|
کدخبر: 14378

گامی برای افزایش تولید محتوا

سجاد بهجتی / کارشناس حوزه تولید محتوا

شبکه ملی اطلاعات به تازگی فاز سوم و نهایی خود را پشت‌سر گذاشته است. براساس آنچه از پیش تعیین شده، یکی از رسالت‌های این شبکه، تاثیرگذاری بر رونق مشاغل مبتنی بر محتوای دیجیتال است.

اما پرسشی که در اینجا مطرح می‌شود، آن است که این شبکه چگونه می‌تواند آینده تولید محتوا در ایران را متحول کند؟ به طور کلی اگر یکی از ویژگی‌های اصلی شبکه ملی اطلاعات را افزایش سرعت در نظر بگیریم، می‌بینیم که این افزایش سرعت در کنار کاهش نرخ حجم مصرفی اینترنت تاثیر زیادی در رشد محتواهای دیجیتال حجیم خواهد داشت.

در تعریفی دقیق‌تر، محتواهای دیجیتال حجیم محتواهایی از جنس ویدئو، موشن گرافیک (گرافیک حرکتی) و... است. محتواهایی که تا پیش از این دسترسی به آنان بر بستر اینترنت دشوار بود، اما افزایش سرعت و کاهش نرخ دسترسی به اینترنت دسترسی به این داده‌ها را آسان‌تر کرده است. در این فضا به طور طبیعی محتواهای دیجیتال نیازهای جدیدی را ایجاد می‌کند؛ نیازهایی که تا قبل از این به صورت شفاف و روشن وجود نداشته است.

مواردی مانند تماشای آنلاین محتوای تصویری، شنیدن آنلاین محتوای صوتی، یادگیری آنلاین و... همگی مواردی هستند که تا پیش از این در سبک زندگی بسیاری از افراد جامعه وجود نداشت و حالا با توسعه شبکه ملی اطلاعات و افزایش مولفه‌هایی که گفته شد، به یکی از علایق کاربران تبدیل شده است. به طوری که می‌توان گفت حالا محتوای دیجیتال بخشی غیرقابل انکار در زندگی کاربران است و برهمین اساس هم محتوای دیجیتال می‌تواند سبک زندگی تازه‌ای را در جامعه ایجاد کند.

با این حال باید این نکته را در نظر داشت که وقتی نیاز در این حوزه ایجاد می‌شود یا اولویت آن تغییر می‌کند، مخاطبان بیشتری خواهان محتوای دیجیتال می‌شوند، بر همین اساس هم تولیدکنندگان محتوای بیشتری پا به عرصه رقابت می‌گذارند و فضایی کاملا رقابتی ایجاد می‌شود. در این فضا برای ادامه بقا در بازار رقابت باید محتوای دیجیتال علاوه بر جذابیت، کیفیت بالایی هم داشته باشد تا بتواند نگاه موافق مخاطب را به سوی خود جلب کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها