|
کدخبر: 18625

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

ظرفیت صادرات محصولات رنگ و رزین ۳ برابر می شود

نمایشگاه رنگ و رزین رویدادی است که ۲۶۰ تولیدکننده داخلی و ۱۴۰شرکت خارجی از کشورهای فرانسه، چین، هند، اسپانیا، آلمان، هلند، تایوان، کره، دانمارک، امریکا، ایتالیا، استرالیا، سوئد، مالزی، امارات، ژاپن، ترکیه، سوئیس و بلژیک در آن حضور دارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گسترش، وزیر صنعت معدن و تجارت پس از بازدید از بخش‌های مختلف این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در صنعت رنگ و رزین شرایط خوبی داریم. حدود ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی کوچک و بزرگ در این زمینه فعال هستند و بالغ بر ۸۰۰ هزار تن محصولات مختلف مرتبط با صنعت رنگ و رزین تولید می‌شود. ارزش این محصولات حدود پنج دهم میلیارد دلار است و به لطف حمایت هایی که در طول این سال‌ها از این صنعت شده، در تامین نیازهای داخل کاملا خودکفا شدیم.

محمد شریعتمداری گفت: درحال‌حاضر چیزی بالغ بر ۱۸۰ میلیون دلار از مسیر صادارت رنگ و رزین درآمد داریم که البته امکان توسعه و افزایش این میزان نیز وجود دارد. تلاش ما این است که در قالب حمایت از تولید؛ مواد اولیه این صنعت چه در زمینه رنگ صنعتی و چه در زمینه رنگ ساختمانی، شرایط را برای این امر فراهم کنیم.

وی افزود: در آینده نزدیک فکر می‌کنم امکان صادرات ۳ برابری این محصولات را داریم. به لطف خدا در سال‌های اخیر صنعت ساختمان کشور تکانه‌های مثبتی را شاهد بوده و من فکر میکنم باید به آینده امیدوار بود.

مقام عالی وزارت صنعت معدن و تجارت افزود: نمایشگاه رنگ رزین امسال با حضور خوب شرکت‌های داخلی و خارجی برگزار شده که به نظر من فرصت خوبی است تا از تجربیات یکدیگر بهره‌مند بشوند. غرفه داران ایرانی بهتر است رقبای بین‌المللی خودشان را بهتر بشناسند تا در رقابت جهانی بتوانند خودشان را بهتر معرفی کنند.

وی در پایان اظهارکرد: شک ندارم که از نظر کیفی در زمینه رنگ و رزین شرایط مطلوبی داریم و با حمایت هایی که در آینده از تولید محصولات خواهد شد قادر هستیم هم تولید داخل و هم صادرات را بهبود ببخشیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها