|
کدخبر: 27390

انتقال مهارت دانشجویان به واحدهای تولیدی در طرح کارورزی

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در خصوص طرح کارورزی گفت: یکی از مشکلات ما این است که آموزش ‌هایی که فارغ التحصیلان در تحصیلات تکمیلی فراگرفتند منطبق بر نیاز بازار کار نیست.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایرنا، هادی ابراهیمی با اعلام این مطلب اظهارکرد: با بحث کارورزی، فارغ التحصیلان در مدت زمان مشخصی در بنگاه‌‌ها دوره آموزشی را فرا می‌گیرند که به دنبال این هستیم فضایی ایجاد کنیم که فارغ التحصیلان مهارت‌های لازم را از لحاظ اجتماعی و فنی در محیط کار به‌دست آورده تا بتوانند در بنگاه‌های اقتصادی جذب شوند.

وی تصریح کرد: اجرای طرح کارورزی فرصت انتقال مهارت و تجربه در محیط کار، قابلیت جذب و اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی در بازار کار را فراهم می‌کند.

به گفته این مقام مسئول؛ طرح کارورزی برای فارغ التحصیلان جویای کار با پوشش مناسبی از گروه فارغ التحصیلان دانشگاهی، می‌تواند فرصت ورود نیروی کار ماهر به بازار را فراهم کند.

وی یادآورشد: این طرح، در فرآیندی ۲ طرفه، ضمن انتقال مهارت‌های حرفه‌ای از کارگاه به دانش آموخته، امکان انتقال دانش از سوی فارغ التحصیلان به کارگاه را هم فراهم می‌کند.

ابراهیمی اظهار کرد: انتظار می‌رود در خلال این همکاری زمینه و انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان فراهم شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها