|
کدخبر: 24346

خیرین در کرمانشاه زلزله‌زده مدرسه می‌سازند

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه از تعهد خیرین کشور برای ساخت ۶۳ مدرسه در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، مرزبان نظری گفت: تمامی مدارسی که در زلزله خسارت دیده‌اند جزو مدارس در فهرست تخریب و بازسازی و یا مقاوم‌سازی بوده‎‌اند.

نظری با بیان اینکه استان کرمانشاه ۳۸۰۰ فضای آموزشی دارد، گفت: حدود یک سوم مدارس استان کرمانشاه نیاز به مقاوم‌سازی و یا تخریب و بازسازی دارند که در کشور نیز وضعیت مشابه همین است.

نظری با بیان اینکه مناطق زلزله‌زده استان ۷۵۷ مدرسه داشتند، گفت: یازده درصد مدارس مناطق زلزله‌زده استان تخریب شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه در مناطق زلزله زده استان به ویژه در مناطق شهری و روستایی شهرستان سرپل‌ذهاب خیلی از دانش آموزان و خانواده‌های آنها هنوز هم تمایلی به حضور در فضای سرپوشیده مدارس ندارند، گفت: مدارسی که تیم‌های فنی نوسازی مدارس آنها را سالم تشخیص داده‌اند هیچ مشکلی ندارند و دانش‌آموزان می‌توانند با خیال راحت در این مدارس حاضر شوند.

وی یادآوری کرد: بیش از اینکه برای تامین فضای آموزشی مشکل داشته باشیم، برای برپایی کلاس‌های درس در مدارس مشکل داریم، کما اینکه در برخی از مواردی که عکس‌های آن هم در فضای مجازی منتشر شده‌ و دانش‌آموزان در فضای آزاد سر کلاس درس هستند، در چند متری عکس‌ها فضاهای آموزشی سالمی وجود دارد که دانش آموزان حاضر به حضور در این فضاها نیستند.

نظری تاکید کرد: حتی ۷۸ مدرسه‌ای هم که آسیب دیده، خسارت آنها به هیچ عنوان به اندازه آوار شدن نیست، تا جایی که اگر زلزله در روز اتفاق می‌افتاد و دانش‌آموزان سر کلاس درس بودند هیچ مشکلی برای آنها پیش نمی‌آمد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها