|
کدخبر: 326729

اختصاصی گسترش نیوز؛

تخمه کدو از دسترس خارج شد / قیمت تخمه ژاپنی چند؟

در این گزارش به بررسی قیمت انواع تخمه در بازار پرداخته ایم.

اقتصاد تخمه کدو از دسترس خارج شد / قیمت تخمه ژاپنی چند؟

یکی از خوراکی های جذاب که در دسته تنقلات قرار گرفته، تخمه است که انواع مختلف دارد. اصولا برای تماشای فیلم یا فوتبال، تخمه پای ثابت جمع های دوستانه و خانوادگی است. در زمان های نه چندان دور، تخمه آفتابگردان، در میان مردم رواج داشت و اکنون انواع آن در بازار عرضه می شود. تخمه هندوانه، آفتابگردان، کدو و ژاپنی از رایج ترین انواع تخمه های موجود در بازار است که هرکدام قیمت های خاص خود را دارند. بیشترین تنوع در مزه تخمه را آفتابگردان دارد که طعم های آبلیمویی، گلپر و فلفلی آن در بازار فروخته می شود و بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

قیمت-تخمه

گفته می شود که این خوراکی جذاب خاصیت های بسیاری دارد و البته ضررهایی هم برای بدن دارد که یکی از آن ها داشتن چربی است. اما اگر بخواهیم خواص آن را به صورت کوتاه بگویم باید اشاره کنیم که مصرف تخمه آفتابگردان سبب می شود تا موی شما تقویت شده و پوست شادابی داشته باشید. همچنین به شما کمک می کند تا دستگاه گوارش سالم تری داشته و خواص ضد افسردگی دارد. تخمه آفتابگردان سبب می شود انرژی روزانه خود را دریافت کرده و برای سلامت قلب بسیار مفید است. البته باید به اندازه مصرف شود تا دچار مشکل نشوید.

به گزارش گسترش نیوز، با گشت کوتاهی در فضای مجازی قیمت انواع تخمه را بررسی کردیم. تخمه آفتابگردان در بسته بندی های مختلف به فروش می رسد و بسته ۲۰۰ گرمی آن ۶۲ هزار تومان قیمت دارد. همچنین بسته بندی های یک کیلویی آن ۳۳۰ هزار تومان و ۲ کیلویی نیز ۶۳۸ هزار تومان فروخته می شود. تخمه آفتابگردان با طعم گلپر در بسته های ۱۰۵ گرمی ۳۰ هزار تومان قیمت دارد.

قیمت-تخمه۲

تخمه-آفتابگردان

یکی دیگر از انواع تخمه ها، کدو است. تخمه کدو را می توان یکی از خوشمزه ترین ها نام برد که البته قیمت بسیار بالایی نسبت به آفتابگردان دارد. این تخمه در بسته بندی های ۴۵۰ گرمی ۱۷۸ هزار تومان و بسته های ۳۰۰ گرمی آن نیز ۹۱ هزار تومان فروخته می شود. همچنین تخمه کدو در بسته بندی های ۲ کیلوگرمی مبلغ یک میلیون و ۴۰۸ هزار تومان و بسته های ۸ کیلویی نیز ۵ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان فروخته می شود.

کدو-تخمه

تخمه-کدو

تخمه هندوانه را می توان کم طرفدار ترین انواع تخمه دانست که البته قیمت چندانی هم ندارد. البته مغز تخمه هندوانه قیمت بالایی دارد اما مغز نشده آن نسبت به سایرین نرخ پایین تری دارد. بسته بندی های ۲۳۵ گرمی آن مبلغ ۷۴ هزار تومان و نیم کیلویی نیز ۱۵۹ هزار تومان فروخته می شود. بسته بندی های ۸ کیلویی تخمه هندوانه ۶ میلیون ۱۶۰ هزار تومان قیمت دارد و مغز تخمه ۲ کیلویی هندوانه یک میلیون ۵۹۵ هزار تومان در بازار عرضه می شود.

تخمه-هندوانه۲

تخمه-هندوانه

تخمه ژاپنی در بین تمام این تخمه ها، قیمت متوسطی داشته و البته شکستن آن بسیار دشوار است. برای همین کم تر کسی به سمت خرید این مدل تخمه می رود. تخمه ژاپنی در بسته بندی های یک کیلوگرمی ۳۷۷ هزار تومان و ۳۵۰ گرمی ۱۸۰ هزار تومان فروخته می شود. بسته بندی های ۲ کیلویی آن نیز در بازار موجود است که یک میلیون و ۴۰۸ هزار تومان فروخته می شود.

تخمه-ژاپنی۲

در جدول زیر می توانید قیمت انواع تخمه و مغز تخمه را مشاهده کنید.

 

تخمه و مغز تخمه

قیمت

تخمه ژاپنی ۴۰۰ گرمی

۱۳۰،۰۰۰

تخمه ژاپنی ۸ کیلیویی

۵،۸۳۰،۰۰۰

تخمه کدو ۳۰۰ گرمی

۱۵۲،۰۰۰

تخمه کدو یک کیلویی

۲۸۸،۰۰۰

مغز تخمه کدو ۲۵۰ گرمی

۱۱۹،۰۰۰

تخمه کدو ۸ کیلوگرمی

۵،۳۹۰،۰۰۰

تخمه آفتابگردان ۲۰۰ گرمی

۵۹،۰۰۰

تخمه آفتابگردان یک کیلویی

۱۴۹،۰۰۰

تخمه آفتابگردان لیمویی ۲ کیلوگرمی

۶۸۲،۰۰۰

مغز تخمه آفتابگردان ۳۲۰ گرمی

۶۹،۰۰۰

تخمه هندوانه ۵۰۰ گرمی

۱۹۹،۰۰۰

تخمه هندوانه ۲ کیلویی

۱،۱۸۸،۰۰۰

مغز تخمه هندوانه یک کیلویی

۹۶۱،۰۰۰

 

جدول بالا نشان می دهد تخمه کدو و ژاپنی در بسته های بزرگ، قیمتد بالاتری نسبت به سایرین دارند و آفتابگردان را می توان به صرفه ترین تخمه نام برد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها