|
کدخبر: 28994

افزایش ۴۲ هزار نفری جمعیت آذربایجان غربی

مدیر کل ثبت احوال آذربایجان غربی گفت: در سال جاری بیش از ۴۲ هزار نفر به جمعیت استان افزوده شده است.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، محمد حیرت‌انگیز افزود: با توجه به ولادت‌ها و فوتی‌های ثبت شده طی ۱۰ ماهه نخست امسال بدون در نظرگرفتن عامل مهاجرت ۴۲ هزار و ۸۸۱ نفر به جمعیت استان اضافه شده است.

وی با بیان اینکه از ۵۵ هزار و ۱۴۰ مولود استان در امسال، ۲۸ هزار و ۵۳۶ نوزاد پسر و ۲۶ هزار و ۶۰۴ نوزاد دختر متولد شدند افزود: محمد، علی، امیرعلی، ایهان و ابوالفضل برای پسران و نامهای فاطمه، زهرا، یسنا، باران و آیلین برای دختران جز نام‌های محبوب در استان بودند.

حیرت انگیز با اشاره به تعداد متوفیان استان در امسال اظهار کرد: در ۱۰ ماهه نخست امسال ۱۲ هزار و ۲۵۹ مورد فوت ثبت شده که از این تعداد ۶ هزار و ۷۹۰ مورد مردان و ۵ هزار و ۴۶۹ مورد فوت در زنان گزارش شده است.

مدیر کل ثبت احوال آذربایجان غربی از ابتدای امسال تا پایان دی ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل ازدواج با ۱۲ درصد کاهش به ۲۴ هزار و ۴۵۳ رسیده و طلاق با ۲ درصد افزایش به ۵ هزار و ۴۵۲ مورد رسیده است.

وی اظهارکرد: میانگین سنی ازدواج در استان برای مردان ۲۸ سال و برای زنان ۲۴ سال و میانگین طلاق مردان ۳۵.۵ سال و زنان ۳۰.۵ سال است.

حیرت انگیز گفت: طبق سرشماری سال ۹۵، جمعیت استان ۳ میلیون و ۲۶۵ هزار و ۲۱۹ نفر است که نرخ رشد جمعیت استان نسبت به سرشماری سال ۹۰، ۱.۶ درصد است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها