|
کدخبر: 18700

قدرت نمایی بزرگ «صنعتی‌ها» این بار در پایتخت

مدیر امور نمایشگاه‌های داخلی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران با ارئه برخی آمار و ارقام، خبر از رشد کمی و کیفی هر سه رویداد برگزار شده در سایت تهران نسبت به سال قبل می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش، حمید رضا آملی با اشاره به برگزاری بیش از ۷۰ عنوان نمایشگاه تخصصی در نمایشگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران اظهارکرد: این نمایشگاه‌ها در دسته‌های مختلف از جمله نفت و گاز، موادغذایی، صنایع ساختمانی، صنعتی و سایرها هستند. مهم‌ترین اهدافی که برگزاری نمایشگاه در هر دسته‌ای که باشد، دنبال می‌کند عبارتند از گسترش صادرات و تکیه بر این موضوع که تولیدات ما باید صادرات محور باشد. فضای نمایشگاهی ما به گونه‌ای است که با تبادل دانش و فناوری میان شرکت‌های ایرانی و خارجی این مهم به سرانجام می‌رسد.

SDfsdf.JPG

وی در ادامه افزود: در نهایت تولید‌کننده ما در صحنه رقابت تولید کالاهای صادرات محور با بسته‌بندی‌ها و فناوری‌های به روز باقی خواهد ماند و بازارهای روز دنیا را خواهد شناخت. همه این فعالیت‌ها باعث خواهند شد تا کالاهای غیر نفتی بیشتری به کشورهای مهم صادر شوند.

این مقام مسئول همچنین تصریح کرد: بحث جدی نمایشگاه‌ها از نظر من توسعه بازار داخلی است. در حوزه بازارهای داخلی، شرکت‌ها با حضور در نمیاشگاه به دنبال آن هستند تا نمایندگی به شهرستان‌های دیگر بدهند یا با سایر تولیدکنندگان هم صنف ارتباط گرفته و یک همکاری مشترک را آغاز کنند. امروزه، صنعت نمایشگاه با ایجاد یک فضای کسب و کار صحیح می‌تواند بحث روز کشور یعنی اقتصاد مقاومتی را نیز معنا کرد. همانطور که می‌دانید نزدیک به ۱۵۹۰ شغل مختلف به نمایشگاه وابسته است.

آملی گریزی به وضعیت توسعه رویدادهای مهم نمایشگاهی زد و گفت: نمایشگاه‌های مانند صنعت که امروز شاهد برگزاری هفدهمین دوره آن هستیم و از جمله رویدادهای قدیمی به حساب می‌پایند از نظر بخش خارجی بسیار قوی کار کرده‌اند. در این سایت بیشتر به دنبال ورود فناوری و فناوری‌های روز دنیا هستیم و هدفمان نمایش دادن کالاهای مصرفی کشورهای خارجی نیست. با برنامه‌ریزی‌های انجام شده می‌توان گفت سایت تهران با برنامه و هدفمند از شرکت‌های خارجی دعوت به عمل می‌آید.

وی در نمایشگاه صنعت حدود ۱۰ هزار متر حضور خارجی‌ها را شاهد هستیم. که نسبت به دوره‌های قبلی رشد چشمگیری داشته است. برندهای معتبری از کشورهای اروپایی و آسیایی در این رویداد حاضر هستند. صنعت ما امروز نیاز به ورود فناوری دارد و باید هزینه انرژی را به همین روش کاهش دهیم و در نتیجه شاهد کاهش نرخ تمام شده محصولات خواهیم بود.

مدیر امور نمایشگاه‌های داخلی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران همچنین اظهارکرد: نمایشگاه رنگ و رزین نیز یه رویداد تخصصی به حساب می‌پاید که هم در صنعت و هم ساختمان کاربرد دارد. در آن نمایشگاه نیز حدود ۸ هزار متر از فضا به شرکت‌های خارجی تعلق دارد. همین اهدافی که یاد کردیم را در نمایشگاه رنگ نیز دنبال می‌کنیم.

وی در پایان گفت: نمایشگاه نانو به عنوان رویدادی که هنوز ۱۰ ساله نشده و شرایط خاص خود را دارد به نظر من باید بیش از دیگر رویدادها مورد توجه باشد. بخش ریالی (فضای در اختیار شرکت‌های داخلی) نزدیک به ۳ هزار متر است و ۵۰۰ متر نیز حوزه ارزی (بخش مربوط به شرکت‌های خارجی) در آن وجود دارد. این نمایشگاه تازه کار است به همین دلیل حضور شرکت‌های خارجی درآن کمتر است اما امسال حدود ۱۲ درصد افزایش در تعداد شرکت‌های حاضر داشتیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها