|
کدخبر: 25122

اقتصاد مقاومتی بیش از ۴۸ هزار شغل در البرز ایجاد کرد

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان البرز گفت: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سال‌های ۹۵ و ۹۶ تاکنون برای ۴۸ هزار و ۳۳۰ نفر شغل ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایرنا، زهرا عربشاهی گفت: امسال در اجرای بسته‌های اشتغالزایی اقتصاد مقاومتی برای ۲۳ هزار و ۵۴۵ نفر شغل ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای یک هزار و ۸۰۰ نفر با حمایت از کسب و کار نوپا در حوزه «آی. تی» اشتغال ایجاد شده است.

وی ادامه داد: ۲۴۸ پروژه اولویت دار در امسال داریم که بیشترین پروژه‌ها به ترتیب مربوط به محیط زیست، صنعت، معدن و توزیع نیروی برق است.

عربشاهی گفت: افزایش ۱۴ درصدی تولید گندم، افزاش هفت درصدی تولید انواع پروتئین از جمله فعالیت‌های انجام شده در بخش رونق اقتصادی به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: افزایش سطح کاربران نهایی به شبکه ملی اطلاعات با سرعت دسترسی ۲۰ مگابیت بر ثانیه با استفاده حداکثری از ظرفیت بخش دولتی و تجهیز ۲۱۰ روستای البرز به اینترنت پرسرعت و تجهیز ۲۲۰ روستا به اینترنت پرسرعت(ای دی اس ال) و راه‌اندازی سامانه سیماک (یکپارچه‌سازی مدیریت املاک کشور) از دیگر اقدمات انجام شده در حوزه فناوری اطلاعات است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه البرز گفت: اقداماتی در حوزه راه‌اندازی سامانه یکپارچه استعلامات بین دستگاهی به عنوان پایلوت، ایجاد سامانه پاسخگویی به شکایات محیط زیستی، سامانه مرکز تبادل اطلاعات مکانی، سمانه ارزیابی شاخص‌های عمومی و خصوصی، سامانه برنامه اجرایی و پایش طرح‌های عمرانی وزارت راه و شهرسازی انجام شده است.

عربشاهی گفت: درسال ۹۵ با اجرای پروژه‌های اولویت دار اقتصاد مقاومتی نظیر جذب و حمایت از شرکت‌های فناور، مسلوب کردن چاه‌ها ی غیرمجاز، توسعه گردشگری و افزایش ضریب خود اتکایی محصولات کشاورزی ۲۲هزار و ۹۸۵ نفر مشغول به کار شده‌اند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها