|
کدخبر: 32136

جزییات طرح نوسازی ناوگان حمل ونقل سنگین اعلام شد

با۲۰ درصدقیمت،صاحب خودرو سنگین شوید+۵۰درصد تخفیف

متقاضیان خرید خودروهای سنگین در راستای اجرای طرح نوسازی ناوگان فرسوده سنگین کشور می‌توانند با ۲۰ درصد آورده از تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار شده و مابقی را تسهیلات دریافت کنند

گسترش نیوز: بهزاد اعتمادی،معاون توسعه صنایع حمل‌ونقل ایدرو در تشریح جزییات طرح نوسازی ناوگان فرسوده سنگین کشور گفت:روش تامین خودرو در مگاپروژه نوسازی ناوگان فرسوده سنگین کشور شامل ۲۰ درصد آورده نقدی متقاضیان و ۳۰ درصد تسهیلات ریالی بانکی است و ۵۰ درصد دیگر نرخ خودرو شامل سی.کی.دی(بسته‌ای کامل شامل همه قطعاتی است که برای تولید وسیله نقلیه باید به یکدیگر متصل شوند) است که از سوی وزارت نفت و از محل صرفه جویی در مصرف سوخت تامین می‌شود.

اعتمادی در تشریح جزییات تسهیلات اعطایی گفت: تسهیلات اعطایی با نرخ بهره ۱۸ درصد و پنجساله خواهد بود که ۳۰ درصد نرخ خودرو را شامل می‌شود و متقاضیان مطمئن باشند هیچ مشکلی در بازپرداخت اقساط خودرو نخواهند داشت. با توجه به اینکه تنها ۳۰ درصد نرخ خودروهای تجاری در مگاپروژه نوسازی ناوگان فرسوده سنگین از سوی متقاضیان با دریافت تسهیلات پرداخت می‌شود، افراد هیچ نگرانی بابت پرداخت اقساط نداشته باشند.

ETEMADI.jpg

وی درباره محل تامین منابع تخفیف ۵۰ درصدی خودرو‌های سنگین گفت: با توجه به اینکه نیمی از نرخ خودروهای تجاری در این پروژه از محل صرفه جویی در مصرف سوخت تامین می‌شود، برای متقاضیان این خودروها فوق العاده خواهد بود.صرفه جویی یاد شده بر اساس پیمایش خودروها محاسبه می‌شود که بر اساس محاسبات، ۱۹ سِنت صرفه جویی در هر لیتر برای هر کیلومتر پیمایش اتوبوس شهری برپایه نرخ نفت فوب خلیج‌فارس (قیمتگذاری بر پایه فوب خلیج‌فارس به معنای قیمتی است که زمان تحویل به کشتی در این منطقه پرداخت می‌شود)خواهد بود.

معاون توسعه صنایع حمل‌ونقل ایدرو درباره زمان اجرای این طرح نیز افزود: صرفه جویی در مصرف سوخت، ارتقای سطح کیفی خودروهای تجاری فعال کشور، کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوتی و اشتغالزایی، از جمله مزایای این مگاپروژه است. مقدمات اجرای این پروژه آماده شده و در صورتی که بتوانیم با بانک‌ها به جمع بندی نهایی برسیم، از ماه آینده اجرایی خواهد شد.

به گزارش گسترش نیوز، درحال‌حاضر حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰هزار دستگاه وسیله نقلیه سنگین فرسوده وجود دارد که باید از رده خارج شوند.عتبار در نظر گرفته شده برای این طرح حدود ۳/۲میلیارد دلار پیش‌بینی شده است و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز به عنوان دستگاه هماهنگ‌کننده ایفای نقش می‌کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها