|
کدخبر: 53341

اتفاق عظیم خودرویی با اتحاد فیات کرایسلر و رنو

اتحاد در نگاه اول و روی کاغذ یا در سخن خوب به‌نظر می‌رسد اما وقت اجرا چندان کار راحتی نخواهد بود. در مورد دو خودروسازی فیات کرایسلر و رنو هم‌اکنون احتمال اتحاد و ادغام وجود دارد.

گسترش نیوز: ظهور شاسی‌بلندها در دهه‌های اخیر نشان می‌دهد سازندگان خودرو پیشرفت بزرگی در راه اقناع مشتری مبنی بر اینکه غول‌پیکرها بهتراند، داشته‌اند. مالکان کارخانه‌های خودروساز رنو و فیات کرایسلر که رئیس آن جان الکن و همزمان رئیس هیات‌مدیره بنگاه خبری اکونومیست است امیدوارند بتوانند سرمایه‌گذارها را قانع کنند که شباهت‌هایی بین دو خودروساز وجود دارد. در ۲۷ می‌۲۰۱۹ جان الکن مقام ارشد مالی ایتالیایی - امریکایی شایعات درباره اینکه به دنبال ادغام با همتای فرانسوی که خود حاصل اتحاد نیسان و میتسوبیشی ژاپنی است را تایید کرد. اگر چنین اتفاقی بیفتد یک اتفاق عظیم خودرویی به وقوع خواهد پیوست.

fiatreno.jpg

روی هم رفته دو کارخانه درحال‌حاضر به طور تقریبی سالانه ۹ میلیون خودرو معادل ۱۷۰ میلیارد یورو ( ۱۹۰ میلیارد دلار) فروش دارند که سود تولیدی آن حدود ۱۰ میلیارد یورو است. با این روند در شرایط ادغام دو خودروساز می‌توانند در جایگاه سوم پشت سر تویوتا و فولکس واگن قرار گیرند.

منبع ترجمه: اکونومیست

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها