|
کدخبر: 307407

بهترین معتمدآریا کدام است؟+ فیلم

فاطمه معتمدآریا در «روسری آبی» در قالب دختری روستایی و رنج‌کشیده ظاهر شده و رفتار و شیوه بیان و حرکاتش کاملا متناسب با موقعیتی است که قصد ترسیم آن را دارد.

فرهنگ بهترین معتمدآریا کدام است؟+ فیلم

«روسری آبی» یکی از مهمترین فیلم‌های کارنامه رخشان بنی‌اعتماد است و جزو شاه‌نقش‌های فاطمه معتمدآریا به حساب می‌آید. فیلمی که معتمدآریا ابتدای دهه هفتاد بعد از دریافت چهار سیمرغ بازیگری برای فیلم‌های «برهوت»، «مسافران»، «هنرپیشه» و «همسر» بازی کرد و برای آن نامزد سیمرغ شد.

درباره نقش

نوبر کردانی دختر جوان تنهایی است که در یکی از نقاط پست محله‌ای حوالی کوره‌پزخانه با مادر معتاد و خواهر و برادرش زندگی می‌کند. تمام مسئولیت زندگی روی دوش اوست. به سختی در کارخانه کار می‌کند اما اجازه نمی‌دهد کسی از روی ترحم به او کمک کند. رسول رحمانی رئیس کارخانه‌ای که نوبر در آن کار می‌کند، بعد از اینکه متوجه زندگی سخت او می‌شود سعی می‌کند به نحوی کمکش کند اما با وجود اختلاف سنی بسیار زیاد و داشتن عروس و داماد و نوه، رفته‌رفته به او علاقه‌مند می‌شود. نوبر بدون هیچ چشمداشتی می‌پذیرد با او زندگی کند و حتی توهین و تحقیرهای خانواده رسول را هم تحمل می‌کند.

ویژگی بازی 

معتمدآریا ابتدای فیلم به عنوان دختری سرسخت و جدی معرفی می‌شود. او با برادر و مادر و نامزد سابقش دعوا می‌کند و به خاطر حرف‌هایی که پشت‌سرش می‌زنند، حاضر نمی‌شود سهمش را از گوشت قربانی بگیرد. رفته‌رفته اما محبت واقعی رسول را درک می‌کند و به او روی خوش نشان می‌دهد. آن شخصیت سرسخت به زنی شاد و پر از حس زندگی تبدیل می‌شود اما این وضعیت طولی نمی‌کشد. بعد از اینکه رسول بستری می‌شود، وعده پول را برای بیرون رفتن از زندگی او نمی‌پذیرد. مقابل فرزندان رسول با جدیت می‌ایستد و حتی از آنها زخم می‌خورد اما حاضر نمی‌شود او را تنها رها کند. این تغییرات رفتاری و احساسی نوبر با بازی موفق معتمدآریا به بهترین شکل نمود پیدا می‌کند.

 

منبع: فیلم نیوز

اخبار مرتبط

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها