|
کدخبر: 325883

رونق عجیب در بازار ارز دیجیتال با وجود ریزش قیمت بیت کوین

با وجود افت قیمت بیت کوین (BTC)، اکوسیستم برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp) این بلاکچین با معرفی پروتکل‌های جدید مانند اوردینالز (Ordinals) و کتیبه‌ها (Inscriptions)، به زندگی بازگشته است.

اقتصاد رونق عجیب در بازار ارز دیجیتال با وجود ریزش قیمت بیت کوین

یکی از این پروژه‌ها، پروتکل کسب سود SolvBTC است که ارزش کل دارایی‌های قفل شده (TVL) در آن به ۷۰۰ میلیون دلار رسیده است.

توسعه‌دهندگان SolvBTC اعلام کرده‌اند که این پروتکل اخیراً رکورد ۱۰ هزار بیت‌کوین استیک‌شده را ثبت کرده و تنها در عرض چند هفته پس از شروع کار در اوایل ماه آوریل، بیش از ۹۲ هزار کاربر را به خود جذب کرده است.

در همین حال، یک راه‌حل لایه ۲ بیت کوین به نام BEVM در تاریخ ۳۰ آوریل اعلام کرد که موفق به جذب سرمایه از شرکت چینی میت‌مین (Mitmain)، سازنده تجهیزات بیت کوین، شده است.

پروتکل BEVM که شبکه اصلی خود را در تاریخ ۲۸ مارس راه‌اندازی کرده، اکنون میزبان بیش از ۷۰۰ هزار آدرس کاربری و ۳۰ پروژه اکوسیستمی است. ارزش این پلتفرم در حال حاضر، ۲۰۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

به طور مشابه، یک صرافی غیرمتمرکز در شبکه بیت کوین به نام اوردرز اکسچینج (Orders Exchange) و بلاکچین جانبی مایکرو‌ویژن‌چین (MicroVisionChain) هم در ۲۹ آوریل، از نقشه راه سال ۲۰۲۴ خود رونمایی کردند.

به طور خاص، این صرافی غیرمتمرکز قصد دارد کیف‌پول‌های وب ۳ متعلق به دو صرافی بزرگ را با پلتفرم خود ادغام کرده و یک بازار ان‌اف‌تی (NFT) بیت کوین ایجاد نماید.

در همین حال، ارزش بازار اوردینالز بیت کوین، علی‌رغم فشار فروش اخیر، به ۲.۳ میلیارد دلار افزایش یافته که بخشی از آن به دلیل توسعه اکوسیستم، علاقه روزافزون به میم‌کوین‌ها و فهرست‌ شدن در صرافی‌های بزرگ مانند بایننس، بوده است.

توکن‌های BRC-۲۰ پیش‌تر و در ۹ می ۲۰۲۳، مدت کوتاهی پس از ایجاد، به نقطه عطف ارزش بازار ۱ میلیارد دلاری رسیده بودند.

اکوسیستم دیفای بیت کوین (Bitcoin DeFi) یک اکوسیستم مبتنی بر بیت کوین است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا به عنوان یک شبکه دیفای (شبکه غیرمتمرکز)، تبادل ارز دیجیتال، وام گرفتن، قرض دادن، سرمایه‌گذاری و تجارت کریپتوکارنسی را انجام دهند.

بلاکچین بیت کوین به عنوان یک سیستم پرداخت متمرکز (CeFi) شناخته می‌شود، اما اکوسیستم دیفای بیت کوین (Bitcoin DeFi) به عنوان یک شبکه غیرمتمرکز، به کاربران اجازه می‌دهد تا به طور مستقیم و بدون واسطه با یکدیگر معامله کنند. این امکان به کاربران اجازه می‌دهد که بدون نیاز به واسطه یا تأییدکننده‌های مرکزی، هزینه‌های کمتری را پرداخت کنند و در عین حال بیشترین سطح امنیت را برای تراکنش‌های خود داشته باشند.از دیگر امکانات اکوسیستم دیفای بیت کوین (Bitcoin DeFi) می توان به قرض دادن و وام گرفتن با استفاده از ارز دیجیتال بیت کوین اشاره کرد. با استفاده از این امکانات، کاربران می توانند به سرمایه گذاری در پروژه‌های متنوعی پرداخته و سود خود را بیشتر کنند.

اکوسیستم دیفای بیت کوین (Bitcoin DeFi) به دلیل این که بر پایه بلاکچین بیت کوین استوار است، با مزایایی همچون امنیت بالا، شفافیت، قابلیت اطمینان بالا و عدم وابستگی به واسطه‌ها همراه است. این امر به کاربران این امکان را می دهد تا به عنوان یک شبکه متمرکز شده، به صورت امن، شفاف و با هزینه های کمتر، تراکنش های خود را انجام دهند و در این اکوسیستم به عنوان سرمایه گذار و فعال شرکت کنند.

منبع: رمز ارز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها