|
کدخبر: 322938

ذهن ناخودآگاه

سبک زندگی ذهن ناخودآگاه

احتمالاً اگر مدت ها قبل درباره ضمیر ناخودآگاه مطالعه میکردید و اطلاعات خود را در این زمینه بالا میبردید بسیار بهتر میتوانستید در مقابله با مشکلات و مسائلی که ذهن شما را درگیر کردند تصمیم بگیرید.

شاید اگر میدانستید ضمیر ناخودآگاه شما به چه شکل است و چطور میتواند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند خیلی زودتر به فکر شناخت ضمیر ناخودآگاه خود می افتادید.

زیگموند فروید در تئوری شخصیت از ذهن ناخودآگاه به عنوان مخزن احوالات، احساسات، تفکرات، آرزوها است.

در ادامه بیشتر به این مسئله میپردازیم.

ضمیر ناخودآگاه چیست؟

ضمیر ناخودآگاه آن بخش از ذهن و روان است که شما در حالت عادی نمیتوانید به بخش های مختلف آن رجوع کنید و از قسمت های مختلف آن مطلع شوید.

ضمیر ناخودآگاه با توجه به اطلاعاتی که در همه این سالهای اخیر جمع آوری کرده است، همه آن اطلاعات را بررسی و ذخیره‌سازی کرده است و با در نظر گرفتن آن ها اخلاقیات، خلق و خو و طرز تفکر شما را ساخته است.

بیشتر روانشناسان ضمیر ناخودآگاه انسان را به کوه یخی تشبیه میکنند که آنچه شما از کوه یخ مشاهده میکنید تنها قسمتی است که از آب بیرون زده است، اما قسمت اصلی و بسیار بزرگ تری از کوه یخ در زیر آب قرار گرفته است که شما آن را مشاهده نمیکنید. دقیقاً ذهن انسان هم به همین شکل است، قسمتی از آن را مشاهده میکنید که همان رفتار ها، احساسات و خلق وخوی شما میباشد، اما قسمت دیگری از ذهن شما که از بخش های درونی شما تشکیل شده است و تعیین کننده واکنش ها و رفتار ها و تصمیماتی است که شما در زندگی میگیرید.

چرا نمیتوانیم تغییرات سریعی در زندگی خود ایجاد کنیم؟

دلیلی که عموماً انسان ها نمیتوانند تغییرات سریع و مفیدی درون خود ایجاد کنند و همچنین تغییراتی ماندگار ایجاد کنند این است که آگاهی کافی از ضمیر ناخودآگاه ندارند.

برای اینکه در تغییر و بهبود ساختارهای شخصیت باید احساسات، باورها و نگرش های موجود را تغییر دهیم که برای دستیابی به این امر باید راه های افزایش آگاهی نسبت به ضمیر ناخودآگاه را درون خود تقویت کنیم.

ضمیر ناخودآگاه چگونه بر رفتار ما تأثیر میگذارد؟

فرض کنید فردی بعد از سالها سیگار کشیدن تصمیم گرفته است تا سیگار را کنار بگذارد اما بعد از مدتی دوباره شروع به سیگار کشیدن میکند.

یا فردی که شروع میکند تا مصرف نوشیدنی های الکلی را کنار بگذارد اما دوباره شروع به استفاده از آنها میکند.

همه این زخم ها ناشی از اتفاقاتی است که در سنین کم برای آنها افتاده است و در حال بروز دادن در سن بزرگسالی است و شخصی که فشار و مشکلات مربوط به زندگی را در سن کم مشاهده کرده است آنها را به اشکال مختلف در سنین آینده بروز میدهد.

شما باید به طریقی در جهت درمان و شفای این زخم ها اقدامات لازم را انجام دهید.

نیروی ذهن ناخودآگاه

ذهن ناخودآگاه بسیار قدرتمند است و نیروی آن فراتر از حد انتظار شماست ذهن شما تمام اطلاعاتی را که شما در طول زندگی‌تان کسب کرده‌اید را در طی این مدت در بخش ضمیر ناخودآگاه ذخیره کرده است.

شاید شما فکر کنید که بعضی از خاطرات را فراموش کرده‌اید اما واقعیت این است که همه این اطلاعات در ذهن ناخودآگاه شما ذخیره شدند.

ذهن ناخودآگاه شما همه این اطلاعات را در بخش های مختلف نگهداری میکند و همیشه در حال کار کردن است.

وظیفه اصلی ناخودآگاه چیست؟

وظیفه ذهن ناخودآگاه ایمن و آرام نگه داشتن ذهن شما در برابر عواملی است که قصد برهم زدن این امنیت و آرامش را دارند.

و نکته ای که وجود دارد این است که ذهن استانداردهای این امنیت را توسط برنامه هایی که قبلاً دریافت کرده است تعیین میکند.

مثلاً شخصی که دروغ میگفته تا بقیه به او احترام بگذارند، از راستگویی دوری میکند به دلیل اینکه ضمیر ناخودآگاه او راستگویی را عاملی برای بی احترامی دیدن نسبت به او میکند و این فرمان از ناخودآگاه او صادر میشود.

اگر شما هم وقتی وارد جمعی از افراد برای اولین بار میشوید، شروع به قضاوت کردن میکنید باید به این نکته توجه کنید که

تمام این قضاوت های شما ناشی از واکنش و عملکرد ضمیر ناخودآگاه شما برای قرار گرفتن در شرایط مختلف است.

اگر میخواهید با دنیای اطرافتان، دوستان و آشنایانتان به صلح برسید میتوانید در دوره سفر به ناخودآگاه که توسط استاد فراز قورچیان آموزش داده شده است شرکت کنید و کنترل تمام ذهن ناخودآگاه خود را برعهده بگیرید.

خیلی از زوج هایی که سالهاست با یکدیگر ازدواج کرده‌اند همچنان با یکدیگر مشکل دارند و هنوز به آرامش نرسیده‌اند.

ذهن-ناخودآگاه۱

چه اتفاقی افتاده است که شما سالها با یک شخصی زندگی کردید اما هنوز با او سازگار نشده‌اید، هنوز با او به صلح نرسیدید.

پس چه عاملی موجب شده تا همسر شما در زندگی شما قرار گیرد؟

چه عاملی باعث حضور او در کنار شما شده است؟

آیا همسرتان بصورت اتفاقی در کنار شما قرار گرفته است؟

این ذهن ناخودآگاه شما است که باعث میشود تا شما نسبت به شخصی دیگر احساس پیدا کنید و حتی عاشق او شوید.

اگر میخواهید به بهترین شکل ممکن به اصول ناخودآگاه آشنا شوید میتوانید به دوره سفر به ناخودآگاه استاد فراز قورچیان در سایت من حقیقی مراجعه کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها