|
کدخبر: 326904

استفاده از محصولات نسوز در صنعت خودروسازی! جدیدترین خبر صنعت خودروسازی

در این بخش به بررسی محصولات نسوزی که در صنعت خودروسازی استفاده می شوند، میپردازیم.

کار با محصولات نسوز در صنعت خودروسازی به دلیل تحمل بالای حرارت، فشار و گرمای مستقیم بسیار گسترده است. این محصولات در بخش‌های خاص و مهم خودرو مانند کاسه نمد، سیستم‌های اگزوز، ترمز، موتور و سایر اجزا مورد استفاده قرار می‌گیرند و باعث افزایش کارایی، طول عمر و ایمنی خودرو می‌شوند. به دلیل اهمیت بسیار بالای انواع نمد خودرو و سایر محصولات دیگر، بهتر است از یک مجموعه تخصصی مانند آتا نسوز اقدام به تهیه آنها نمایید.

تصویر از محصولات نسوز

بررسی کاربرد محصولات نسوز در صنعت خودروسازی

در صنعت خودروسازی، تمام قطعات در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا به سرعت و قدرت بالا برسند. اما در این شرایط که حرارت زیادی در بخش‌های مختلف خودرو وجود دارد، لازم است که از محصولات نسوز به عنوان عایق استفاده شود تا گرمای طاقت‌فرسای تولید شده در بخش‌های مختلف خودرو را مهار کند.پس از بررسی کاربرد محصولات نسوز در صنعت خودروسازی، توجه می‌شویم که این محصولات به عنوان محافظ در برابر حرارت و فشار بالا، باعث افزایش عملکرد صحیح خودرو می‌شوند. به همین سبب، لازم است که از نوع مرغوب و با کیفیت بالا که در مجموعه آتا نسوز ارائه می‌گردد، تهیه شود.

برخی از مهم‌ترین موارد کاربرد محصولات نسوز در صنعت خودروسازی عبارتند از:

  • تولید واشرهای نسوز
  • تولید عایق‌های حرارتی در اجزای مختلف خودرو
  • تولید لنت‌های ترمز برای بالا بردن قدرت ترمزگیری
  • ساخت کاسه نمد خودرو
  • تولید دیسک‌های ترمز نسوز جهت افزایش مقاومت در برابر سایش و حرارت بالا
  • واشرهای سرسیلندر نسوز
  • طراحی و ساخت کاسه نمد خودرو
  • عایق‌های صوتی جهت ارتقاء تجربه رانندگی

کاسه نمد خودرو چیست؟

یکی از موارد کاربرد محصولات نسوز در صنعت خودروسازی، ساخت کاسه نمد خودرو و استفاده از نمد صنعتی در بخش‌های مختلف خودرو جهت عایق‌بندی می‌باشد. به همین سبب، می‌توان گفت نمد صنعتی جزو پراستفاده‌ترین عایق‌هایی است که در صنعت خودروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاسه نمد خودرو چیست؟ کاسه نمد، که با نام‌های Radial Shaft Seal یا آب‌بند دورانی نیز شناخته می‌شود، قطعه‌ای است که در شفت‌های دوار خودرو به کار می‌رود و وظیفه جلوگیری از نشت سیالات مانند روغن، گریس، آب و گرد و غبار را بر عهده دارد. برای آماده‌سازی کاسه نمد خودرو به شکل استاندارد، باید از محصولات نسوز مرغوب و با کیفیت استفاده شود که تمام این محصولات در مجموعه آتا نسوز با قیمت مناسب ارائه می‌گردد.

تصویر از کاسه نمد

کاربرد کاسه نمد در خودرو

هر کدام از قطعات کوچک در خودرو، مانند کاسه نمد، نقش مهمی را ایفا می‌کنند. در ادامه، برای آشنایی بیشتر به کاربرد کاسه نمد در خودرو می‌پردازیم:

  • جلوگیری از نشت روغن موتور
  • حفظ روانکاری قطعات
  • جلوگیری از ورود آلاینده‌ها به داخل موتور
  • حفظ فشار روغن با جلوگیری از نشت آن

نمد صنعتی چیست؟

تا اینجا متوجه شدیم که نمد در خودرو نقش بسیار مهمی دارد. نمدهای مورد استفاده در خودرو به صورت صنعتی تولید می‌شوند. نمد صنعتی با استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته و با کمک الیاف مختلف از جمله پشم، نایلون و الیاف پلی‌استر تولید می‌شود. در تعریف اینکه نمد صنعتی چیست؟ باید بگوییم نمد صنعتی بدون عملیات بافتن یا تنیدن تولید می‌شود و فقط با مخلوط کردن، فشار دادن، پر کردن و خشک کردن الیاف در کنار یکدیگر آماده استفاده است.

کاربرد نمد صنعتی

درست است که یکی از صنایع پر استفاده از نمد صنعتی، کارخانجات خودروسازی است. اما کاربرد نمد صنعتی بسیار گسترده‌تر می‌باشد، از جمله:

  • کاربرد در خودروسازی به عنوان عایق حرارتی، صوتی و ضد ارتعاش
  • در ساخت فیلترها برای جلوگیری از  نفوذ آلاینده ها
  • ساخت قایق‌های صوتی و حرارتی
  • صنایع پتروشیمی
  • قابلیت فیلتر کردن هوا و گردگیری در کارخانه آرد و سیمان

انواع نمد خودرو

نمد خودرو یکی از محصولات پرکاربرد نسوز است که برای تمامی ماشین‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع نمد خودرو با ویژگی‌ها و مشخصات متفاوت تولید شده تا در هر بخش از خودرو بتوان از نوع مناسب استفاده کرد.

برخی از انواع نمد خودرو عبارتند از:

نمد سقف خودرو

در کارخانجات تولید نمد سقف خودرو به گونه‌ای تولید می‌شود که به عنوان بهترین عایق صوتی و حرارتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نمد صداگیری درب خودرو

عایق صدا یا نمد صداگیری درب خودرو از نمدهای صنعتی تولید شده و این عایق ضمن جلوگیری از نفوذ صدا، از ورود گرد و غبار به داخل نیز جلوگیری می‌کند.

نمد کاپوت خودرو

نمد کاپوت معمولاً به صورت تزیینی بوده و در رنگ‌بندی‌های مختلف تولید می‌شود.

نمد نسوز خودرو

عمدتاً در بخش موتور و کاسه نمد و قسمت‌های حساس دیگر از نمد نسوز خودرو استفاده می‌کنند که به عنوان عایق حرارتی و صوتی کاربرد دارد. برای ساخت این نوع محصول از الیاف سرامیکی فله و سایر الیاف‌های دیگر استفاده می‌شود.

نکات مهم در خرید نمد خودرو

کاربرد محصولات نسوز در صنعت خودروسازی بسیار گسترده است و یکی از مهم‌ترین موارد آن، نمد صنعتی است که در بخش‌های مختلف خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین سبب، لازم است در هنگام خرید نمد خودرو، برخی از نکات مهم مدنظر قرار بگیرند تا محصول مناسب تهیه شود.

از مهم‌ترین نکات خرید نمد خودرو عبارتند از:

  • نوع خودرو و میزان عایق‌بندی و صداگیری
  • محل نصب نمد خودرو
  • ضخامت نمد خودرو
  • قیمت نمد خودرو با توجه به ضخامت و برند آن

بهترین قیمت نمد خودرو در آتا نسوز

تا اینجا متوجه شدیم که کاربرد محصولات نسوز در صنعت خودروسازی بسیار گسترده بوده و از مهم‌ترین آنها می‌توان به نمد نسوز خودرو اشاره کرد که برای تولید کاسه نمد خودرو و سایر بخش‌های آن مانند سقف، کف و درب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بهتر است بدانید قیمت نمد خودرو با توجه به کارایی و موقعیت استفاده از آن نمد و در نهایت برند تولیدکننده آن مشخص می‌شود. در صورتی که قصد تهیه یک محصول مرغوب و با کیفیت بالا را دارید، کافیست با کارشناسان آتا نسوز در ارتباط باشید تا به مقرون به صرفه‌ترین قیمت موجود در بازار دست پیدا کنید. زیرا این مجموعه تمام واسطه‌ها را حذف کرده و مستقیم با کارخانجات و بازرگانی‌ها در ارتباط است.

تصویر از محصولات نسوز

نتیجه‌گیری

کاربرد محصولات نسوز در صنعت خودروسازی به قدری زیاد است که برخی از کارخانجات تمرکز کامل خود را بر روند تولید این محصولات گذاشته‌اند. در این میان، نمد صنعتی نقش بسیار مهمی دارد چراکه برای بخش‌های مختلف خودرو لازم است. در صورت نیاز به خرید نمد خودرو با قیمت مناسب و اطمینان از کیفیت بالا، کافیست با فروشگاه آنلاین آتا نسوز از هر نقطه کشور ارتباط بگیرید.

سوالات متداول

محصولات نسوز در کدام قسمت‌های خودرو استفاده می‌شوند؟

از این محصولات در سیستم اگزوز، ترمز، موتور و بخش‌های مختلف بدنه خودرو استفاده می‌شود.

مزیت استفاده از نمد خودرو چیست؟

از نمد خودرو برای افزایش طول عمر،کارایی و ایمنی خودروها استفاده می‌کنند. 

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها