|
کدخبر: 24268

۳۰۰ ناشر به نمایشگاه کتاب بوشهر می‌روند

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان بوشهر از افتتاح دوازدهمين نمايشگاه كتاب با حضور ۳۰۰ ناشر ملي و استاني در ۱۶۰ غرفه با ۳ هزار و ۵۰۰ عنوان كتاب در مركز این استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از خبرگزاری شبستان، حميده ماحوزي، دبير شوراي فرهنگ عمومي و مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان بوشهر با بيان اينكه بايد فرهنگ مطالعه در جامعه نهادينه شود، اظهار داشت: توجه افراد جامعه به مطالعه مفيد و كتابخواني تأثير مثبتي بر فرهنگ عمومي جامعه دارد و ترويج فرهنگ مطالعه و علم آموزي باعث كاهش آسيب هاي اجتماعي مي شود.

دبير شوراي فرهنگ عمومي استان بوشهر با اشاره اينكه نقش مطالعه در ارتقاي فرهنگ جامعه مؤثر است، افزود: مطالعه كتاب با فرهنگ جامعه به صورت مستقيم در ارتباط است و كتابخانه هاي كانون هاي فرهنگي و هنري مستقر در مساجد محلات بهترين ظرفيت ها موجود براي جامعه هدف و به ويژه جوانان و نوجوانان است.

0ketab-2316.jpg

وي از افتتاح و آغاز بكار دوازدهمين نمايشگاه كتاب استان بوشهر خبرداد و گفت: اين نمايشگاه با حضور 300 ناشر ملي و استاني در 160 غرفه با 3 هزار و 500 عنوان كتاب «پزشكي، عمومي، دانشگاهي، قرآني، حقوقي، كشاورزي، علمي، كودك و نوجوان» از (23 آذر) به مدت يك هفته در محل سالن نمايشگاه بين المللي شهرستان بوشهر افتتاح خواهد شد.

ماحوزي ادامه داد: ساعات بازديد دوازدهمين نمايشگاه كتاب براي علاقمندان هم استاني از ساعت 15 الي 21 مي باشد و از سوي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان بوشهر ميزان 20 درصد تخفيف براي خريداران كتاب با بن كتاب كه در نمايشگاه توسط شعبه بانك شهر مستقر در نمايشگاه صادر مي شود در نظر گرفته شده است و ناشران ملي نيز ميزان 10 الي 15 درصد تخفيف از ناحيه آنها داده شده است.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان بوشهر يادآور شد: كساني كه در نمايشگاه، بن كتاب را از شعبه بانك شهر تهيه كردند و موفق به خريد كتاب از نمايشگاه نشدند، مي توانند از (28 آذر) به مدت 15 روز از كتاب فروشي هاي سطح استان، كتاب خريداري كنند.

وي با اشاره به اينكه روزانه 3 برنامه جانبي «قرآني، فرهنگي، ادبي، هنري» در دوازدهمين نمايشگاه كتاب استان بوشهر برگزار مي شود، بيان داشت: در كافه بازار «اپليكيشن نمايشگاه بوشهر» جهت تسهيل در جستجوي عناوين كتاب و ناشران طراحي شده است كه علامندان و خريداران مي توانند اين نرم افزار را از ميز خدمت و پاسخگويي در محل نمايشگاه تهيه كنند.

دبير شوراي فرهنگ عمومي استان بوشهر در پايان گفت: مراسم افتتاحيه پنجشنبه (23 آذر) ساعت 15 با حضور احمدي، مديركل حوزه وزارتي و مشاور ارشد وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، آيت الله صفايي بوشهري نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامي و امام جمعه بوشهر، عبدالكريم گراوند استاندار بوشهر در محل نمايشگاه هاي بين المللي بندر بوشهر برگزار خواهد شد و در اين مراسم از يكي از كتاب تازه نشر به قلم آيت الله صفايي بوشهري رونمايي مي شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها