|
کدخبر: 325869

فاتحه بازار ارز دیجیتال را بخوانید / از بیت کوین قطع امید شد

قیمت بیت کوین (BTC) در طول یک روز قبل از شروع جلسه فدرال رزرو در روز چهارشنبه ۱ می، تحت فشار شدید فروش قرار گرفت. بر اساس آخرین آمارها، قیمت بیت کوین در طی ۲۴ ساعت گذشته با یک کاهش ۶ درصدی به مبلغ ۵۹,۴۶۰ دلار رسید و ارزش بازار آن به ۱.۱۷ تریلیون دلار رسید.

اقتصاد فاتحه بازار ارز دیجیتال را بخوانید / از بیت کوین قطع امید شد

با کاهش حدود ۶ درصدی قیمت بیت کوین در طول ۲۴ ساعت گذشته، ترس، عدم قطعیت و شک (FUD) در بین تجار و سرمایه‌گذاران به شدت افزایش یافته است، که نشان‌دهنده احتمال بهبود قیمت در آینده نزدیک است.

یکی از تحلیلگران سرشناس حوزه کریپتو به نام علی مارتینز (Ali Martinez)، در تحلیل اخیر خود به روند قابل‌توجهی در رابطه با پویایی قیمت بیت کوین اشاره کرده است. مارتینز بیان کرد، آخرین باری که قیمت بیت کوین، خط میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه را آزمایش کرد و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در سطح ۳۶ قرار داشت، به اواخر ژانویه برمی‌گردد که در پی آن، رشد چشمگیری به وقوع پیوست. اکنون، بار دیگر چنین سناریویی در حال تکرار شدن است.

با این حال، مارتینز به سرمایه‌گذاران هشدار داده که مراقب باشند و خاطرنشان کرد که بسته شدن کندل قیمت زیر خط میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه می‌تواند به طور بالقوه موجب نزول بیشتر به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه در سطح ۵۲۰۰۰ دلار شود.

بر اساس اطلاعات شرکت تحلیلی سنتیمنت (Santiment)، بیت کوین برای اولین بار از ۱۸ آوریل به ۶۰۰۰۰ دلار و سطوح پایین‌تر سقوط کرده که یکی از دلایل اصلی آن، افزایش نگرانی‌ها در مورد تورم در ایالات متحده است. در پی این نزول، بسیاری از فعالان بازار در مورد خرید این ارز دیجیتال در کف قیمتی صحبت می‌کنند که به نوبه خود می‌تواند باعث بهبود قیمت شود.

عملکرد ضعیف بیت کوین در ماه آوریل

عملکرد بیت کوین طی ماه آوریل، بدترین عملکرد آن از زمان سقوط FTX در نوامبر ۲۰۲۲ بوده است. طی این ماه، قیمت بیت کوین با افتی نزدیک به ۱۶ درصدی مواجه شد. این نزول در پی ثبت سقف قیمتی ۷۳۰۰۰ دلاری در ماه مارس به واسطه افزایش هیجان برای صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین، به وقوع پیوسته است.

از طرفی و علی‌رغم پیش‌بینی‌ها، ارائه اولین صندوق ETF اسپات بیت کوین و اتریوم در هنگ کنگ در روز سه‌شنبه، آن شتاب مورد انتظار را برای قیمت ایجاد نکرد. حجم معاملات برای این محصولات در روز اول به ۱۲.۷ میلیون دلار رسید که اگرچه رقم قابل‌توجهی در سطح محلی محسوب می‌شود، اما به طور چشمگیری کمتر از ۴.۶ میلیارد دلاری است که محصولات مشابه ارائه‌شده در ایالات متحده پس از عرضه در ماه ژانویه، به ثبت رساندند.

نظر کارشناسان در مورد نزول بیشتر قیمت بیت کوین

جوئل کروگر (Joel Kruger)، استراتژیست بازار در گروه LMAX، عنوان کرده که تداوم تورم بالا در ایالات متحده، انتظارات برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را به طور چشمگیری کاهش داده و این موضوع بر بازار دارایی‌های دیجیتال هم تاثیر گذاشته است.

در همین راستا، جان گلاور (John Glover)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری شرکت وام‌دهی کریپتو Ledn هم معتقد است که قیمت بیت کوین تا ۵۰ هزار دلار کاهش خواهد یافت و این کف، یک منطقه مناسب برای خرید محسوب می‌شود.

 

منبع: کوین گیپ
  • علی صادقی ارسالی در

    شما مشتی دلال هستین نه تحلیل گر و برای ص رافی‌ها خوش رقصی میکنید

  • عرفان ارسالی در

    متن کاملا درسته تیتر اشتباهه کسی که تیتر زده قطعا سواد مالی نداره.

  • روزبه ارسالی در

    میخواین کل دنیا بیاین روو ریاله شما سرما یه گذاری کنن؟ با این تیتر ها خودتون رو م سخره میکنین و دسمایه طنز میشین..
    گذشت اون دوره که خزعبلات شما و امثال شما خریدار داشت..

  • محمد ارسالی در

    اتفاقا دقیقا برعکس.. بیت کوین تازه داره کم کم استارت رشد قیمت میزنه.. بیت کوین روزی از الماس هم گران‌تر خواهد شد

  • سیاوش ارسالی در

    واسه کل وقت چند ثانیه ای
    واسه نت که مصرف شد واسه باز شدن این متن
    واسه نداشته هاتون
    واسه عقده های که منتظر بیت زیر بیست هزار بودی
    واسه علمی که نداری فقط دست به قلم شدی
    واسه مملکت ی که تو شدی صاحب نظر

    متاسفم هیچ
    بزن فاتحه اقتصاد ایران خونده شد

  • ناشناس ارسالی در

    فاتحه بیت کویین خونده نمیشه عده زیادی اح مق بازار نیازه که بفروشن بازار ریزش کنه بعد حرفه ای ها دست به کار میشن اونموقع ب یت کویین میره بالای صدهزار دلار

  • سناتور ارسالی در

    ببند فقط ببند...سرت از...در نمی یاد شدی تحلیل گر بیت کوین....بیشعور

  • محمد ارسالی در

    کی فاتحه اش رابخواتیم شب هفت هم میگیرید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها