابی سرویس مدرسه تعطیل. خرابی سرویس بهداشتی تعطیل. بیماری بابا مدرسه تعطیل. خدایی دانش آموزها هم تو خونه دفتر مقش تکلیف هزار ویک شب بنویس.

  • ناشناس ارسالی در

    در کشور بی برنامه و بی قانون ایران که تم ام توجهات و هزینه ها متوجه خارج و ایجاد حکومت مخرب جهانی است مسئولین ناتوان و نا لایق که سیاست و جناحگرائی خاص را در هسته فعالیتها و انتخابات و انتصابات قرار داد ه اند، افزیش جمعیت بمعنی افزایش مشکلات خ واهد بود. پس از پیروزی انقلاب بدون انکه جمعیت افزایش یافته باشد، پستهای غیرضروری تعریف و بر بار هزینه های دولت وبحران صن دوق بازنشستگی افزودند هرچند تندروهای حاک م به هیچ صندوق و بانک و موسسه مالی رحم ن کرده و انرا غارت کردند. تاسیس دانشگاه ان تفاعی ازاد، و افزایش مدارک بی محتوی، و ع دم تعریف شروط لازم و کافی در استخدامها و تبدیل مدارک ضمن خدمت غیرضروری و تحمیل ب ارمالی سنگین، و جانبازانی که ابتدا هیچ ت وقعی نداشتند اما افراد سوء استفاده گر ذی نفع، یک مقطع بالاتر تحصیلی برای این افرا د درنظر گرفتند و همینطور بی نظمی و خودسر ی مدعیان انقلاب، کشور را با بحرانهای ویر انگر مواجه کرده که جز سقوط اجتماعی راهی ندارد هرچند حکومت در هرشرایطی ولو کشتار اکثریت مردم خود را در قدرت نگه میدارد ه مانطور که در فاجعه 88 مردم معترض به تخلف و فساد را بشکل باورنکردنی و بینظیر در ت اریخ سرکوب، و با گسترش بیماری کرونا و وا کسنهای خطرناک، جمعیتی را حذف کرده و مدیر یت بیمارستانها و مراکز درمانی تحت کنترل نظامیان است نه وزارت بهداشت و متخصصان پز شکی. یکی از دوستان که خدمت خود را در جنگ گذراند بدون هیچ معلولیتی جانباز شیمیائی بود و ورزش میکرد اما زمان احمدینژاد تما رض کرد و بدون هیچ تلاش و کار اضافی، مدرک فوق و معادل دکتری حقوق دریافت میکند، هم ینطور نماینده بیسواد شهر ما، مردودی خردا د سال اول دبیرستان بود و ناچارا به حوزه علمیه محل رفت و اکنون مدرک دکتری دارد که جز حاکمیت خیانت و سوء استفاده گسترده پس از انقلاب در کشور معنایی ندارد. جانبازا ن و ایثارگرانی که باید الگوی اخلاق مدنی و قانوگرائی و قناعت و ایثارگری باشند، از همه بدتر و فاسدترند و عامل عمده مشکلات اند. تفکر بسیجی و انقلابی که ضامن بقای ح کومت است، مخرب اینده کشور در گسترش بی قا نونی و اتش باختیاری است.

  • ناشناس ارسالی در

    تورم و استخدامهای غیرضروری و تبدیل بی رو یه مدارک ضمن خدمت و دست درازی به صندوق ا ز عوامل مهم مشکلات صندوق بازنشستگی اند. تورم و استخدامهای غیرضروری و تبدیل بی رو یه مدارک ضمن خدمت و دست درازی به صندوق ا ز عوامل مهم مشکلات صندوق بازنشستگی اند.

  • هوووو ارسالی در

    همچین می‌نویسید هنگفت که انگار از اختلاس آقازاده ها بیشتره برا حق معلم که زحمت ک شید می گوید هزینه هنگفت خاک بر سر این مل ت که سفره شما را جمع نمیکنه شب عزای ۲۲ ب همن ده برابر حقوق تمام کارمندای مملکت ف قط ترقه بازی کردن برید اینا را انتشار بد ید اگه میدونستم نویسنده این مقاله کی هست یه کوپن بیمه حرام میکردم

    اگه وجدان بیدار دارید از پوست خودتون بیا د بیرون وحقایق را بنویسید

  • بازنشسته کشوری ارسالی در

    چرا فقط بازنشستگان لشکری ۱۰درصدازبهمن اف زایش حقوق داشتن ؟! همیشه برای اضافات ما تصمیم مشابه بود این تبعیض وبی عدالتیه!!! همه در فشار تورم هستیم بخصوص بازنشستگان !! لطفاً بازنگری کنید!!

  • ناشناس ارسالی در

    شاغلان بازنشسته!!!!!؟؟؟؟

  • علی ارسالی در

    سازمان کلنگی و مدیران رانتی .یک وام ضرور ی بعد ازیک سال هنوز پرداخت نشده .

  • ناشناس ارسالی در

    باسلام نمیخوادسوپرایزبرای بازنشستگان داشته باشیدفقط اون مبلغ پاداش واقعی که می بایست به بازنشستگان پرداخت بکنیدبدهیدنه اینکه یه مبلغی که اصلابامبلغ اصلی آن سنخیت نداره باقیمانده این مبلغ به حساب کی میره الله اعلم

  • احمد ..... بازنشسته فرهنگی ارسالی در

    با سلام . چندین ماه است بازنشستگان کشوری بخصو ص اموزش و پرورش که واقعا کمتر ین حقوق را در یافت میکنند هم مدیریت صندوق که فعال نیستند بعلت تعویصهای مدیریت و هم نمایندگان مجلس و الخصوص دولت ، یک ماه جاها یمان با هم در مورد حقوق عوص کنیم ببین خیی میتوانید فقط با این تورم ۵ روز معیشت خانوادهایتان را تامین نمابیید بخدا مابازنشستگان همان معلمینی هستیم به شما نمایندگان و حتی مسولین دولت درس دادیم با سوادتان کردیم راه را از چاه نشان دادیم حال بازنشست و سالمند شده ایم با اینگونه باید رفتار نمایید تا جاییکه نتوانیم معیشت خانواده را تامین کنیم بر رسی کنید در همین منطقه خود مان منطور خاورمیانه بالاترین حقوق را به معلمین و بازنشستگان میدهند چون این معلم است که جامعه ساز میباشد حتی در بعصی از کشور ها چگ سفید به کارکنان و معلمین میدهند البته نا گفته نماند انها هم چون تامین هستند به اندازه نیاز از چک سفید استفاده می کنند ان وقت چرا مسولین محترم کشور ما با این همه منابع خدا دادی یک معلم یا بازنشسته معیشت زندگیش اینگونه در تورم بگونه ای در هم تنیده شود که نتواند زندگی خانوادهاش را در ماه تامین کند در انتها جهت یاد اوری ما بازنشستگان اینه تمام قد اینده شما هستیم و شما هم در اینده نه چندان دور مانند ما بازنشست خواهید شد ،، مواطب این قشر بازنشسته باشید مسولین محترم کشور، با احترام بازنشسته

  • تیموری ارسالی در

    سلام واقعا دولت چه فکری می کند 32 سال زحمت کشیده ایم حالا سنوات نمی دهند حکم نمی زنند

  • ایرانی مسلمان ارسالی در

    چرا همیشه برای پرداخت حقوق معلمان مشکل و جود دارد؟ تعدادشان که مشخص است. مگر در خ صوص تعطیلات تابستان و عید و تعطیلات دیگر هم معلمان مقصر هستند؟ چه کار باید کرد؟ در تعطیلات تابستانی ، دانش آموزان را مدر سه بفرستید! به جای اتحاد که حلال مشکلات است ، شرم آور است که برای معلمان که از ز حمتکش ترین اقشار جامعه هستند، بابت گرفتن حقوق در تابستان و ... بهانه تراشی بشود.
    به همین دلیل است که هیچ وقت هیچ جریانی در جامعه موفق نیست. چون سیاست بر این است که اقشار جامعه را رو در روی هم قرار بدهند.

  • علی ارسالی در

    ایقد دروغ نگید ودروغ ننوبسید

  • ناشناس ارسالی در

    فقط دروغ پس بازنشستگان کشوری کجای کارند

  • ناشناس ارسالی در

    سلام بازنشستگان لشکری جزو پایین ترین دریافتی حقوق هستند واقعا در مضیقه و سختی میباشند ولی صداشون هم در نمیاد یه فکری بکنید ممنون

  • ناشناس ارسالی در

    چرا نباید بازنشستگان عید خوبی داشته باشند چرا باید حجاب و بکشند چرا هیچکس جوابگو نیست حداقل عیدی برج حقوق بدید که اونا خوشحال بشند

  • محمد ارسالی در

    آخه این ها کدامین حرف وعده وغیره روکه دادند عمل کردن هیچی دیگه پس همش دورغ میگین

  • کشوری ارسالی در

    پس ماچی؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها