|
کدخبر: 295097

ورود ایتالیا به معادن ایران

رییس خانه معدن ایران خاطرنشان‌کرد: در این راستا سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) وظایف ذاتی خود را به عنوان یک سازمان توسعه ای به خوبی انجام می‌دهد که نفع این حرکت‌ها به فعالان معدنی خواهد رسید.

اقتصاد ورود ایتالیا به معادن ایران

محمدرضا بهرامن، رییس خانه معدن ایران در رویداد همرسانی توسعه بازار و تجرای‌سازی محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان زنجیره اکتشاف و استخراج (دایان۶) در محل سازمان ایمیدرو افزود: اگر در این مسیر حرکت نکنیم و خود را با اتفاقات روز این حوزه، پیشرفت‌ها و فناوری‌ها هماهنگ نکنیم، نمی‌توانیم در آینده در بازارهای رقابتی جهانی سهم و نقش داشته باشیم.

وی خاطرنشان‌کرد: اکنون جوانان کشور حرکت خوبی را در این راستا آغاز کرده‌اند و اگر ما مسوولان این فرصت را غنیمت نشمریم، کفران نعمت کرده‌ایم.

بهرامن با اشاره به سفر اخیر خود به ایتالیا و شرکت در نمایشگاه ماشین آلات راهسازی و حفاری (SaMoTer۲۰۲۳) ورونا افزود: نکته جالب توجه این نمایشگاه، ارائه آموزش‌های دانش‌بنیان در زمینه های مختلف از جمله ماشین‌آلات، اکتشاف، استخراج و غیره در همه سالن‌های برگزاری نمایشگاه بود که نشان‌دهنده تطبیق جامعه جهانی در بازارهای رقابتی است.

رییس خانه معدن ایران خاطرنشان‌کرد: در این راستا سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) وظایف ذاتی خود را به عنوان یک سازمان توسعه ای به خوبی انجام می‌دهد که نفع این حرکت‌ها به فعالان معدنی خواهد رسید.

وی تصریح‌کرد: جامعه معدنی کشور و کل زنجیره بخش معدن و صنایع معدنی نیازمند رصد لحظه‌ای فناوری‌ها و خدمات این حوزه و تغییرات آنهاست تا از این ثروت خداوندی به خوبی در راستای توسعه کشور بهره ببریم و از هدررفت منابع ملی جلوگیری شود.

لزوم استفاده از ظرفیت‌های قانون جهش دانش‌بنیان

در ادامه «مجید وفائی‌فرد» مجری طرح ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی اظهار داشت: قانون جهش دانش‌بنیان، یک قانون مترقی است و واحدها و فعالان معدنی باید بتوانند از ظرفیت‌های این قانون به‌خوبی استفاده کنند.

وی بیان‌داشت: تحقیق و توسعه بستر اصلی فناوری است، اما در سال‌های گذشته از آن غفلت شده است.

مدیر مرکز ایمینو از برگزاری چهارمین جشنواره ایده های ارزش آفرین بخش معدن و صنایع معدنی (اینوماین ۴) در شهریور ماه خبر داد.

وی تصریح‌کرد: در رویداد دایان ۶ با موضوع توسعه بازار و تجاری سازی محصولات و خدمات شرکت های دانش‌بنیان زنجیره اکتشاف و استخراج، پنج شرکت منتخب برای ارائه محصولات خود به فعالان این بخش برگزیده شدند.

وفائی‌فرد ضمن اشاره به برگزاری پنج رویداد همرسانی دایان در سال گذشته، از بازخورد و نتایج حاصل از این رویدادها ابراز خرسندی کرد و افزود: برگزاری این رویدادها به امضای قرارداد بین شرکت های دانش بنیان و فعالان حوزه معدن و صنایع معدنی منجر شد.

وی با تاکید بر اهمیت حوزه اکتشاف در زنجیره معدن و صنایع معدنی، هدف از برگزاری این رویداد را ایجاد ارتباط شرکت های دانش بنیان با صنایع مصرف کننده و فعالان بخش معدن و صنایع معدنی بیان کرد.

مجری طرح ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی از ارتباط گسترده ایمینو با بازیگران اصلی بخش معدن و صنایع معدنی همچون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، خانه معدن و انجمن های تخصصی در سال جدید به منظور تقویت زیست بوم نوآوری در این بخش و ایجاد هم افزایی خبر داد.

منبع: بیرونیت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها