|
کدخبر: 29550

اشتغال در محیط های کاری مدرن+ تصاویری از سانفرانسیسکو

دانش‌آموزانی که در غرب با روش‌های تدریس آزمایش، همکاری‌های گروهی، کارهای عملی و... پرورش یافته بودند، امروز به سن اشتغال رسیده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گسترش ، آنها همان طور که در دوره مدرسه در یک چهار دیواری تاریک و بی‌روح زندگی نکردند، حالا در سن اشتغال هم نمی‌توانند در اتاق هایی با دیوارهای نزدیک به هم و در پشت میزهای رسمی بنشینند و بدون تعامل با دیگران کار کنند. به همین خاطر باید محل کار کارمندان امروزی را متفاوت از گذشته ساخت. سایت Fast Company در گزارشی نوشت: راستی چرا همه دفتر‌های کار، شکل مکعب مستطیل دارند؟! شاید بتوان محل کار را شبیه به یک شهر در آورد. یک سازمان می‌تواند شبیه به یک شهر ساخته شود. به طوری که همه نیازهای همکارانش را تامین کند. در واقع چه کسی گفته است که کارمندان یک سازمان باید پشت میزهای مستطیل شکل قهوه‌ای یا حداکثر سفید بنشینند؟ تا به حال احساس کرده‌اید که میزتان اذییتان می‌کند یا این که دوست دارید حالت نشستن خود را تغییر دهید؟ اگر تحمل شرایط محیطی محل کارتان شما را آزار می‌دهد، اشکال از شما نیست! در واقع این مدیران هستند که باید ارتباط بین بهره‌وری و محیط کار را در نظر بگیرند. برای طراحی داخلی یک سازمان می‌توان محیط‌های متفاوتی را برای نشستن همکارانمان در نظر بگیریم. یک لب تاپ که به اینترنت پر سرعت متصل است می‌تواند به آنها کمک کند تا به قول معروف پشت میز نشین نباشند.

offic-103.jpg

طراحان داخلی ساختمان باید صندلی‌ها را در فضاهای خصوصی و گروهی قرار دهند. اتاق تلفن، میز ایستاده، مکان هایی برای نشستن و.... مورد نیاز است. در واقع باید هر حالتی که انسان دوست داشته باشد در موقع کار داشته باشد را در نظر گرفت. به این ترتیب اگر دو همکار که در یک اتاق هستند، گاهی حوصله هم را نداشته باشند، به جای ایجاد تنش و دعوا محل نشستن خود را تغییر می‌دهند و در کمال آرامش کار خود را ادامه می‌دهند. به این ترتیب مدیر ارشد هم وقت کمتری را برای حل و فصل کدورت میان کارمندان صرف می‌کند.

offic-101.jpg دیوار‌های شیشه‌ای رو به خیابان نیز نور کافی و انرژی زیادی را به محیط منتقل می‌کند و بهره‌وری را افزایش می‌دهد که خوب است از آن استفاده شود. راه‌اندازی یک کافی شاپ -حتی اگر هزینه خدمات آن را از افرادی که سرویس می‌گیرند در آوریم- بسیار کمک‌کننده است. خوب است بدانیم که این طرح در سانفرانسیسکو اجرا شده و بازخورد خوبی داشته است.

offic-102.jpg

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گسترش ، چند سالی است در بسیاری از مدارس ایران نیز از روش‌های تدریس جدید و کارهای گروهی استفاده می‌شود. بنابراین به زودی این دانش آموزان که به سن اشتغال می‌رسند، محیط شغلی متفاوتی را مطالبه خواهند کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها