|
کدخبر: 31819

انجام بیش از ۱۲۴ هزار بازرسی درسال ۹۶

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان قزوین گفت: در سال ۹۶، بازرسی ۱۲۴۱۵۱ واحد صنفی و خدماتی توسط بازرسان سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قزوین صورت گرفت.

گسترش نیوز: علی پرزحمت اظهار داشت : این سازمان از ابتدای سال ۹۶ تا پایان سال ۱۲۴۱۵۱ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و خدماتی بعمل آورده است ،که در مدت یکسال ۷۴۵۹ فقره پرونده برای واحدهای صنفی متخلف تشکیل و گزارش تخلفات صورت گرفته به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

porzahmat1.jpg

وی افزود: از این مجموع تعداد ۴۲۳۳ مورد گزارشات مردمی تخلف به ستاد خبری واصل شده ، و تعداد ۴۵۳ مورد مربوط به گشت های مشترک با اداره تعزیرات حکومتی،بهداشت و میراث فرهنگی و تعداد ۳۹۶ پرونده مرتبط با قاچاق کالا است. پرزحمت تصریح کرد: عمده تخلفات کشف شده می توان به گرانفروشی ، کم فروشی ، تقلب ، عرضه خارج از شبکه ، عدم درج قیمت ، عدم رعایت دستور العمل بهداشتی اشاره کرد وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده فرهنگی برای مبارزه با قاچاق کالا و همچنین حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: تبلیغ و تشویق مصرف کالای تولید داخلی و نقش آن در اشتغال و صادرات، استفاده از تمام ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی تبلیغاتی و آموزشی اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف به‌منظور فرهنگ‌سازی برای عدم عرضه کالای قاچاق و ارجحیت عرضه کالاهای تولیدی داخلی نیز از اقدامات فرهنگی انجام‌شده در این زمینه بوده است. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: بازرسان افتخاری و شاغل سازمان صنعت،معدن و تجارت استان ۱۲۰ نفر است که نظارت بر اصناف را برعهده دارند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها