|
کدخبر: 297599

بزرگترین شهرک صنعتی ایران از نگاه دوربین

در چارچوب منافع اقتصادی کشور و تشویق به سرمایه گذاری در امر تولید و رونق اقتصادی و صنعتی و بهبود شاخص اشتغال، پس از انجام مطالعات و بررسی های اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی و سرزمینی در دهه ۴۰، شهر صنعتی کاوه با مساحتی بالغ بر ۲۵۰۰ هکتار به عنوان بزرگترین شهر صنعتی ایران در فاصله ۱۰۰ کیلومتری جنوب غربی تهران تأسیس شد.

عکس بزرگترین شهرک صنعتی ایران از نگاه دوربین

در کنار  شهرک صنعتی کاوه شهرک مسکونی ویژه کارکنان شاغل در آن طراحی شده است به گونه‌ای که نمای کلی شهر را از فضای صنعتی محض به شهری سرسبز با جذابیت‌های شهری تبدیل نموده است. مجموعه بلوارها خیابان‌های عریض و میادینی که ضمن تسهیل در رفت‌وآمد فضای مناسبی را برای زندگی ساکنان و شاغلان در این شهر صنعتی ایجاد کرده‌است. ایجاد و حفظ بوستان‌های متعدد و فضاهای درختکاری در محوطه داخل شهر برای مقابله با آلودگی و حفظ محیط زیست و همچنین تلطیف فضای فعالیت و زندگی است.

موقعیت ممتاز جغرافیایی و نزدیکی به پایتخت، دسترسی آسان به سایر نقاط کشور و جاده‌ های ترانزیت، استقرار در چهارراه ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق کشور، مجاورت با استان ها و مناطق صنعتی و اقتصادی و بازارهای مهم مصرف، نزدیکی فرودگاه بین‌ المللی امام خمینی (ره)، برخورداری از مزایای مناطق ویژه اقتصادی، دسترسی به خطوط راه‌ آهن سراسری و برخورداری از تأسیسات زیربنایی منحصر به فرد، شهر صنعتی کاوه را به قطب بزرگ صنعتی بی بدیل تبدیل نموده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها