|
کدخبر: 318166

حقوق بازنشستگان / معوقات بازنشستگان / حقوق کارگران

طرح ضد کارگری دولت / مجلس از تصویب آن عقب نشینی میکند؟

الان، یک کارگر ساختمانی چگونه می‌تواند پرداخت ۳۵ سال سابقه بیمه را تجمل کند ضمن اینکه بحث برخی مشاغل سخت و زیان‌آور هم باید در این طرح لحاظ شود. امیدوارم با حمایت‌هایی که مجلس انجام خواهد داد بتوانیم با ملغی کردن این مصوبه، گامی به نفع کارگران و نیروهای شاغل کشور برداریم.

اقتصاد طرح ضد کارگری دولت / مجلس از تصویب آن عقب نشینی میکند؟

لایحه افزایش سن بازنشستگی از سوی دولت به مجلس ارائه شد و در جریان بررسی این طرح، موافقان و مخالفان صحبت و نظرات خود را اعلام کردند. به‌عنوان رئیس فراکسیون کارگری مجلس، من به‌شدت با این لایحه مخالف بودم و هستم. دلایل مخالفتم بر این اساس است که این لایحه به‌طور نادرستی با رویکرد ارتقای ضریب امنیت درآمد پایدار صندوق‌های بازنشستگی تامین اجتماعی و حل چالش‌های این صندوق‌ها تدوین شده است. همچنین، اجرای این لایحه می‌تواند باعث عدم بهره‌برداری از سود برای صندوق‌ها شود.

علی بابایی کارنامی افزود :از سوی دیگر در بررسی هایی که با کارشناسان و مرکز پژوهش های مجلس انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که با توجه به ۷ ، ۸ میلیون نیروی کاری که سالانه از دانشگاه‌ها فارغ التحصیل می شوند و عرضه نیروی کار زیاد است و تقاضا اندک، این مصوبه نه برای صندوق ها انتفاعی نخواهد داشت و نه برای رضایت اجتماعی شاغلینی که از امروز تا ۳۵ یا ۴۰ سال آینده کار خواهند کرد.

قانون مطرح شده قبلی نحوه تعیین افزایش سن بازنشستگی در کشور دائمی بود در صورتی که این بار این لایحه در قالب احکام و برنامه به تصویب رسید. بنابراین، از یک نظر می‌توان نتیجه گرفت که نگرانی وجود ندارد زیرا ما طیفی از نمایندگان، به‌زودی طرحی دو فوریتی را آماده خواهیم کرد و از مجلس می‌خواهیم این مصوبه را لغو کند تا به مرحله اجرا نرسد.

الان، یک کارگر ساختمانی چگونه می‌تواند پرداخت ۳۵ سال سابقه بیمه را تجمل کند ضمن اینکه بحث برخی مشاغل سخت و زیان‌آور هم باید در این طرح لحاظ شود. امیدوارم با حمایت‌هایی که مجلس انجام خواهد داد بتوانیم با ملغی کردن این مصوبه، گامی به نفع کارگران و نیروهای شاغل کشور برداریم.

فراموش نکنیم شورای محترم نگهبان، صرفا، تطبیق مصوبات و طرح‌های مجلس با شرع و قانون اساسی را مدنظر دارد و اینکه آیا این طرح به نفع مردم و جامعه هست یا خیر؟ بهره وری را ارتقا می دهد یا نه؟ را باید دستگاه های اجرایی و مجلس بررسی کنند .هرچند، ما این طرح را از اساس رد نمی کنیم اما با تمام توان تلاش می کنیم که انشالله جزئیات آن را بررسی و مصوبه‌ای کارشناسی‌تر جایگزین کنیم، البته اگر عمر مجلس فعلی، کفاف دهد.

تاثیر افزایش سن بازنشستگی

افزایش سن بازنشستگی تأثیراتی متعددی در جوامع و سیستم بازنشستگی دارد. در ادامه، برخی از تأثیرات مثبت و منفی افزایش سن بازنشستگی را بررسی خواهیم کرد:

تأثیرات مثبت:

۱. افزایش دوره فعالیت: با افزایش سن بازنشستگی، افراد ممکن است بیشتر در بازار کار فعالیت داشته باشند، که می‌تواند منجر به افزایش تولید و رشد اقتصادی شود.

۲. بهبود مالی: با افزایش سن بازنشستگی، افراد می‌توانند بیشتر درآمد و پس انداز داشته باشند، که بهبود وضعیت مالی خانواده‌ها و افزایش سرمایه‌گذاری را ممکن می‌سازد.

۳. کاهش فشار بر سیستم بازنشستگی: با افزایش سن بازنشستگی، تعداد افرادی که وارد بازنشستگی می‌شوند، کاهش می‌یابد و این می‌تواند فشارهای مالی بر سیستم بازنشستگی را کاهش دهد.

تأثیرات منفی:

۱. بار زیاد بر کارگران جوان: افزایش سن بازنشستگی ممکن است باعث بار زیادی بر دوش کارگران جوان شود، زیرا آنها باید برای مدت بیشتری در بازار کار فعالیت کنند.

۲. کاهش شغل‌های خالقانه: افزایش سن بازنشستگی ممکن است باعث کاهش شغل‌های خالقانه و فرصت‌های شغلی برای نسل‌های جوان شود.

۳. عدم تطابق با تغییرات جمعیتی: با افزایش سن بازنشستگی، تعداد افرادی که در بازار کار فعالیت می‌کنند، کاهش می‌یابد و این ممکن است با تغییرات جمعیتی و نسبت تعداد جوانان به سالمندان در تضاد باشد.

به طور کلی، تأثیر افزایش سن بازنشستگی بستگی به شرایط جامعه و سیستم بازنشستگی دارد و نیازمند تعادل و برنامه‌ریزی مناسب است تا بهره‌وری اقتصادی و رفاه اجتماعی حفظ شود

منبع: خبرآنلاین
  • ناشناس ارسالی در

    همه شون گردند در لباس بره .برای دریدن مل ت

  • سهیل ارسالی در

    اگر دنبال قهر کردن مردم و قشر مستضعف جام عه که همان کارگران با نظام و انتخابات نی ستید خیلی سریع این مصوبه رو لغو کنید

  • یوسف ارسالی در

    مطمئن باشید با این حقوق ها دیگه کسی رغبت به سرکار رفتن در شرکتها رو ندارد در مور د بیمه هم خواهید دید وقتی بجای حق بینه م اهی دو یا یک گرم طلا بخری در سال میشود ۲ ۴ گرم در سی وپنج سالرمیشودمیشود نزدیک به هفتصد گرم که خودش میلیادری میشه همونو ب ا تورم ایران بفروشه میلیادر میشه بزاره ب انک سودش از حقوق بازنشستگی ده برابر میشه دیگه نیازی نداره چشم به سر ماه چندر عاژ با منت دولت باشه لعنت به دولت رییسی و م جلس فرسایشی

  • حمید آزمون ارسالی در

    کارگران ساختمانی مطلوم نربن قشر جامعه هس تند .وبنده که خودم کارگر ساختمانی هستم و۲۷سال حق بیمه پرداخت کردم وآن زمان با ب یمه قرارداد ۳۰ساله بستم حالا چطور دولت ی کطرفه میتواند این قشر واقعا مظلوم را بدب خت کند چرا هیچ کس به این کارگران که اکثر ا تاب وتوان کارکردن را ندارند توجهی نمی کنند.واقعا ناسف آور است...

  • عباس زاده ارسالی در

    چرا مسعولین به یک سوی مسعله توجه می کنند اینها کار بلد نیستن برن بیرون طرح حساب کتاب دارد

  • ناشناس ارسالی در

    سید محرومان و مستضعفین
    قانون برده داری نوین به اجرا میزاره
    کارگر و کارمندی که با تعهد ۳۰ سال کار
    وا رد بازار کار شده ، وسط راه بهش میگن باید ۳۵ سال کار کنی ، این خودش به معنای بی ق انونی و دبه در اوردن هست
    هزینه ها ی جنگ افروزی در کشورهای همسایه را کاهش د هید و کمتر از بیت المال دزدی کنید تا مجب ور مشید
    از پیر مردان ۶۰ ساله کار بکشید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها