|
کدخبر: 325735

آخرین جزئیات درباره واریز سود سهام عدالت در خرداد

مرحله سوم سود سهام عدالت، مربوط به عملکرد مالی سال ۱۴۰۱ شرکت‌ها است که به دلیل قصور ۸ شرکت در واریز سود مرحله دوم سال گذشته به تعویق افتاده بود. این سودها در خرداد ماه ۱۴۰۳ پرداخت خواهد شد.

اقتصاد آخرین جزئیات درباره واریز سود سهام عدالت در خرداد

در اسفند ۱۴۰۲، در زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت، مشخص شد که ۸ شرکت در مهلت مقرر نسبت به محاسبه عملکرد مالی سال ۱۴۰۱ و واریز سود سهام خود اقدام نکرده‌اند. این عدم اقدام توسط شرکت‌ها به عنوان تخلف محسوب می‌شود و سازمان بورس اعلام کرده است که با این شرکت‌ها برخورد خواهد کرد.

سود مرحله دوم سهام عدالت که در پایان سال گذشته به سهامداران پرداخت شد به سه دلیل کمتر از واریزی مرحله اول در آذرماه بود:

فروش سهام توسط کارگزاری‌ها به درخواست متقاضیان در سال گذشته یکی از دلایل اصلی کاهش سود مرحله دوم بوده است. تفاوت در سبد سهام افراد دلیل دیگر این اتفاق است و عدم واریز سود توسط ۸ شرکت باعث شده که سود کاهش پیدا کند.

هنوز مبلغ دقیق سود مرحله سوم و تاریخ دقیق واریز آن توسط سازمان بورس اعلام نشده است. در اسفندماه، دارندگان سبد سهام عدالت به شرح زیر سود دریافت کرده‌اند:

سبد ۴۵۲ هزار تومانی: ۴۰۹ هزار تومان

سبد ۴۹۲ هزار تومانی: ۴۴۶ هزار تومان

سبد ۵۳۲ هزار تومانی: ۴۸۲ هزار تومان

سبد یک میلیون تومانی: ۹۰۶ هزار تومان

سهامدارانی که تقاضای فروش سهام خود را در سال گذشته نداده‌اند و در میزان سود دریافتی خود مغایرت مشاهده می‌کنند، می‌توانند از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پیگیری کنند. باید در نظر داشته باشند که واریز سود سهام عدالت به صورت خودکار و بدون نیاز به اقدام از سوی سهامداران انجام می‌شود. ضمنا مرکز تماس ۱۵۶۹ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران است. و در نهایت اینکه برای دریافت سود سهام عدالت به هیچ سایتی مراجعه نکنید و مراقب کلاهبرداری‌ها باشید.

آخرین جزئیات درباره جاماندگان سهام عدالت

ابراهیم بازیان درباره آخرین وضعیت و تصمیمات اختصاص سهام عدالت به جاماندگان و همچنین پرتفوی سهام عدالت جاماندگان اظهار کرد که طبق قوانین بودجه سال‌های ١٤٠١ و ١٤٠٢، بخشی از سهام عدالت در قالب یک بسته پرتفویی به جاماندگان واگذار می‌شود. این واگذاری شرطی است و نیاز به تصویب مصوبه هیات دولت برای واگذاری شرکت‌های بورسی است که در لیست واگذاری قرار دارند.

 
 

وی ادامه داد: سال گذشته به دلیل برخی موانع قانونی تصویب بسته پیشنهادی سازمان خصوصی به هیات دوات درباره واگذاری سهام پرتفویی برای سهام عدالت جاماندگان به انجام نرسید.

 

سرپرست سازمان خصوصی سازی افزود: ضوابط واگذاری در آخرین جلسه شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی با حضور رییس جمهور تصویب شد و به دنبال این هستیم که به زودی بسته‌ای ناظر به پرتفوی شرکت‌های بورسی ارایه و تصویب کنیم که این بسته پرتفویی می‌تواند نزدیک به ۵ میلیون نفر از جاماندگان سهام عدالت را پوشش دهد.

 

بازیان درباره افراد واجد شرایط دریافت سهام عدالت گفت: این جمعیت ۵ میلیون نفری افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند و البته بخشی از ایثارگران هم مشمول دریافت سهام عدالت می‌شوند.

وی با بیان اینکه بسته پرتفوی سهام عدالت جاماندگان را در اولین فرصت تقدیم هیات واگذاری و بلافاصله به هیات وزیران ارائه می‌کنیم، اظهار داشت: ضمن تکمیل پروژه ناتمام سهام عدالت جاماندگان، همزمان موضوع مدیریت سهام عدالت را هم دنبال می‌کنیم، باید توجه داشت که امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم است و سیاست وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی مردمی سازی اقتصاد است. معتقدیم که مردمی سازی مقدم بر خصوصی سازی بوده و سهام عدالت در خط مقدم واگذاری‌ها قرار دارد، از این رو نه تنها بر واگذاری مالکیت سهام عدالت تاکید داریم بلکه مدیریت این سهام را در قالب شرکت تعاونی استانی دنبال می‌کنیم.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی تاکید کرد: امسال ارائه سهام عدالت به جاماندگان به نتیجه می‌رسد و این پروژه هم تکمیل خواهد شد.

منبع: آرمان ملی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها