|
کدخبر: 21386

رسانه های کاغذی در همسایگی پایتخت پرطرفدارند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان البرز گفت: رسانه های مکتوب در البرز همچنان پر طرفدارند.

به گزارش پایگاه خبری گسترش ،‌ اگرچه بسیاری از روزنامه ها و مجلات فاقد خلاقیت و مهارت مخاطب شناسی از قدرت فضای مجازی ترسیده و دست های خود را به نشانه تسلیم بالا برده اند اما به نظر می رسد در همسایگی پایتخت، روزنامه های محلی همچنان مرجع کسب اطلاعات جدید و معتبر شهروندان هستند و مردم شهر هنوز هر روز سر در رسانه های کاغذی فرو می برند.

علی خیلدار، مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان البرز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش اظهار کرد: با توجه به گسترش فضای مجازی، نشریات مکتوب مقداری از این حوزه آسیب دیده اند اما ادعا می کنم به دلیل اعتمادی که مردم البرز به نشر مکتوب دارند، جایگاه نشر مکتوب در این استان حفظ شده است. مردم این استان اخباری که از طریق نشر مکتوب به دست می آورند را می پذیرند و به آن اعتماد می کنند.

این مقام مسوول بیان کرد: استان البرز حدود ۹۰ نشر مکتوب دارد که به صورت استانی، منطقه ای و ملی فعال هستند. قریب به ۵۰ پایگاه خبری و خبرگزاری داریم و بیش از ۵۰ دفتر نمایندگی خبرگزاری ها را در استان داریم که به طور منسجم و فعال مشغول به کار هستند.

وی افزود: رسانه های البرز همچون هر استان دیگری تلاش می کنند که به طور منصفانه اخبار اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را پوشش دهند اما به لحاظ این که این استان جزء پنج استان مهاجر پذیر است، بیشتر شاهد رسانه های اجتماعی و فرهنگی در این استان هستیم که از استقبال مخاطبان استانی نیز برخوردارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان البرز همچنین بیان کرد: امکانات در حوزه آموزش خبرنگاران در شهرستان ها محدودتر از تهران است و از این رو آموزش خبرنگاران از طریق سیستم های دولتی اهمیت دارد. از این رو، در سه ماه گذشته دو دوره آموزش خبرنگاری برگزار کردیم و تا پایان سال این دوره ها ادامه پیدا می کند تا خبرنگاران استان البرز در اطلاع رسانی و نگارش متون خبری حرفه ای شده و حرفه ای باقی بمانند. امروز که عصر ارتباطات است دیگر کسی از ما نمی پذیرد که آماتور باشیم. باید مسیر حرفه ای بودن را طی کنیم.

خیلدار در پایان خاطرنشان کرد: بنا داریم تا پایان سال جشنواره مطبوعات استان البرز را برای خبرنگاران برگزار کنیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها