|
کدخبر: 325858

پایداری قرارداد کارگران در دستور کار دولت / باید خیال کارگران را راحت کرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بعد از جلسه هیات دولت امروز ( ۱۲ اردیبهشت ) گفت: دائمی شدن قراردادهای کار در کمیسیون اصلی دولت تصویب شده است و در دستور کار دولت است.

اقتصاد

دائمی شدن قرارداد کارگران یک موضوع مهم است که تأثیر بسزایی بر شرایط کاری و اقتصاد کشورها دارد. وقتی کارگران قرارداد‌های موقت دارند، آنها با نوعی عدم اطمینان و ناپایداری در زمینه شغلی روبرو هستند. این موضوع می‌تواند منجر به ناتوانی در برنامه‌ریزی زندگی شخصی و حرفه‌ای آنها شود و باعث کاهش اعتماد به نفس و رضایت شغلی آنها گردد.

با دائمی شدن قرارداد کارگران، آنها احساس امنیت بیشتری در محیط کار خواهند داشت و قادر خواهند بود برنامه‌های زندگی شخصی و حرفه‌ای خود را بهتر مدیریت کنند. این امر می‌تواند به افزایش تعهد و انگیزه کارکنان، بهبود کارایی و کیفیت خدمات ارائه شده و حتی جلب و نگه‌داشت نیروهای ماهر در سازمان‌ها منجر شود.

همچنین این افراد قادر خواهند بود بهتر از منابع و تجربیات خود استفاده کنند، زیرا احساس مطمئنی دارند که پایداری شغلی خود را دارند. این موضوع به توسعه حرفه‌ای و شخصی آنها کمک می‌کند و به نوبه خود به توسعه اقتصاد جامعه کمک خواهد کرد. در نتیجه، دائمی شدن قرارداد کارگران می‌تواند بهبود عمده‌ای در شرایط کاری و اقتصاد جامعه داشته باشد.

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره همین موضوع ( دائمی شدن قرارداد کارگران )، گفت: موضوع دائمی شدن قراردادها در کمیسیون اصلی دولت تصویب شده است و در دستور کار دولت است و ان‌شاءالله هر وقت نوبت‌اش شود، مورد رسیدگی قرار می گیرد.

وی‌ در مورد  بیمه کارگران، اظهار کرد: در رابطه با بیمه کارگران ما افزایش لازم را انجام داده‌ایم و پیشنهاد نمایندگان کارفرمایان و کارگران این بود که آنچه افزایش پیدا می‌کند، مبنایی باشد تا در دوران بازنشستگی اثر داشته باشد و ما افزایش ها را روی ردیف های مبنا انجام دادیم که افزایش بیش از  ۳۵  درصدی اعمال شد یعنی تقریبا نسبت به سال ۱۴۰۲ حدود ۹ درصد بیشتر از سال قبل افزایش داده شد.

مرتضوی خاطر نشان کرد:  امیدواریم با مدیریتی که در حوزه اقتصاد صورت می گیرد و با مهار تورم و از طرفی با کمک های معیشتی که دولت در برنامه دارد و به آحاد مردم به ویژه جامعه کارگری کمک می کند، بتوانیم قدری از مشکلات کارگران عزیز را برطرف کنیم.

منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها