|
کدخبر: 320254

گردشگری/سفر ارزان/گردشگری سلامت

ایران قطب گردشگری سلامت اروپایی ها / اقتصادبدون نفت یعنی گردشگری

رئیس‌جمهور اعلام کرد که موضوع گردشگری یکی از بحث‌های اساسی در حوزه اقتصادی است و این صنعت می‌تواند به عنوان یک عامل شتاب‌دهنده برای اقتصاد کشورها عمل کند.

اقتصاد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در آیین افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: اینکه دولت‌ها بسیار تاکید دارند نسبت به توسعه و فعال شدن گردشگری در کشورهای خود برای این است که پیشران و شتاب‌دهنده اقتصادی است.

وی ادامه داد: جذب سرمایه داران در حوزه گردشگری باید به گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذاران احساس کنند سرمایه آنها تضمین شده و این سرمایه به او بر می‌گردد.

رئیسی موضوع گردشگری را یکی از بحث‌های مهم در حوزه اقتصادی دانست و گفت: گردشگری شتاب دهنده اقتصاد کشورهاست. اینکه دولت‌ها بسیار تاکید دارند نسبت به توسعه و فعال شدن گردشگری دارد برای این است که گردشگری پیشران و شتاب‌دهنده اقتصادی است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم در اقتصاد تک محصولی نباشیم و فقط به نفت اتکا نکنیم، یکی از حوزه‌های مهم توجه به گردشگری است. افراد زیادی تمایل دارند از طبیعت زیبا و آثار تمدنی و فرهنگی ایران اسلامی بازدید کنند اما برخی قصد دارند با ایران هراسی این افراد را منصرف کنند. اما مسوولان وظیفه دارند که حضور گردشگران را در ایران تسهیل و آسان کنند.

رییس جمهوری، لغو روادید گردشگری را یکی از اقدامات مهمی که در کشور انجام شده اعلام کرد و گفت: لغو روادید گردشگری زمینه بسیار خوبی برای توسعه فراهم کرده است، رشد صنعت گردشگری القائات دشمنان را نقش بر آب خواهد کرده و موجب ارائه تصویر درست از ایران خواهد شد.

وی با بیان این‌که «ما در کنار گردشگری طبیعی و فرهنگی، گردشگری سلامت نیز داریم» ادامه داد: بحمدالله جمهوری اسلامی ایران در حوزه پزشکی حرف اول را می‌زند، هم در تجهیزات پزشکی و فعالیت‌های دانش‌بنیان و هم در تولید دارو که بیش از ۹۸ درصد مورد نیاز در داخل تولید می‌شود، هم نیروهای کارآزموده و متخصص که دستان توانای آنها می‌تواند به اذن پروردگار سلامت را به بیماران برگرداند.

رئیسی

وی افزود: ۲۷۷ مرکز درمانی کشور آماده پذیرش گردشگران سلامت است، بسیاری از کشورهای منطقه برای درمان جمهوری اسلامی ایران را به اروپا ترجیح می‌دهند. آنها درمان در جمهوری اسلامی ایران را ارزان‌تر، سهل‌تر و موثرتر می‌دانند.

رییس‌جمهوری گفت: پارک‌های علم و فناوری در جمهوری اسلامی ایران برای پژوهشگران و دانشمندان، می‌تواند یکی از جاذبه‌های گردشگری باشد که موجب فعال شدن گردشگری باشد.

وی افزود: تمام ایران اسلامی زمینه توسعه گردشگری را دارد و از همه استانداران و وزرا می‌خواهم که به حوزه گردشگری به عنوان اقتصاد پیشران و شتاب‌دهنده سایر حوزه‌های اقتصادی توجه کنند.

رئیسی گفت: اینکه برخی بهانه می‌آورند که اگر بخواهیم گردشگری را توسعه بدهیم، پس در اصول و مبانی تجدیدنظر کنیم، کاملاً نادرست است. امروز جاذبه‌های بسیاری در ایران وجود دارد که با حفظ همین اصول و مبانی، گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند

رییس جمهوری تسهیل رفت‌وآمد، اسکان در جای مناسب و تغذیه در توسعه گردشگری را بسیار با اهمیت دانست و گفت: کسی که به ایران اسلامی سفر می‌کند، باید از لحظه ورود تا لحظه خروج احساس آرامش کند. نحوه برخورد با گردشگران در کشور بسیار اهمیت دارد تا گردشگر احساس آرامش داشته باشد

وی تصریح کرد: توسعه گردشگری می‌تواند تصاویر نادرستی که از ایران اسلامی در برخی رسانه‌ها ساخته شده را تغییر داده و به تصاویر صحیح و دقیق تغییر دهد.

آیت الله رئیسی ادامه داد: یکی از سفرا که در ایران دفتر نمایندگی دارد در دیدار سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت که ماموریتم در ایران به اتمام رسیده، تا دیروز سفیر کشورم در ایران بودم، اما از امروز سفیر جمهوری اسلامی ایران در تمام دنیا خواهم بود.

 گردشگری شتاب‌دهنده اقتصاد کشورها است

رئیس جمهور در آیین افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته: موضوع گردشگری یکی از بحث‌های مهم در حوزه اقتصادی است، گردشگری شتاب‌دهنده اقتصاد کشورهاست

اینکه کشورها بسیار تاکید دارند نسبت به توسعه و فعال شدن گردشگری در کشورهای خود برای این است که گردشگری پیشران و شتاب‌دهنده اقتصادی است

گردشگری طبیعی، فرهنگی و نگاه به این تمدن کهن و میراث گرانقدر بسیار اهمیت دارد.

22

مسئولان دولتی باید حضور گردشگران را در ایران تسهیل کنند

رئیس جمهور در آیین افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته: اگر در اقتصاد بخواهیم تک محصولی نباشیم و تنها به نفت اتکاء نکینم، باید اقتصاد گردشگری را فعال کنیم

بسیاری از گردشگران مایل هستند از ایران دیدن کنند، اما دشمنان با ایران هراسی می خواهند مردم دنیا را از آمدن به ایران منصرف کنند

وظیفه مسئولان و مدیران در حوزه دولت این است که حضور گردشگران را تسهیل کنند و یکی از گام هایی که در این مسیر برداشته شده لغو روادید بوده است

  ۲۷۷ مرکز درمانی کشور آماده پذیرش گردشگران سلامت/ کشورهای منطقه برای درمان، ایران را به اروپا ترجیح می‌دهند

رئیس جمهور در آئین افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته: ما در کنار گردشگری طبیعی و فرهنگی، گردشگری سلامت نیز داریم؛ ۲۷۷ مرکز درمانی کشور آماده پذیرش گردشگران سلامت است

بسیاری از کشورهای منطقه برای درمان جمهوری اسلامی ایران را به اروپا ترجیح می‌دهند. آنها درمان در جمهوری اسلامی ایران را ارزان‌تر، سهل‌تر و موثرتر می‌دانند

در ایران، علاوه بر تهران، در شهرهای دیگر هم پارک‌های علم و فناوری داریم؛  این پارک‌ها در جمهوری اسلامی ایران برای پژوهشگران و دانشمندان،‌ می‌تواند یکی از جاذبه‌های گردشگری باشد که موجب فعال شدن گردشگری باشد

گردشگری، عامل شناخت فرهنگ و تمدن ایرانی/ توسعه گردشگری، تصویر درستی از ایران ارائه می دهد

رئیس جمهور در آئین افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته: نحوه برخورد با گردشگران در کشور بسیار اهمیت دارد تا گردشگر احساس آرامش داشته باشد

توسعه گردشگری می‌تواند تصاویر نادرستی که از ایران اسلامی در برخی رسانه‌ها ساخته شده را تغییر داده و به تصاویر صحیح و دقیق تغییر دهد

یکی از سفرا که در ایران دفتر نمایندگی دارد در دیدار سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت که ماموریتم در ایران به اتمام رسیده، تا دیروز سفیر کشورم در ایران بودم، اما از امروز سفیر جمهوری اسلامی ایران در تمام دنیا خواهم بود.

دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد در مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران:

گردشگری جهان در مسیر بازیابی قرار دارد/ گشودن درهای ایران منجر به ترویج تبادلات فرهنگی و همکاری‌های اقتصادی می‌شود/ روستاهای بسیاری در ایران ظرفیت جهانی شدن دارند

دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد با اعلام اینکه آمار گردشگری جهان به ۸۴ درصد قبل از شیوع کرونا رسیده است، گردشگری جهان را در مسیر بازیابی قلمداد کرد و گفت: گشودن درهای ایران و رشد گردشگری کشور می‌تواند منجر به ترویج تبادلات فرهنگی و همکاری‌های اقتصادی شود.

زوراب پولولیکاشویلی دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد صبح امروز یکشنبه ۲۳ بهمن ماه در مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران ضمن ابراز خوشحالی از حضور دوباره در ایران بیان کرد: امروز برای استقبال از یک ضیافت پرشور گرد هم آمده‌ایم.

او آخرین آمار سازمان گردشگری ملل متحد را امیدوارکننده دانست و ادامه داد: آمار گردشگری جهان به ۸۴درصد قبل از شیوع کرونا رسیده است و گردشگری جهان در  مسیر بازیابی قرار دارد.

دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد به آخرین آمار گردشگری ایران اشاره کرد و افزود: در دسامبر و اکتبر میزان گردشگران ایران ۵ درصد بیشتر از زمان مشابه قبل از شیوع کرونا بوده است که جای خوشحالی دارد.

پولولیکاشویلی با اشاره به لغو روادید ایران با ۳۳ کشور، این رویکرد را پیشرفتی بزرگ در راستای گشودن درهای ایران و رشد گردشگری کشور عنوان و ابراز امیدواری کرد که انجام این مهم به ترویج تبادلات فرهنگی و همکاری‌های اقتصادی منجر شود.

او برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران را فرصتی مناسب دانست که با امید و عزمی راسخ به آینده گردشگری کشور نگاه کنیم و افزود: ایران با فرهنگ و تمدنی غنی و جاذبه‌های بسیار پذیرای گردشگران از سرتاسر جهان است. گردشگری موجب ترویج همبستگی می‌شود و ایران محل زندگی اقوام مختلف بوده است.

دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد حضور مدعوین از کشورهای مختلف را پیام‌آور وحدت عنوان کرد و افزود: گردشگری رکن اقتصادی و اشتغال است.

233

پولولیکاشویلی با تبریک انتخاب کندوان به‌عنوان یکی از بهترین روستاهای جهان افزود: روستاهای بسیاری در ایران ظرفیت جهانی شدن را دارند و ما برای کمک به این روستاها آماده هستیم.

او این نمایشگاه را فضایی برای ارائه ایده‌ها و همکاری‌ها عنوان و ابراز امیدواری کرد که گردشگری جهانیان را به یکدیگر نزدیک‌تر کند.

دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد با تشکر برای مشارکت در فعالیت‌ها و برنامه‌ها افزود: همچنین قدردان مردم ایران برای صمیمیت‌شان هستم. ما با هم می‌توانیم آینده خوبی را برای آینده گردشگری ایران رقم بزنیم.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها