|
کدخبر: 26518

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مرکزی:

پیگیری مطالبات ۲.۴ میلیارد تومانی کمباین سازی اراک از دولت

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: شرکت کمباین سازی اراک در مسیر به صفر رساندن ضایعات حرکت می کند و در حال حاضر با سه درصد ضایعات مشغول فعالیت است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گسترش ،‌محمدرضا حاجی پور در جریان بازدید استاندار استان مرکزی از کارخانه کمباین سازی اراک افزود: چند نکته در رابطه با این شرکت را در ستاد اقتصاد مقاومتی دنبال کردیم که از جمله آنها کاهش ضایعات برداشت بود که می‌تواند صرفه‌جویی بالایی را به‌همراه داشته باشد.

وی افزود:اگر بخواهیم با استفاده از تکنولوژی‌های روز و شرایط موجود پیش برویم می‌توانیم ضایعات را به صفر کاهش دهیم.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به مشکلات این شرکت در سال 94خاطرنشان کرد: این شرکت در سال 94 یکی از شرکت‌های دچار بحران بود که به‌نوعی تمام استان را درگیر کرده بود، به همین منظور جلسات متعددی را در ستاد اقتصاد مقاومتی چه در سطح استانی و چه در سطح ملی برگزار کردیم که خوشبختانه بسیاری از مشکلات این شرکت برطرف شد و امسال شاهد افزایش تولید این شرکت بودیم و درحال حاضر حدود 64 درصد از تولیدات کمباین‌سازی ساخت داخل است.

حاجی پور ادامه داد: طرح جایگزینی کمباین های فرسوده در برنامه ششم توسعه مطرح است و لازم است که به صورت سالانه برای تولید کمباین در کشور اعلام نیاز شود تا این شرکت بتواند براین اساس جهت تولید برنامه ریزی کند.

وی تصریح کرد: مطالبات شرکت در دست پیگیری است اما باید شرایط مالی کشور را نیز مد نظر داشته باشیم ، از طرفی سرمایه در گردش را در رابطه با این شرکت هم با همان بهره بانکی 18 درصد داریم، گرچه بحث کمک‌های فنی اعتباری دیده شده و سهم استان هم از این کمک‌ها مشخص شده و شاید بتوانیم برخی از واحدها را در این قالب کمک کنیم.

رییس سازمان صنعت،‌معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: از سویی دیگر اعلام نیاز از سوی جهاد کشاورزی به منظور مشخص شدن نیاز به کمباین در این بخش لازم است و بحث 2.4 میلیارد تومان طلب این شرکت از دولت را هم پیگیر هستیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها