|
کدخبر: 325823

ایران در تلاش برای توسعه فضایی کشور / پایگاه فضایی در این استان ساخته می شود

وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با رسانه‌ها، به موضوع ایجاد و ساخت پایگاه فضایی در استان چابهار اشاره کرد.

اقتصاد

ساخت یک پایگاه فضایی در چابهار، ایران می‌تواند یک گام مهم در توسعه فضایی کشور باشد. این شهرستان با وجود موقعیت جغرافیایی مناسب و دسترسی به دریای عمان، از نظر استراتژیک بسیار مهم است.

ایجاد پایگاه فضایی در چابهار می‌تواند منجر به توسعه فضایی، تحقیقات فضایی و فناوری هوافضا در ایران شود. این پایگاه می‌تواند به عنوان مرکزی برای آموزش، تحقیقات و توسعه فضایی در کشور عمل کند.

با بهره‌گیری از توانایی‌ها و منابع موجود در این منطقه، شرکت‌ها و دانشگاه‌ها می‌توانند در زمینه ماهواره‌سازی، ارتباطات فضایی، علوم فضایی و فناوری‌های هوافضایی فعالیت‌های خود را گسترش دهند.

همچنین، ایجاد یک پایگاه فضایی در چابهار می‌تواند به توسعه اقتصادی و توریسم این منطقه کمک کند و فرصت‌های شغلی جدید در این حوزه را ایجاد کند.

دولت و سازمان‌های ذیربط می‌توانند برنامه‌ها و استراتژی‌های لازم را برای ایجاد و توسعه پایگاه فضایی در چابهار طراحی کرده و اقدامات لازم را برای اجرای این پروژه‌های استراتژیک انجام دهند.

وزیر-ارتباطات

عیسی زارع پور ،وزیر ارتباطات کشور در مصاحبه ی امروز خود با جمعی از خبرنگاران در اشاره به پایگاه پرتاب فضایی چابهار گفت:

طرح پایگاه فضایی پرتاب جدیدی که در کشور در حال ساخت است، در همین دولت ( دولت سیزدهم ) کلید خورد و شکر خدا در حال انجام است.

وی افزود که امیدواریم در سال جاری بتوانیم فاز اول این پایگاه را به اتمام برسانیم و اولین پرتاب را از این پایگاه انجام دهیم. 

وی در پایان گفت که این پایگاه ، پایگاهی استراتژیک و راهبردی در صنعت فضایی کشور خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها