|
کدخبر: 31943

پای درد دل رانندگان آژانس‌های تلفنی

رئیس اتحادیه موسسات توریستی و خودروی کرایه گفت: بعد از رونق گرفتن تاکسی‌های آنلاین، انگشت اشاره‌ بسیاری از مردم و مسئولان به‌سمت آژانس‌های تلفنی رفت و آنها به دلیل بالا بودن نرخ خدمات متهم شدند. نکته قابل توجه این است که کمتر کسی تلاش کرد با مشکلات رانندگان آشنا شود.

به گزارش گسترش نیوز : این روزها زود رسیدن به مقصد، جزو اولویت‌های زندگی است. هرکسی به فراخور درآمد و میزان آرامش خود در جابه‌جایی، وسیله‌ایی را برای حمل‌و نقل انتخاب می‌کند. اتوبوس، مترو و آژانس‌های تلفنی مرسوم‌ترین وسایل حمل‌ونقل عمومی در شهرهای بزرگ محسوب می‌شوند. شاید بتوان گفت تا یکی دو سال پیش آژانس‌های تلفنی یکی از امن‌ترین و آسوده‌ترین وسیله جابه‌جایی درون شهری محسوب می‌شدند اما با رونق گرفتن تاکسی‌های آنلاین این اعتماد دچار خدشه شد.

ghorbani.jpg

قاسم قربانی‌خواه درباره دلایل گرانی نرخ خدمات از سوی آژانس‌های تلفنی بیان کرد: نرخ خدمات در آژانس‌های تلفنی گران نیست هزینه‌های آنها بالاست.

به گفته وی؛ رکود حاکم بر صنف آژانس‌های تلفنی باعث شده است که رانندگان گوش به زنگ پیش‌بینی‌های هواشناسی باشند چراکه در روزهای بارانی و برفی کار و کاسبی آنها رونق زیادی دارد.

این مسئول صنفی با اشاره به اصلی‌ترین مشکل رانندگان، گفت: بنا به دلیلی که هنوز برای ما هم مشخص نیست شورای شهر تهران مصوب کرد که آرم طرح ترافیک در سال جاری ۷۰ درصد بیشتر شود. یعنی هر راننده برای دریافت این آرم باید ۵ میلیون تومان هزینه کند.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته این هزینه را مدیران آژانس‌ها متقبل می‌شدند، خاطر نشان کرد: رانندگان این هزینه را به‌صورت اقساط به مدیر پس می‌دادند. اینجا این پرسش مطرح است که رانندگان در این شرایط کسادی بازار چگونه باید ۵ میلیون تومان برای دریافت این آرم پرداخت کنند؟ بدون تردید این هزینه بردوش مسافران می‌افتد و این چنین مسافران از آژانس‌ها فراری می‌شوند.

قربانی‌خواه با اشاره به مشکل اقتصادی رانندگان، افزود: بیشتر رانندگان اسنپ و تپسی شغل اول آنها رانندگی نیست برای همین نرخ آنها کمتر از آزانس‌های تلفنی است و می‌توانند این کمبود درآمد را از محل‌های دیگر جبران کنند. بالا بودن هزینه و ناکافی بودن درآمدها باعث شده است که انگیزه فعالیت از اعضای ما گرفته شود.

با ما سبک زندگی اقتصادی خود را «گسترش» دهید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها