|
کدخبر: 21376

نظارت بر هاستل‌ها افزایش یابد

یک فعال گردشگری معتقد است نظارت و بازرسی بر هاستل‌ها باید افزایش یافته و قوانین مربوط به فعالیت آنها بازنویسی شوند تا در آینده، با افزایش هاستل‌ها با کارشکنی و تخلفات آنها روبه‌رو نشویم.

به گزارش پایگاه خبری گسترش، حمید خلیلی‌پناه در گفت‌وگو با «گسترش‌تجارت» اظهار کرد: در تمام دنیا هاستل‌ها قشر عظیمی از گردشگرانی که سبک و با هزینه‌ای کم سفر می‌کنند را جذب می‌کنند و این امر را تاکنون در ایران نداشته‌ایم تا اینکه واحدهای گردشگری بومگردی در کشور فعالیت کردند و چند وقتی است هاستل‌ها فعالیت خود را آغاز کردند.

او افزود: هاستل به خودی خود موجب جذب گردشگران نمی‌شود، بلکه به دلیل کاهش قابل توجه هزینه‌های اقامتی گردشگران در صورت اقامت در هاستل، برای قشر وسیعی از افراد به ویژه جوانان کشورهای اروپایی امکان سفر ارزان و مطمئن به ایران فراهم می‌شود. از سویی دیگر اگر بتوانیم محیط‌های هاستل را مانند اقامتگاه‌های بومگردی به شیوه سنتی بسازیم و اداره کنیم، هاستل‌ها می‌توانند گردشگران بسیاری را به ایران جذب کنند چراکه علاوه بر هزینه ارزان اقامت، گردشگران با فرهنگ کشور ما نیز آشنا می‌شوند.

خلیلی‌پناه در ادامه بیان کرد: شبکه‌های مجازی فرصت تبلیغات را برای کسب و کارهای کوچک فراهم کرده و می‌توانند با کمترین هزینه در فضای مجازی تبلیغ و مسافران را جذب کنند. در تمام دنیا هاستل‌ها در سایت‌های مشخصی به فعالیت می‌پردازند و تبلیغات می‌کنند. حتی در سایت‌هایی مانند booking. com نیز هاستل‌ها در ردیف ارزان‌ترین عرضه‌کنندگان خدمات اقامتی به فعالیت می‌پردازند. وی با اشاره به اینکه بازار گردشگری ایران به تبلیغات نیاز دارد، اظهار کرد: جذب گردشگران خارجی از طریق هاستل‌ها به ایران بسیار خوب است و گردشگری کشور را گسترش می‌دهد. چنانکه پس از فعالیت اقامتگاه‌های بومگردی شاهد بودیم بسیاری از گردشگران خارجی فقط برای اقامت در این اقامتگاه‌ها به کشورمان سفر کردند و هاستل‌ها نیز چنین ظرفیتی را دارند.

خلیلی‌پناه درباره تاثیر هاستل‌ها روی تصویرسازی گردشگران خارجی نسبت به بهره‌گیری از این نوع سفر به ایران بیان کرد: به دلیل اینکه تعداد هاستل‌ها کم است هنوز تصویر منفی در ذهن گردشگران ایجاد نکرده‌اند اما برای اینکه تصویر گردشگران از ایران منفی نشود سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری باید قوانین هاستل‌ها را بازنگری کرده و مجوزها را راحت‌تر صادر کند اما بازرسی‌ها را افزایش دهد، چراکه گردشگران خارجی اگر با دزدی، محیطی آلوده یا دلالان مواد مخدر و مشروبات الکلی روبه‌رو شوند، هاستل‌ها بدنام می‌شوند و از هم اکنون باید نظارت‌ها افزایش یابد. اکنون تعداد هاستل‌ها کم است و هنوز مشکلی ایجاد نشده، اما در آینده ممکن است با افزایش فعالیت هاستل‌ها با کارشکنی‌ها و تخلف‌هایی روبه‌رو شویم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها