|
کدخبر: 31756

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت:

حمایت از تولید یعنی احیای هویت ملی در عرصه جهانی + تصاویر

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:حمایت از تولید ملی به معنای هویت یابی محصولات تولید داخل در فرامرزهای کشور است.

گسترش نیوز: یونس سینکی معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت به همراه هئیتی شامل عباس تابش مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی، سونیا پوریامین مشاور رسانه ای و نادره رضایی مشاور اجتماعی وزیر صنعت،معدن و تجارت و در راستای حمایت از تولید ملی طی سفر ۴ روزه به استان ها،در قزوین حضور یافتند.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست با صنعتگران، تولید کنندگان و اصناف استان قزوین که در محل سازمان صنعت،معدن،تجارت برگزار گردید گفت: توجه و کاربردی کردن شعار حمایت از تولید ملی وظیفه اجتماعی،ملی واخلاقی ما می باشد و یکی از وجوه مهم شعار امسال افزایش کیفیت محصولات است.

وی افزود: در حال حاضر بخش صنعت،معدن و تجارت ۴۱ درصد و اصناف ۱۷.۱ درصد در تولید ناخالص ملی نقش دارند.

GHAZVINPOURYAMIN2.jpg

نقش موثر اصناف در طول تاریخ

سینکی در ادامه با اشاره به نقش مهم اصناف در طول تاریخ کشورتصریح کرد: در گذشته اصناف جریان سازهای اجتماعی و اقتصادی بوده است؛ همچنین بازارها فقط سنبل اقتصاد نبوده و پیام رسان تاریخ اجتماعی و اقتصادی کشور بوده اند.

وی خاطر نشان کرد: نگرانی و دغدغه امروز ما این است که اصناف نباید دست مایه امور و جریانات سیاسی شوند چرا که جایگاه خویش را از دست می دهند.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: اخلاق،گمشده امروز ما در اقتصاد بوده و به این موضوع در گذشته توجه بیشتری می شده است.

سینکی یاد آور شد: بحث آموزش در حوزه اصناف باید جدی گرفته شود و جوانان نیز در این حوزه فعالیت داشته باشند.

وی در ادامه گفت: توسعه یافتگی در هیچ کشوری تنها با تکیه بر دولت محقق نمی گردد بلکه رسیدن به آن نیازمند تشکل های غیردولتی و خصوصی است.

لزوم توجه به مدیریت تعرفه واردات

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت اذعان داشت: در شرایط کنونی کشور باید به جای دغدغه و نگرانی درباره واردات تعرفه های واردات را مدیریت کنیم چرا که در صورت رفتار درست و منطقی واردات برای کشور تهدید محسوب نمیشود.

GHAZVINPOURYAMIN3.jpg

تحقق 670 میلیون دلاری صادرات در قزوین

در ادامه علی پرزحمت رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قزوین اظهار داشت: به همت تولید کنندگان و صادر کنندگان و با روان سازی اموردر سال گذشته صادرات ۶۷۰ میلیون دلاری در استان قزوین محقق شد.

وی افزود:در حال حاضر ۸۱ واحد شاخص صادراتی در استان فعالیت دارد و با تشکیل اتحادیه صادراتی در استان روند کارها شتاب بیشتری گرفته است.

پرزحمت ادامه داد: استان قزوین در بسیاری از کالاها در کشور شاخص بوده و در حال حاضر ۶۵ درصد از شوینده ها و ۹۵ درصد شیشه های دارویی کشور در این استان تولید می گردد.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت قزوین خاطر نشان کرد: قزوین با دارا بودن ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی جزو ۵ استان صنعتی کشور می باشد که در سال ۹۶ رتبه چهارم کشور در جذب سرمایه گذار خارجی را کسب نمود.

کسب رتبه اول نظارت بر پرداخت تسهیلات

پرزحمت گفت:با تلاش های صورت گرفته در پرداخت تسهیلات بهین یاب رتبه چهارم کشوری ودر بخش نظارت بر پرداخت تسهیلات رتبه اول را کسب نموده ایم.

وی ادامه داد: امسال نیز تلاش می کنیم با بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه رفع موانع تولید، اشتغال، بهین یاب رسالت خود را در حمایت از تولید انجام دهیم.

در حاشیه این جلسه سونیا پوریامین مشاور رسانه ای وزیر صنعت،معدن و تجارت در گفتگو با پایگاه خبری گسترش اظهار داشت: معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت سفری ۴ روزه را در جهت مطرح نمودن استراتژی های وزارتخانه در سازمان های استانی و هدفمندی و یکپارچه سازی امور انجام شده در تهران و استان ها از قزوین آغاز نموده اند.

وی افزود:گفتگو با تشکل های خصوصی در راستای رفع موانع و مشکلات موجود و ارائه پیشنهادات و راهکارهای لازم از سوی این بخش از دیگر اهداف مهم این سفر می باشد چرا که وزارتخانه معتقد است یک سوم توسعه را دولت می تواند انجام دهد و مابقی آن بر عهده مردم و تشکل های مختلف می باشد.

پوریامین ادامه داد:این سفر از استان قزوین آغاز شده و همدان و کرمانشاه و سر پل ذهاب مقصد های بعدی می باشند.

GHAZVINPOURYAMIN1.jpg

نادره رضایی مشاور اجتماعی وزیر صنعت،معدن و تجارت نیر در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری گسترش اظهار داشت: وزارت صنعت،معدن و تجارت از نخستین روزهای وقوع زلزله ای که در آبان ماه سال گذشته در کرمانشاه رخ داد وارد عمل شده و محموله های مختلفی از شرکت های و مجموعه های مختلف و وزارتخانه به این استان ارسال گردید.

وی افزود: از آن جایی که میزان کمک ها در روزهای اول وقوع حادثه زیاد بوده بحث استمرار بیشتر برای وزارتخانه مطرح بود است؛ همچین احیای واحدهای صنعتی در صورت امکان و ساخت شهرک هایی که نیاز آن منطقه برای بازگشت زندگی و جریان اشتغال است مورد تاکید وزارتخانه قرار گرفته است.

مشاور اجتماعی وزیر صنعت ادامه داد: در راستای رصد امور و اقدامات انجام شده حضور مداوم در آن منطقه داشته ایم و در این سفر نیز معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف بازدید میدانی و بررسی میزان تحقق اموری که مورد تاکید وزارتخانه بوده است حضور یافتند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر چالش اصلی آن منطقه گرمای پیش رو و بهداشت است امید داریم با مساعدت و یاری مجموعه ها و شرکت های مختلف وسایل سرمایشی مناسب که یکی از نیازهای مهم می باشد را تهیه نموده و اقدامات موثری در راستای بازسازی صنایع و شهرک های صنعتی آن منطقه صورت گیرد.

شایان ذکر است در ادامه این سفر یکروزه معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت به همراه رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت و هیئت همراه از شرکت ایرکا پارت صنعت تولید کننده انواع اویل پمپ و واتر پمپ بازدید نموده نمودند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها