|
کدخبر: 324013

جادار کردن اتاق خواب با چند ترفند ساده

معضلی که بسیاری از افراد در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می کنند، کمبود جا در اتاق خواب هایشان است.

کسب و کار جادار کردن اتاق خواب با چند ترفند ساده

معضلی که بسیاری از افراد در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می کنند، کمبود جا در اتاق خواب هایشان است. این مشکل جدی، باعث می شود که افراد نتوانند به راحتی تمامی لوازم و وسایل مورد نیازشان را در محیط جای دهند. از این رو، نیاز به خرید وسایلی پیدا می کنند که به کمک آن ها دیگر کمبود جا نداشته باشند. در این مطلب، چند وسیله که قابلیت تعبیه محل ذخیره سازی بیشتر در آن ها وجود دارد را به شما معرفی می کنیم.

تختخواب

انواع تخت های مدرن که در اتاق خواب ها استفاده می شوند، در بخش های مختلف خود جا برای گذاشتن لوازم گوناگون دارند. در بیشتر مواقع، فضای ذخیره سازی زیر تختها است و گاهی هم سازندگان در انواع تخت خواب دو نفره جدید ، کمد بزرگی در بخش تاج محصول قرار می دهند که دارای جا برای آویزان کردن لباس و نیز کشو و طبقاتی برای گذاشتن ملحفه های تا شده و جعبه کفش های اضافی است. البته این طراحی را بر روی تخت های یک طبقه هم می توان پیاده کرد.

گاهی هم تخت ها طوری ساخته می شوند که بعد از استفاده بتوان آن ها را جمع کرد. این تختهای تاشو، رو به دیوار جمع شده و در اطراف آن ها، قاب قرار دارد. در این قاب، معمولا کمد و دراور و طبقه هایی برای قرار دادن لوازم مختلف کار گذاشته می شود. کمدها را معمولا دارای میله آویز البسه کوتاه و بلند می سازند. گاهی دراور و طبقه ها، داخل کمدها هستند و گاهی بیرون آن ها و به صورت مجزا.

گاهی کفی قرارگیری تشک در تخت یک نفره و دو نفره، به صورت جک دار است تا از فضای زیر آن ها بتوانید برای ذخیره سازی لوازم استفاده نمایید. اگر دو فرزند شما از یک اتاق استفاده می نمایند، توصیه می شود از تخت دوطبقه استفاده نمایید. در تختخوابهای دو طبقه که امکان تعبیه کفی تخت جکدار وجود ندارد، سازندگان کشوهایی را در بخش های دیگر مانند زیر تخت پایینی یا در پله های محصول می گنجانند.

دقت کنید که ابعاد عرضی تخت باید هماهنگ با اندازه فضای خالی اتاقتان باشد و آن را باید طوری بگذارید که از بخش طولی جای زیادی در اتاق نگیرد. اگر در یک سمت دیوار اتاقتان به اندازه 200 سانتی متر جای خالی دارید، بهترین کار این است که تخت را آنجا قرار دهید.

میز کامپیوتر و کتابخانه

در اتاق خواب های افراد محصل و دورکار، گاهی فضا برای گذاشتن کتابخانه و میز مخصوص کامپیوتر به صورت جداگانه وجود ندارد. لذا در سال های اخیر، شاهد ورود میز کامپیوترهای کتابخانه دار به بازار هستیم. برای اینکه جای زیادی در اتاق اِشغال نشود، معمولا میز در پایین است و کتابخانه درب دار یا بدون درب در بالای صفحه آن.

اگر اتاقی خیلی کوچک باشد و نتوانید چنین میزی در آن بگذارید، قادر به سفارش ساخت تختی هستید که در دیواره عرضی آن یک میز برای گذاشتن رایانه تعبیه شده باشد. گاهی این میز، قابلیت حرکت به صورت کشویی را دارد. بنابراین در صورت عدم نیاز، می توانید آن را به پشت تاج تخت هل بدهید و از نظرها مخفی کنید. در صورتی که از پاف دارای چرخ با یا بدون پشتی (به جای یک صندلی چرخدار) برای این میز استفاده نمایید، امکان ذخیره سازی لوازم در زیر نشیمن آن را هم خواهید داشت و در مواقع لزوم، قادر به گذاشتن آن در جای دیگری هستید تا جلوی دست و پا نباشد.

در صورتی که بتوانید از یک کامپیوتر all-in-one یا لپ تاپ استفاده نمایید، نیاز به سفارش میز بزرگ ندارید.

چیدمان

دراور و میز توالت

امروز انواع دراور و میز آرایش جدید با یکدیگر ادغام می شوند تا جاگیر نباشند. ساخت این وسایل طوری است که کشوهای قرارگیری لباس های تا شده، در بخش پایینی هستند و تعدادی کشو و طبقه برای گذاشتن لوازم آرایشی و بهداشتی، بالای صفحه تعبیه می گردد. اغلب پاف کوچکی برای محصول عرضه می گردد که در فضای خالی بین کشوها و زیر صفحه جای می گیرد و وسط اتاق را شلوغ نمی کند. ممکن است مانند پاف میز تحریر یا کامپیوتر، این پاف هم جا برای ذخیره سازی لوازم در زیر نشیمن خود داشته و دارای چرخ در زیر پایه ها باشد.

نیمکت

نیمکت های چوبی دارای رویه چرمی یا پارچه ای، وسیله هایی هستند که امروزه قابل استفاده در منازل می باشند. این وسیله ها، اغلب دارای نشیمن جدا شونده هستند. بگذارید بهتر توضیح دهیم. صندوقچه های قدیمی خانه مادربزرگ ها را یادتان هست؟ فرض کنید شما می توانید درب این صندوقچه ها را کامل بردارید و فضای ذخیره سازی زیر آن ها را ببینید و نیز قادر به نشستن روی سطح نرم و راحتشان هم هستید. طراحی نیمکت های مدرن، به همین شکل است. البته گاهی هم مانند همان صندوقچه ها، درب نیمکت به صورت لولایی و از بخش عرضی یا طولی، رو به بالا باز می شود.

اگر اتاق جادار می خواهیم، وسایل مورد نیاز را از کجا بخریم؟

فروشگاه های سطح شهر، انواع وسیله های چوبی منزل را به فروش می رسانند و مدل های متنوعی از محصولات را به نمایش می گذارنند که آمیزه ای از زیبایی و کاربردی و جادار بودن را به افراد هدیه می دهند. اگر در بین محصول های این مراکز نتوانستید وسیله ای با امکانات گفته شده را پیدا کنید، می توانید مدل مورد نظر خود را به این فروشگاه ها نشان دهید و ثبت درخواست ساخت محصول سفارشی داشته باشید. البته راه حل راحت تر، مراجعه به سایت برخی فروشگاه های اینترنتی است که این محصولات را در بین کالاهای خود دارند. فروشگاه اینترنتی سه گامه، یکی از آن هاست که انواع لوازم اتاق خواب و وسایل بخش های مختلف خانه را دارد. بیشتر این وسایل و لوازم کمجا، دارای فضای زیاد برای ذخیره سازی اقلام مختلف هستند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها