|
کدخبر: 17850

امنیت بیمه‌ای در مسیر فعالیت‌های اقتصادی

اصولا انجام هر فعالیت اقتصادی در کشور از ریسکی برخوردار است که این ریسک باید توسط نهادی زیر پوشش قرار گیرد که نقش صنعت بیمه در این راستا غیرقابل‌انکار است.

به گزارش پایگاه خبری گسترش، روزنامه گسترش تجارت نوشت:علیرضا صالحی، از کارشناسان و فعالان صنعت بیمه در گفت‌وگو با «گسترش‌تجارت» ضمن بیان مطلب فوق افزود: این موضوع برکسی پوشیده نیست که هر فعال اقتصادی که می‌خواهد کار تجاری و اقتصادی انجام دهد، باید از امنیت قابل قبولی برخوردار باشد تا بتواند با اطمینان و آرامش‌خاطر فعالیت کند که وجود چتر بیمه‌ای می‌تواند این امنیت را حاصل کند.

او با تاکید براین موضوع که طبق قوانین و مقرارت موجود؛ فعالان اقتصادی در مسیر فعالیت‌شان باید دارای پوشش بیمه‌ای باشند و این یک ضرورت تلقی می‌شود، افزود: صنعت بیمه کشور دارای ظرفیت‌های بیمه‌ای زیادی است و می‌تواند نیازهای بخش‌های اقتصادی را به شکل مناسب پوشش دهد. ما درحال‌حاضر پوشش‌های مختلفی برای حوزه تولید، صادرات، صنعت و... داریم که فعالان اقتصادی با پرداخت حق بیمه ناچیز می‌توانند آن را خریداری و امنیت لازم را برای فعالیت‌شان ایجاد کنند.

به گفته این کارشناس، برای تقویت نقش صنعت بیمه در پوشش ریسک‌های اقتصادی؛ شورای‌عالی بیمه نیز بر اساس مصوبه‌ای به شرکت‌های بیمه‌ای این اجازه را داده تا بیمه‌نامه مشترک صادر کنند که این امر می‌تواند این شرایط را ایجاد کند که ریسک‌ها را در داخل کشور هم پوشش دهیم. صالحی معتقد است که این آگاهی باید در بین همه اقشار و بخش‌های مختلف کشور به وجوداید که لازمه هرگونه فعالیتی، خرید پوشش‌های بیمه‌ای است و بدون بیمه نمی‌توان کاری از پیش برد. به نظر بنده بیمه موتور حرکت اقتصادی تلقی می‌شود و این موضوعی است که باید همه به آن واقف باشند و به این باور برسند. چون در این شرایط است که همه افراد جامعه و بخش‌های اقتصادی، بیمه را به‌عنوان یک ضرورت قبول می‌کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها