|
کدخبر: 10469

آمادگی ایران در مقابل تمام سناریوهای امریکا

معاون وزیر امورخارجه، پیش از آغاز هشتمین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین امریکا را به مسموم کردن فضای تجارت با وضع تحریم‌های جدید علیه ایران متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش، هشتمین نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و ۱+۵ (امریکا، فرانسه، روسیه، چین، انگلیس و آلمان) به همراه نماینده اتحادیه اروپا به ریاست هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وین پایتخت اتریش آغاز شد.

سید عباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی معاونان وزیر خارجه ایران به همراه هیأت ایرانی در این نشست با اعضای ۱+۵ آخرین روند اجرای برجام را مورد گفت‌وگو قرار می‌دهند. تبیین بدعهدی‌های امریکا از جمله دستورکارهای تیم ایرانی در این نشست خواهد بود.

عباس عراقچی در گفت‌وگو با خبرنگار پرس تی وی در وین گفت: متاسفانه عادت بدی برای امریکا شده است که هر زمان که تعهدات خود را عمل می‌کنند و برای مثال معافیتهای ایران از تحریمها را تمدید می‌کنند که البته تعهد و مسئولیت آنها طبق برجام است، با اضافه کردن اسامی جدید به فهرست تحریمها علیه ایران، عملا فضا را مسموم می‌کند.

معاون وزیر خارجه افزود: ما خود را برای هر سناریویی که آنها داشته باشند آماده کرده‌ایم. در برجام راهکارهایی برای این منظور وجود دارد و ما نیز برنامه هایی برای دفاع از حقوق و منافع خود در برجام داریم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها