|
کدخبر: 17348

جوشانده سوسک؛ ماده اولیه لوازم آرایشی قاچاق

یک پزشک زیبایی، پوست و مو گفت: بیشترین عوارض پوستی که خانم‌های ایرانی با آن مواجه هستند به دلیل استفاده از لوازم آرایشی غیراستاندارد است.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ذره بین، لاله عباسی متخصص با اعلام این مطلب افزود: تحقیقات نشان داده که لوازم آرایشی غیراستاندارد می‌تواند باعث جهش ژن و حتی بروز سرطان سینه شود که متأسفانه می‌بینیم مصرف این نوع لوازم آرایشی در کشور ما زیاد است.

وی افزود: یکی از فلزات سنگین در رژ لب‌ها سرب است، که این ماده می‌تواند باعث کاهش بهره هوشی به خصوص در زنان باردار و کودکان شود.

دکتر لاله عباسی ادامه داد: هر چه رژ لب قرمزتر باشد به نسبت میزان سرب آن بیشتر است و یکی از عوامل سرطانزا سرب است که ریسک ایجاد سرطان در بانوان را ٦٨ درصد اضافه می‌کند.

وی تصریح کرد: همچنین ماده سمی دیگری که در رژلب‌ها استفاده می‌شود؛ کارمین است که از جوشاندن نوعی سوسک به‌دست می‌آید که عامل اصلی ایجاد حساسیت بوده و برای رنگ آن استفاده می‌شود.

این پزشک متخصص خاطرنشان کرد: ماده «B۱آفلاتوکسین» نوعی قارچ است که می‌تواند باعث بروز صدمات کبدی شود که متأسفانه این قارچ در لوازم آرایشی تقلبی نیز مشاهده می‌شود.

وی اظهارکرد: البته مارکدار بودن وسایل آرایشی نیز دلیلی بر عدم وجود مواد مضر نبوده و اخیرا در تحقیقی که رو ٨ برند معروف دنیا صورت گرفته وجود ٩ فلز سنگین و مضر تایید شده است.

دکتر لاله عباسی اظهارکرد: در این لوازم آرایش از مواد نگهدارنده استاندارد استفاده نمی‌شود به طوری که شاهد هستیم در تهیه لوازم آرایشی‌های تقلبی از جفت جنین استفاده شده که استفاده از این ماده در تمام لوازم آرایش‌هایی که از استاندارد کافی برخوردار هستند، منسوخ شده است. استفاده از این ماده می‌تواند باعث انتقال برخی از بیماری‌ها شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها