|
کدخبر: 243547

همه چیز درباره ادامه تحصیل در کانادا برای مقاطع گوناگون

 ویزای تحصیلی یکی از محبوب­ترین و ارزان­ترین روش­های مهاجرت به هر کشوری می­باشد. در اقلب کشور­های دنیا، شما پس از اتمام دوره تحصیل اجازه کار خواهید داشت و بعد از مدتی می­توانید اقامت دائم یا اقامت­های بلند مدت آن کشور را دریافت نمایید. از مزایای خوب این روش این است که مدارک تحصیلی شما در کشور مقصد مورد تایید است و می­توانید در رشته­ای که فارغ التحصیل شده­ایددر همان کشور مشغول به کار شوید و دیگر نیازی به دوره­های تطبیقی و آزمون­های معادل­سازی مدارک نخواهید داشت. شرکت سفیران پیشگام افق ماندگار با برند گروه بین المللی افق ماندگار بیش از یک دهه تجربه در این زمینه، در کشورهای کانادا، آمریکا، هلند، انگلستان، آلمان و روسیه مشغول به فعالیت است و تا کنون توانسته از خود سابقه شایان توجهی را به جا گذارد.

گروه مهاجرت افق با هدف آسان سازی ادامه تحصیل و اخذ اقامت در کشورهای اروپایی و کانادا یکی از قدیمی ترین شرکتهای ثبت شده در ایران دارای شعب و دفاتر متعدد در سراسر جهان است که سالهاست اقدام به ارائه خدمات مهاجرت به ایرانیان عزیز نموده و با صدها پرونده موفق هم اکنون با کوله باری از تجریه میتواند روشهایی بسیار ارزان و مناسب را برای ادامه تحصیل در کشور کانادا و یا کشورهای اروپایی برای شما فراهم نماید.

گروه مهاجرت افق با دارا بودن نمایندگی از معتبرترین دانشگاه ها و کالج های اروپا و کانادا به شما در ادامه تحصیل واخذ اقامت و کار در این کشورها کمک خواهد کرد.

 در حال حاضر کانادا یکی از محبوب­ترین مقاصد مهاجرتی برای ایرانیان شده است، از این رو متقاضیان زیادی برای ادامه تحصیل وارد کانادا می­شوند. کشور کانادا نیز در بخش تحصیل سرمایه­گذاری­های زیادی انجام داده و توانسته بستر مناسبی برای تحصیل دانشجویان خارجی ایجاد نماید. در حال حاضر، کانادا سالیانه بیش از ۱۰ میلیارد دلار درآمد ارزی از محل دانشجویان خارجی خود کسب می­نماید و این مساله خود گویای اهمیت استراتژیک این بخش در اقتصاد کانادا می باشد.

کانادا کشوری مهاجر پذیر است با جمعیتی ۳۸میلیونی و با وسعتی حدود ۶ برابر کشور عزیزمان، ایران.

هر ساله تعدادی از شهرهای کانادا در میان ۵ شهر برتر دنیا برای زندگی قرار می­گیرند. دراین کشور آمار جرم و جنایت بسیار پایین بوده و توانسته است محیطی چند فرهنگی را ایجاد نموده و تازه واردان را با هر فرهنگ و ملیتی پذیرا باشد. همچنین کشور کانادا از نرخ بیکاری پایینی برخودار است و بر اساس رشد اقتصادی خود هر ساله حدود ۳۵۰هزار مهاجر را از سراسر جهان می­پذیرد.

یکی از اولویت­های مهم برای مهاجرت کانادا ، داشتن سابقه کار و تحصیل در کانادا می­باشد. برای دریافت اقامت دائم کانادا در تمامی استان­های این کشور شرایط ویژه­ای در نظر گرفته شده تا فارغ التحصیلان به راحتی بتوانند به اجازه کار و اقامت کانادا دست پیدا کنند.

نقشه

 

مهترین ویژگی­های تحصیل در کانادا:

۱ـ اجازه کار همزمان فرد

مطابق قانون، دانشجویان خارجی در کانادا اجازه کار پاره وقت دارند، بدین صورت که در زمان تحصیل ۲۰ساعت در هفته مجاز به کار می­باشند و در ترم تابستانی نیز می­توانند به صورت تمام وقت مشغول به کار شوند.

۲ـ اجازه کار بعد از دوره تحصیل (PGWP)

دانشجویانی که یک سال در کانادا تحصیل کرده باشند و دوره­های تحصیلی آنها دارای امتیاز کار بعد از تحصیل باشد، می­توانند تا ۱ سال اجازه کار باز (Open Workpermit) پس از دوره تحصیل دریافت نمایند.

دانشجویانی که دو سال یا بیشتر در کانادا تحصیل کرده باشند و دوره­های تحصیلی آنها امتیاز کار بعد از تحصیل را داشته باشد، می­توانند تا ۳ سال اجازه کار باز (Open Workpermit) پس از دوره تحصیل دریافت نمایند.

۳ـ دریافت اجازه کار باز (Open Workpermit)برای همسر دانشجو در تمام مدت تحصیل و پس از تحصیل همسر دانشجو (Open Workpermit یعنی اجازه کار تمام وقت و در هر شغلی).

۴ـ اجازه تحصیل رایگان فرزندان دانشجو در کانادا تا پایان دوره دبیرستان.

مطمئناً افرادی که در کانادا تحصیل و کار تخصصی بعد از دوره تحصیل را گذرانده­اند از امتیازات لازم برای کسب اقامت دائم کانادا برخوردار می­گردند و همزمان تمامی اعضای خانواده کارت PR یا همان اقامت دائم کانادا را دریافت خواهند نمود.

کانادا

 

برخی از الزامات دریافت ویزای تحصیلی کانادا به شرح ذیل می باشد:

 ۱ـ از یک مرکز آموزشی دارای کد معتبر آموزشی کانادا (DLI)، پذیرش بگیرید(Letter of Accept/ LOA).

۲- در استان کبک علاوه بر دریافت پذیرش از کالج یا دانشگاه شما باید یک نامه دیگر به نام گواهی پذیرش کبک Québec Acceptance Certificate (CAQ) را نیز دریافت نمایید.

۳ـ دلایل کافی برای تحصیل در کانادا داشته باشید(Study Plan).

۴ـ امکان اثبات توان مالی کافی، برای تحصیل و زندگی در کانادا حداقل برای مدت یکسال داشته باشید.

(Financial Supportletter)

۵ـ سوء پیشینه نداشته باشید (Police Certificate).

۶ـ از نظر سلامتی درشرایط خوب پزشکی باشید (Medical Examination).

۷ـ اثبات و متقاعد کردن آفیسر پرونده از اینکه شما پس از پایان تحصیل، خاک کانادا را ترک خواهید کرد.

(Family ties/Financial ties/Social ties)

کانادا ۲

 

 به یاد داشته باشید که برای تحصیل در کانادا، متقاضیان می­توانند بنا به شرایط خود، در کالج و یا در دانشگاه­های کانادا پذیرش گرفته و برای ویزا اقدام کنند، اما نکته مهم در اخذ ویزای تحصیلی، ارائه دلایل موجه برای گذراندن آن دوره می­باشد.

 یکی دیگر از روش­های مهاجرتی به کشور کانادا از طریق تحصیل فرزندان در مدارس کاناداست. معمولاً متقاضیانی که از سن تحصیل­شان گذشته و از اتمام آخرین مقطع تحصیلی خود فاصه زیادی داشته باشند، می­توانند برای فرزند خود در مدارس کانادا پذیرش گرفته و بعد درخواست ویزا دهند. طبق قانون یکی از والدین می تواند فرزند محصل را همراهی کند. معمولاً در این روش مادران، فرزند را همراهی می­نمایند و پس از ورود مادر به خاک کانادا برای وی از کالج پذیرش گرفته و درخواست ویزای تحصیلی می­دهند. پس از موافقت سفارت با ویزای تحصیلی مادر، برای همسر و دیگر فرزندان نیز می­توان درخواست ویزا داد.

 نکته مهم در این روش این است که بدلیل حضور مادر در خاک کانادا، وی از شانس اجازه تحصیل بالایی برخوردار است و سن و گپ تحصیلی در این حالت دیگر مطرح نیست. در این روش پس از موافقت اداره مهاجرت با تحصیل مادر تمامی امتیازات ویزای تحصیلی برای خانواده ایجاد می­گردد.

 از نظر سیستم آموزش شاید بتوان گفت کانادا دارای دو سیستم آموزشی است. بدین صورت که در استان کبک مدارس ۱۱ ساله دیپلم می­دهند و در سایر استان­های کانادا، ۱۲ ساله می­توان دیپلم گرفت. در تمامی کانادا مدارس فرانسه زبان و انگلیسی زبان وجود دارد اما چون کانادا دارای دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسه است، دانش آموزان باید با هر دو زبان آموزش ببینند. در استان کبک مدارس به صورت ترمی نیستند و معمولاً شروع سال تحصیلی دانش آموزان از اواسط شهریور ماه (September) می­باشد ولی در سایر استان­ها، عموماً دو ترم شهریور(September Semester) و بهمن(February Semester) وجود دارد.

نگهداری فرزندان در حین تحصیل:

  1. توسط والدین Parent/Guardian
  2. زندگی با یک خانواده کانادایی Homestay
  3. استفاده خوابگاه مدارس شبانه روزی خصوصی Boarding School

برخی از نکات مهم:

  • در استان کبک علاوه بر دریافت پذیرش از مدرسه باید برای دانش آموز یک نامه دیگر به نام گواهی پذیرش کبکQuébec Acceptance Certificate (CAQ) را نیز برای درخواست ویزا دریافت کرد.
  • حتماً توجه داشته باشید در صورت عدم تسویه حساب حداقل یکسال تحصیلی مدرسه، شانس رد شدن ویزا بسیار بالابوده و احتمالاً پرونده ریجکت خواهد شد.
  • حتماً توجه داشته باشید در حالتی که یکی از والدین، دانش آموز را همراهی می­کند، برای شانس بیشتر ویزا در پرونده کاستودین(custodian) یا قیم قرار داده شود.

Custodian: فردی است که در همان موقعیت مکانی تحصیل دانش آموز زندگی کرده و سیتیزن(Citizen) و یا پرمننت رزیدنت (Permanent Resident/PR) کانادا می ­باشد.

 

 یکی دیگر از روش­های مهاجرتی به کشور کانادا از طریق ویزای توریستی کاناداست. معمولاً متقاضیانی که از سن تحصیل­شان گذشته و یا از مقطع تحصیلی قبلی خود فاصله زیادی داشته باشند و همچنین پیشینه سفر خوبی را در ۵ سال گذشته دارند، می­توانند برای دریافت ویزای توریستی کانادا (Visitor Visa) اقدام کرده و پس از دریافت ویزا وارد خاک کانادا شوند و سپس اقدام به درخواست اجازه تحصیل کانادا نمایند. معمولاً در این روش اگر روند پرونده درست انجام شده باشد با اجازه تحصیل موافقت می­گردد.

 نکته مهم در این روش این است که به دلیل حضور در خاک کانادا، افراد از شانس اجازه تحصیل بالایی برخوردار بوده و سن و فاصله تحصیلی در این حالت دیگر برای آنان مطرح نیست. در این روش پس از موافقت اداره مهاجرت با تحصیل، تمامی امتیازات ویزای تحصیلی برای خانواده ایجاد می­گردد.

 گروه بین المللی افق تلاش دارد تا با ارائه پرونده­هایی قوی در زمینه دریافت پذیرش تحصیلی کانادا از دانشگاه­ها و کالج های مختلف این کشور و اخذ ویزای تحصیلی کانادا (Student Visa) اجازه تحصیل(Study Permit) برای دانشجویان و دانش آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی راه را برای متقاضیان هموار سازد. همچنین این مجموعه با دریافت پذیرش از دانشگاه­های هلند و دانشگاه های آلمان متقاضیان این کشور­ها را نیز حمایت می­نماید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها