|
کدخبر: 31261

پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال وام ازدواج به جوانان خراسان شمالی

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی گفت: ۱۳ بانک عامل در این استان ۸۶۳ هزار نفری ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج در ۱۰ ماه امسال پرداخت کردند.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایرنا، علی اصغر هدایتی اظهار کرد: در مدت زمان مذکور ۱۷ هزار و ۷۶۳ فقره تسهیلات ازدواج در استان پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: از این میزان وام پرداخت شده، سهم بانک ملی ۲۰درصد، ملت بیش از ۱۹ درصد، تجارت ۱۴ درصد، کشاورزی ۱۳. ۵ درصد، صادارت ۱۰. ۵ درصد و مابقی بانک‌ها هم کمتر از ۱۰ درصد پرداخت کرده‌اند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی، میزان تسهیلات ازدواج به هر فرد را ۱۰۰ میلیون ریال عنوان و بیان کرد: بسته به شرایط برخی از افراد مانند خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران تا مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال وام دریافت کرده‌اند.

وی افزود: بانک‌های عامل خراسان شمالی در پرداخت تسهیلات ازدواج مشکلی ندارند و به مدت یک هفته در صورت فراهم شدن تمام شرایط به افراد متقاضی وام پرداخت می‌کنند. علت اینکه بسیاری از زوجین نسبت به دریافت وام اقدام نمی‌کنند این است که می‌خواهند با تصویب افزایش مبلغ وام ازدواج در سال ۹۷، از تسهیلات بیشتری برخوردار شوند.

براساس پژوهش‌های انجام شده از۲۹۰ هزار نفر جمعیت جوان ۱۵ تا ۲۹ سال در استان، ۱۷۴ هزار نفر حدود ۶۰ درصد در شرف ازدواج هستند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها