|
کدخبر: 271458

فاکتور مهم برای دکوراسیون خانه‌های کوچک

اصولا بسیاری از افراد بدون در نظر گرفتن هیچ گونه اصول و قواعدی، برای تغییر دکوراسیون داخلی دست به کار می‌شوند؛ در این صورت نتیجه کار جالب نمی‌شود. در نظر گرفتن فاکتورهای مهم و اصولی باعث می‌شود با کمترین هزینه‌ها و حتی دردسرهای کمی، دکوراسیون خانه را تغییر داد.

سبک زندگی فاکتور مهم برای دکوراسیون خانه‌های کوچک

 تغییرات اصولی، جذابیت دکوراسیون را بیشتر می‌کند و حتی فضای غیر  قابل استفاده در منازلی که ابعاد کوچکی دارند را تا حد قابل قبولی بهینه می‌کند. در ادامه نکات بسیار موثر و فاکتورهای مهمی را بررسی می‌کنیم که باعث زیبایی دکوراسیون خانه‌های کوچک می‌شود.   

فاکتور اول: انتخاب مبلمان مناسب

مبلمان‌ها، زیبایی دکوراسیون یک خانه را چند برابر می‌کند و نقش پررنگی را در دکوراسیون‌های داخلی دارد. مبلمان‌ها شامل مبل باف، میز ناهارخوری، صندلی بار، چهار پایه‌ها و... می‌شود. هر کدام از این موارد در زیبایی دکور داخلی ساختمان دخیل هستند و نمی‌توان نقش آن‌ها را نادیده گرفت.

 زمانی که ابعاد خانه کوچک باشد باید تناسب بین اندازه مبلمان و ابعاد ساختمان را در نظر گرفته شود. اصولا برای ساختمان‌های کوچک بایستی مبلمان راحتی با سایز کوچک‌تر را تهیه کنید. انتخاب مبلمان‌های بزرگ کار غلطی است چرا که سایز خانه را کوچک‌تر و دلگیرتر نشان می‌دهد. اما با استفاده از مبلمان‌های راحتی و کوچک‌تر در فضای استفاده شده صرفه جویی می‌کنید و خانه بزرگ‌تر به چشم می‌خورد.  

مورد بعدی رنگ مبلمان است که حدود 30% از فضای داخلی را در بر می‌گیرد. انتخاب رنگ سلیقه‌ای است اما پیشنهاد ما این است که در انتخاب رنگ دقت کنید و آن را با دیوارها یا سایر المان‌ها هماهنگ کنید. برای ساختمان‌هایی که ابعاد کوچکی دارند می‌توانید از رنگ‌های روشن استفاده کنید لذا رنگ‌های تیره باعث دلگیر بودن محیط می‌شود و حتی احساس خفگی را  بیشتر می‌کند.

بهتر است برای خانه‌های کوچک از مبلمان‌های مدرن استفاده شود چرا که مبلمان‌های سلطنتی برای ساختمان‌هایی با ابعاد بزرگ مناسب‌تر هستند. سبک مبلمان خود را با سبک سایر اجزاء هماهنگ کنید برای مثال طرح دیوارها، اکسسوری، کف و... را  می‌توان نام برد.

 4 فاکتور مهم برای دکوراسیون خانه های کوچک

 

فاکتور دوم: پرده مناسب

بهترین کار این است که برای رنگ بندی خانه‌هایی که ابعاد کوچک دارند بیشتر رنگ‌های خنثی و روشن را  انتخاب کنید. فاکتور دیگری که برای دکوراسیون خانه باید به آن توجه کنید، پرده‌ها هستند. پرده‌ها روی دکوراسیون داخلی محیط بسیار موثر هستند یعنی در صورتی که رنگ روشنی داشته باشند و قد آن‌ها بلند باشد، برای بزرگ‌تر دیده شدن خانه بسیار موثر واقع می‌شوند. سعی کنید پرده‌های ساده‌تر را انتخاب کنید و حتی الامکان تنوع رنگی و شلوغی در این پرده‌ها وجود نداشته باشد.

پیشنهاد ما برای ساختمان‌هایی که ابعاد کوچکی دارند، استفاده از پرده‌ه پانچی آن هم از نوع چاپی است. این روزها برای انتخاب طرح روی این پرده هیچ محدودیتی دیده نمی‌شود. زیبایی پرده پانچی چاپی بسیار فوق العاده و چشم نواز است و روز به روز با کیفیت‌تر از قبل ارائه می‌شوند. می‌توانید از این پرده‌ها برای خانه‌ای که ابعاد کوچکی دارد استفاده کنید و به تولیدکننده طرح‌های عمودی را سفارش دهید تا ابعاد خانه بزرگ‌تر به نظر برسد. از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این پرده‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سهولت نصب
  • صرفه جویی در هزینه‌ها
  • شست و شوی راحت
  • تنوع طرح و حلقه پرده‌ها
  • ماندگاری بسیار بالای طرح
  • و...

فاکتور سوم: استفاده از تخت خواب کمدشو

در دکوراسیون ساختمان‌هایی که ابعاد کوچکی دارند نمی‌توان از وسایل متنوع و بزرگ استفاده کرد. بنابراین بهتر است که تصمیم‌های هوشمندانه‌ای داشته باشید و از وسایل چند منظوره بهره ببرید. برای مثال می‌توانید از تخت خواب‌های تاشو یا کمد شو استفاده کنید. در آپارتمان‌های کوچک هر تعداد خانه‌ای که وجود داشته باشد فرقی نمی‌کند، معمولا ابعاد کمی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. با استفاده از تخت خواب کمد شو می‌توانید نهایت استفاده را از فضای عمودی داشته باشید و در نهایت فضای اتاق را بزرگ‌تر و دلبازتر نشان دهید.

این تخت‌ خواب‌ها بیشتر برای اتاق جوانان استفاده می‌شود چرا که می‌توان از آن‌ها به عنوان میز تحریر هم استفاده کرد. بسیاری از تخت خواب‌های کمدی را می‌توان به جای میز کامپیوتر هم استفاده کرد یا این که هر وسیله یا چیزی که فضای کمی برای چیدمان آن‌ها وجود دارد را داخل این تخت قرار دهید.

لازم به ذکر است بابت کمبود فضا نگران نباشید در حالت کلی این این تخت‌ها برای فضاهای کوچک طراحی شده‌اند و بسیاری از مشکلات مربوط به کمبود فضا را به خوبی حل می‌کنند.

 تخت خواب کمدشو

فاکتور چهارم: استفاده از گیاه‌های آپارتمانی

از جمله بهترین عناصر موجود در طبیعت گل و گیاهان هستند و نمی‌توان برای طراحی دکوراسیون داخلی از آن‌ها غافل شد. رنگ سبز گیاهان به طراوت و جریان زندگی کمک می‌کندو رشد این گل و گیاهان در روحیه ساکنین خانه هم موثر واقع می‌شود. در سبک‌های ساحلی بیشتر از گل و گیاه استفاده می‌شود اما سایر سبک‌ها هم می‌توانند از گل و گیاهان استفاده کنند.

لازم به اشاره است که هر گیاه یک مدل خاص برای هر سبک است بنابراین در انتخاب این گیاهان دقت کنید و از نظر رسیدگی به آن‌ها کم نگذارید. در واقع خانه‌هایی که ابعاد کوچک دارند هم می‌توانند از گیاهان و گل‌های زیبا استفاده کنند. برای مثال گل و گیاهان آپارتمانی بهترین گزینه‌هایی هستند که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

گفتنی است که استفاده از گل و گیاه تنها جنبه روحیه بخشی و زیبایی به دنبال ندارد بلکه باعث زیبایی هرچه بیشتر فضا و بهبود کیفیت هوای داخلی ساختمان هم می‌شود. بنابراین از وجود این گل‌ها در دکوراسیون داخلی بی نصیب نمانید و زیبایی دکور را به حداکثر برسانید.

دیبا شهر یک تولید کننده پرده و پارچه است که می‌توانید برای طراحی پرده‌های داخل دکوراسیون خود با هر طرح و رنگی، به آن‌ها مراجعه کنید. دیبا شهر به دو صورت حضوری و اینترنتی پذیرای حضور گرم شما است و بهترین خدمات خود را به مشتریان عرضه می‌کند. با مراجعه به این فروشگاه در زمان خود به اندازه قابل توجهی صرفه‌ جویی می‌کنید و در عین حال از قیمت‌های رقابتی و استثنایی آن‌ها بهره‌مند می‌شوید.   

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها