|
کدخبر: 323190

واردات/صادرات/تجارت خارجی

هدف گذاری تجارت ایران و سوریه / سود کشور چقدر است؟

گزارشات نشان می دهد که ایران هدف گذاری های موثری را در بازار سوریه انجام داده است.

اقتصاد

تعاملات اقتصادی، همواره نقش موثری در رشد اقتصاد کشورها داشته است و ایران توانسته، تاکنون در این امر موثر عمل کند.

به گفته معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه، مشکل دریافت طلب و ضمانت نامه های شرکت هایی که در سوریه فعالیت کرده اند، حل می شود.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه در خصوص طلب و ضمانت نامه هاشرکت‌ها گفت: ما شرکت ها را به سه دسته تقسیم کرده ایم شرکت‌هایی کارشان تموم شده وضمانت نامه‌های آنها باقی مانده که در تلاشیم ضمانت نامه‌های آنها بازگردد.

صفری افزود: دسته دوم شرکت‌هایی هستند که فعالیتشان در سوریه تموم شده ولی همچنان طلبشان باقی مانده که در حال حل این مشکل برای برگشت طلب این شرکت‌ها هستیم و دسته سوم شرکت‌هایی که در بین طرفین اختلاف در طلب وجود دارد که با برگزاری جلسات داوری که با حضور سفیر و طرفین این مشکل برگزار خواهد شد این مشکل هم حل می‌شود.

پیش از این عبدالامیر ربیهاوی، مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران به خبرنگار تحریریه تجارت خارجی گفته بود که: به منظور افزایش حجم تجارت به سوریه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های منظمی انجام شده است. بر اساس هدف گذاری تجارت ایران و سوریه امسال میتواند تا ۵۰۰ میلیون دلار افزایش یابد.

تجارت خارجی یکی از نیاز های مهم برای رشد و توسعه اقتصادی یک کشور می باشد . در گذشته مبادلات به صورت پایاپای یا همان کالا با کالا صورت میگرفت که یکی از معایب ان پیدا نکردن مشتری برای حل مبادله بود . پس از شکل گیری و ایجاد مبادلات به صورت پول و نیز رشد و بهبود سریع تکنولوژی داد و ستد به روش گسترده تری صورت می گیرد که از ان به عنوان تجارت الکترونیک یاد می کنیم . تجارت الکترونیک یکی از روش های مدرن در حوزه کسب و کار و از نمونه های بارز تجارت خارجی می باشد که منابع و خدمات را کوتا ه ترین زمان و به اسان ترین روش ممکن انجام می دهد . با تجارت الکترونیک است که میتوان تمام فرایند های خرید و فروش و مبادله را به صورت الکترونیکی انجام داد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها