|
کدخبر: 322651

حقوق کارگران / افزایش حقوق / واریز حقوق

اخراج هدفمند نماینده کارگران / دولت منتظر تبعات سنگین باشد

اکبر شوکت گفت: متاسفانه گروه کارفرمایی، دولت و وزارت بهداشت فعلا با هم در یک جهت هستند و نتیجه این مسئله خالی شدن کارخانه‌ها و واحدهای تولید کالا و خدمات از نیروی کار است

اقتصاد اخراج هدفمند نماینده کارگران / دولت منتظر تبعات سنگین باشد

ترکیب افراد شورای عالی کار در سال‌های اخیر به دلیل دخالت‌های دولت در تعیین اعضا در سه طرف کارگری، کارفرمایی و دولت، همواره یکی از منابع ایجاد اختلافات در تعیین حداقل دستمزد بوده است. بحث‌ها و نزاع‌ها درون گروه‌های کارگری و کارفرمایی در داخل شورای عالی کار و نتایج ناخوشایند برای هر دو طرف، که در نهایت به زیان بازار کار کشور منجر می‌شود، نتیجه این تشکیل خاص است.

در چنین شرایطی فعالان کارگری کشور بیشتر از همه بر تبعات عدم افزایش حداقل دستمزد براساس نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی در سال جاری و همچنین سبد حداقل معیشت خانوار کارگری تاکید کرده و روندهایی که طی آن طرف کارگری، کارفرمایی، وزارت بهداشت، وزارت کار و وزارت اقتصاد را یکصدا مقابل کارگران قرار داده است را مورد نقد قرار می‌دهند؛ زیرا بر این باور هستند که مزد کارگران نه تنها موضوعی مهم برای جامعه کارگری، که موضوعی حیاتی برای کل جامعه ایران است.

علی خدایی با هدف ایجاد بحران در گروه کارگری حذف شد!

اکبر شوکت (رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور و دبیر اجرایی خانه کارگر قم) با بیان این مطلب که در وجود فردی چون علی خدایی محوری وحدت بخش در میان گروه کارگری بود، بیان کرد: آقای خدایی هم خود یک فرد پیگیر و دارای استقامت در مواضع درون شورای عالی کار هستند و هم محور اجماع گروه کارگری در شورای عالی کار و کمیته مزد بودند و با اخراج هدفمند ایشان عملاً مشکلاتی برای ادامه کار گروه کارگری در شورای عالی کار پیش آمد. طرف دولت نیز چون از قدرت آقای خدایی -که مظهر یکپارچگی جریان کارگری بود- واهمه داشت، اقدام به حذف ایشان کرد.

وی افزود: آنچه در شورای عالی کار می‌گذرد، باید تحت اشراف گروه کارگری باشد و اگر ما بخواهیم نتیجه مناسب از جلسات شورای عالی کار در تعیین حداقل دستمزد بگیریم، باید گروه کارگری وحدت خود را حفظ کرده و از اختلافات فرعی -به ویژه در شرایطی که از حضور آقای علی خدایی محروم هستیم- پرهیز کند.

کارگران

شوکت با تاکید بر اینکه سیاست معاونت روابط کار فعلی ایجاد انشقاق در درون گروه کارگری است، گفت: یکی از دلایل‌ عدم دعوت از علی خدایی در شورای عالی کار دقیقاً وحدت شکست در درون جامعه کارگری است. لذا در این شرایط حفظ وحدت عمل در عین پذیرش اختلاف نظر یکی از راهبردهای اصلی کارگران در مجامع باید باشد.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با تاکید بر موضوع روند تعیین سبد معیشت کارگری و مزد در شورای عالی کار، گفت: یکی از موضوعاتی که مطرح است، بحث جامعه کارفرمایی و گروه کارفرمایی است. از آنجا که دولت با تحلیل غلط از موضوع نسبت تورم و مزد و نوعی ذی نفعی در عدم افزایش حقوق کارگران روی دنده‌ عدم افزایش مزد به اندازه میزان تورم افتاده است، در شورای عالی کار گروه کارگری باید بیش از همه گروه کارفرمایی را مخاطب قرار دهد.

وی ادامه داد: ما می‌دانیم که بالاخره دولت با این موضوع همراه شده است که برای جبران کسری بودجه خود و عدم افزایش مزد و حقوق نیروهای خویش، به هیچ وجهی به افزایش قانونی و عادلانه مزد کارگران در پایان سال تن ندهد. در چنین شرایطی، جامعه کارفرمایی حداقل به‌عنوان نیرویی که در حیات اقتصادی خویش مدیون کار کارگران است، باید رفتار عاقلانه داشته و درباره مزد کارگران باید موضعی اتخاذ کند که برخلاف روند تداوم تولید و رشد اقتصادی کشور نباشد.

دبیر اجرایی خانه کارگر قم تصریح کرد: کارفرمایان به‌عنوان گروهی که می‌داند مزدی که به کارگران می‌دهد، کفاف یک سوم زندگی آنان را هم نمی‌دهد، باید هوشمندانه رفتار کرده و در شرایطی که تورم آنان را ثروتمند کرده و کارگران را هر روز فقیرتر می‌کند، بیشتر از اینکه در سمت دولت قرار بگیرند، در کنار کارگران باشند. کار کارگران هر روز به ثروت کارفرما افزون می‌کند و انتظار می‌رود که گروه کارفرمایی در جلسات تعیین مزد ارقام غیرمنطقی را مطرح نکند. گروه کارگری نیز برای همراه کردن شورای عالی کار با نظرات خود بیشتر باید گروه کارفرمایی را مخاطب قرار دهد.

شوکت تاکید کرد: متاسفانه گروه کارفرمایی، دولت و وزارت بهداشت فعلا با هم در یک جهت هستند و نتیجه این مسئله خالی شدن کارخانه‌ها و واحدهای تولید کالا و خدمات از نیروی کار است و در این شرایط کارفرمایان بیش از دولت در نتیجه کاهش ارزش و قدرت خرید مزد آسیب خواهند دید.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی اضافه کرد: خود دولت نیز البته از محل‌ عدم افزایش مزد براساس ماده ۴۱ قانون کار و انطباق مزد و تورم به شکل غیرمستقیم زیان می‌بیند. دولت اگر مزد را مطابق تورم و به اندازه سبد حداقل معیشت (چنانکه در قانون کار آمده) نپذیرد، باید تبعات کاهش ایجاد ارزش افزوده در اقتصاد و همچنین افزایش هزینه‌های امدادی و حمایتی را در ادامه بپذیرد.

وی افزود: عدم افزایش صحیح مزد مستقیماً به رشد هزینه‌های دولت از محل افزایش آسیب‌های اجتماعی، فقر، اعتیاد، افزایش جمعیت افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و رشد بزهکاری می‌انجامد؛ قاعدتاً در ادامه دولت مجبور خواهد بود صدها میلیارد تومان برای مراکز نگهداری بهزیستی، ایجاد گرمخانه‌ها برای معتادین و بی‌خانمان‌ها، هزینه بیمه بیکاری و ایجاد اشتغال و مهار آسیب‌های اجتماعی از جیب خود بپردازد. در صورت رشد چنین مشکلاتی دولت و شخص وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئول این وضعیت خواهد بود و باید نسبت به آن پاسخگو باشد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قم در پایان اضافه کرد: امیدواریم گروه کارگری نیز در این شرایط به وحدت و یکپارچگی کافی برسد و بتواند تلاش‌های طرف دولت برای جلوگیری از وحدت و یکپارچگی نمایندگان کارگری را خنثی کند. اگر خدای ناکرده در مسیر انشقاق حرکت شود، روند تحولات برخلاف منافع جامعه کارگری پیش خواهد رفت و در این شرایط باید هشیارانه و مصلحت اندیشانه رفتار کرد.

وزیر کار باید سمت کارگران بوده یا حداقل بی‌طرف باشد!

نصرالله دریابیگی (نایب رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران) نیز در رابطه با روندهای اخیر موجود در نشست‌های کمیته مزد و شورای عالی کار با اشاره به اهمیت تعیین حداقل دستمزد برای کل کشور، اظهار کرد: آنچه که ما فعالان کارگری در راس همه مسئولین ابتدا از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌خواهیم، اجرای صحیح قانون درباره دستمزد است.

وی افزود: اجرای قانون کار در ادامه قطعاً به دنبال خود، تحقق عدالت، رفاه، و امنیت و آسایش برای کل جامعه را به همراه می‌آورد و یک قانون یک‌سویه در دفاع صرف از کارگران به هر قیمت نیست. ما باید به این نحو و با نگاه کلی به قانون کار نگاه کنیم و اگر با چنین زاویه‌ای به اجرای قانون کار در بحث ماده ۴۱ آن عمل کنیم، رفتار ما نسبت به آن متفاوت خواهد شد.

قانون-کار

دریابیگی تصریح کرد: آقای مرتضوی باید به این نقطه نظر علمی برسند که افزایش مزد در این شرایط نه به معنای تشدید تورم، که افزایش قدرت خرید، رونق اقتصادی از طریق افزایش قدرت خرید و کاهش فاصله فقیر و غنی است! خط فقر ما امروز ۲۴ میلیون تومان است و در چنین شرایطی تکلیف شورای عالی کار از نظر قانونی روشن و مشخص است. الان در شرایطی هستیم که خانوار تک نفره کارگری نیز در تهیه مسکن خود دچار مشکل جدی است و در این شرایط بحرانی و حساس، تصمیمات درست و اصلاح روندی که از سال گذشته با افزایش مزد ۲۷ درصدی شروع شد، بسیار ضروری است.

این فعال کارگری تاکید کرد: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و منابع سازمان تامین اجتماعی نیز بطور غیرمستقیم با افزایش حداقل دستمزد افزایش می‌یابد و اگر ما نگران آینده صندوق تامین اجتماعی هستیم و منابع آن برای ما مهم است، باید به فکر افزایش دستمزد مطابق با میزان گرانی اجناس مصرفی باشیم. به ویژه اینکه امروزه ۷۵ درصد بازنشستگان ما حداقل بگیر بوده و با مشقت زندگی می‌کنند. شرایط معاش دشوار بازنشستگان ما به دلیل‌ عدم ترمیم مزد کارگران و درنتیجه افت دریافتی بازنشستگان، به حدی رسیده است که در ماجرای اخیر کسر اشتباه یک میلیون تومان از حقوق یک ماه برخی بازنشستگان، شاهد موجی از اعتراض‌های جامعه بازنشستگی بودیم.

وی با بیان اینکه «دولت در کنار افزایش مزد باید اقدامات تکمیلی برای بازنشستگان و کارگران نیازمند مانند اعطای کالابرگ‌های اضافی به منظور تامین مایحتاج اساسی را هم در دستور کار قرار دهد» گفت: دولت در اتفاق تلخ افزایش ۲۷ درصد مزد در سال گذشته، نتایج تلخ آن تصمیم را نیز چشید و شاهد رشد مشاغل کاذب، خروج نیروی کار ماهر از واحدها، رشد بخش نامولد و بحران‌های اجتماعی را شاهد بودیم و در ایستگاه آخر نیز، بطور دقیق می‌توان اثر کاهش قدرت خرید مردم را در نوع مشارکت انتخاباتی‌شان برای انتخابات مجلس را رصد کرد.

دریابیگی با تاکید بر اینکه «وزیر کار ناگزیر باید در سمت کارگران بایستد» گفت: کارفرمایان خود دیگر وزیران اقتصادی، وکلا، رسانه‌ها و نمایندگان قدرتمند خود را در دولت و مجلس و نهادهای دیگر دارند و در این میان صحیح این است که حداقل شخص وزیر کار طرف کارگران بوده یا حداقل بی‌طرفی خود را حفظ کند و با کوبیدن بر طبل نسبت مزد و تورم، گرانی‌ای که سبب آن خود دولت بوده را به گردن کارگران نیندازد.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با اشاره به مشکلات درون شورای عالی کار و موضوع برخی اختلافات در گروه‌ها گفت: امروزه متاسفانه نهادهای کارگری ما بیش از گذشته محل مداخله دولت‌ها بودند و این مداخلات خود منشاء بسیاری از مشکلات درون تشکلی ماست. ما در ماجرای برخورد با آقای شوکت در انجمن‌های صنفی، برکناری آقای شادبخش در کانون بازنشستگان و اخراج آقای خدایی از شورای عالی کار، با برخی از نمونه‌های کوچک این مداخلات رو به رو هستیم. در چنین شرایطی توصیه ما به گروه کارگری این است که باوجود اختلافات وحدت و یکپارچگی و اتحاد خود را حفظ کرده و در شورای عالی کار روی هدف مشترک تمرکز کنند.

وی در پایان تاکید کرد: در موضوع اخراج علی خدایی از شورای عالی کار بنده شخصاً به وزیر تعاون نامه نوشتم و بر ضرورت حفظ بی‌طرفی دولت و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در حوزه روابط کار و تشکل‌ها تاکید کردم. اما به هرحال فعلاً شاهد روند ناصحیحی در شورای عالی کار هستیم که تعلل در تصویب سبد حداقل معیشت، جلوه‌ای از نتایج این روند ناصحیح است.

منبع: ایلنا
  • ناشناس ارسالی در

    فقط یک هفته از انتخاب صولت مرتضوی بعنوان وزیر رفاه گذشته بود ، که مشخص شد این ف رد بزرگترین دشمن کارگران و بازنشستگان ا ست ! . انشالله که بدن ایشان کرم و عفونت بگیرد !

    • ناشناس ارسالی در

      وزیر کار اصلا اهل تدبر نیست. ایشون با خودشون میگه خوب کارخانجات خالی از کارگر شد مهم نیست اتباع که. هستند. مشکل از حصور بی رویه اتباع هست. وزیر فقط عبدالملکی که نخواستند که باشد.

  • ناشناس ارسالی در

    وزیر کار مثل کارگر زندگی نمکنه که گارگر ودرک کند

    • ناشناس ارسالی در

      من نمیدونم وزارت بهداشت این وسط چکاره؟وز ارت بهداشت بلایی که سر پرسنل خودش آورده که این قشر با بیماری و مرگ دست و پاگیر ک مترین حقوق را بگیرد و حالا این وزارت راه ستم کردن رو چون خوب بلده وارد بازی حقوق کارگران هم کرده اند؟
      خدایا ظالما ن را چنان کن که تو میدانی،شکمهای پر از م ال و حرام مستقیم و غیر مستقیمشان را چرک وریم کن اگر توبه نکردند و نخواستند به را ه حق و خدا برگردند،که تویی یا الله حق و گیرنده حق مظلومان

  • ناشناس ارسالی در

    سلام و عرض ادب.الله السمیع والبصیر.یک کا رگر با 5میلیون تومان حقوق که از کارفرمام یگیردچطوراجاره خانه بدهدوچطورخوراکی بخرد ؟وچطوریک زندگی بدون جرمی را داشته باشد؟

  • حسین ارسالی در

    برادر من کسی از دولت مردان اصلا به حرف شما گوش نمی کنند دقیقا شبیه مسکن ملی که با بودجه سنگین شروع شد به اسم مسکن ولی درواقع ایجاد کار برای مهاجمین افغانی ،الان هم نگرانی برای باقی مهاجمینی است که درحال ورود به کشور هستند طفلکی ها شغل ندارند ولی خوب کارمیکنند ها ها ها

  • ناشناس ارسالی در

    چون طرف دولت خودشان صاحب کارخانه ها هستن هرگزتن نمیدن برای افزایش حقوق ما۴۵نفر ه ستیم اگه پایه کمتراز ۲۰میلیون باشد کارنخ واهیم کرد

  • ناشناس ارسالی در

    سه زرف مقابل کارگرها از آخرت و خدا بترسید اگر بهش معتقدید که حق مظلوم از گلوی خانواده تون پایین میره ولی ور لوزالمعده گیر می کنه

  • ناشناس ارسالی در

    فقط باید دیگر کارگری نکرد .

  • ۰۰ ارسالی در

    بدبخت بازنشسته وکارکر که هرچی لاشخور شده نماینده

  • ناشناس ارسالی در

    اسما دولت دخالتی نداره اما عملا وبطور قطع همه چیز دست دولت است وبیشترین ظلم وبیشترین نابرابری وبی عدالتی فقط وفقط توسط دولت اعمال میشه دولت خودش باعث تورم بدبختی وبیچارگی کارگران است بعد میگند دولت خدمتگزار ما که ندیدیم

  • ناشناس ارسالی در

    دولت !!! کدام دولت به رییس جمهور با این همه سواد و معلومات نداشته و وزرای صفر کی لومتر دانشگاه امام صادق در رشته الهیات و معارف میگین دولت از اینها انتظار کار دا رید فقط یه کار میتونن بکنن رییس جمهور رو ضه بخوانه وزرا هم کریه کنن با سر کار آمد ن مجلس سوپر انقلابی به امید خدا بساط همش ون رو مردم به هم میریزن و خودشون باعث نا بودی خودشون میشن

  • علی ارسالی در

    شورای علی کار یک سری ادم مفت خور و مزدور کثیف هستند که بر خلاف ظاهرشان حقوق کارگران را پایمال می کنند . وزیر کار هم که خودش حامی سرمایه داران هست و نمی شود از ایشان انتظاری داشت که به نفع کارگران کاری انجام دهد لعنت خدا بر شما مزدوران .

  • ناشناس ارسالی در

    اقای رییسی نگذاریداین دفعه کارگرهاسروصدا کنندجمع کنید این بی تفاوتیهارانمیتونی بر و

  • ناشناس ارسالی در

    کاشکی مشکل کارگران لبنان و فلسطین و ... بورکینافاسو بود ،، اونوقت حتما همه دخال ت میکردن ، ولی برای کارگر ایران خفه خون میگیرن

  • صادق تلاوت ارسالی در

    وزیر بی شرف کار کثافت کاری رو خوب بلده پیر خرفت

  • ناشناس ارسالی در

    لعنت خدا بر آنان که به ناحق در جامعه رفتار می کنند و به ناحق بی عدالتی می کنند نفرین بر آنها باد

  • انیر ارسالی در

    مرده شور وزیر کار ببره

  • سروش ارسالی در

    سلام
    لطفا دهنتان را ببندید ما کارگران نمی خواهیم همش حقوقمان را بالا ببرند این موج بیکاری و تورم می شود
    حقوق گیرم 50 درصد اضافه شود ولی تورم ناشی از ان 80 درصد می شود
    بهتر است مسئولین راه ثبات اقتصادی را یاد بگیرند و ارامش اقتصادی را ایجاد کنند
    شما سرمایه داران این صفحه مجازی هم بهتر است دهنتان را ببندید ما عاشق ایران هستیم

    • محمدرضا ارسالی در

      افزایش حتی صد در صدی دستمزد کارگران،درقی مت تمام شده یک محصول،،بین پنج تا هفت درص ده،،چرا نمیگین حقوقهای نجومی مدیران ووزی ران و.... موجب تورم میشه؟ چرا نمیگین اخت لاسهای چندهزارمیلیارد تومانی موجب تورم م یشه؟

  • ناشناس ارسالی در

    من کارفرمایی هستم با 150 کارگر زحمت کش که در شرایط سخت تمام سعی وتلاششان را انجام میدهند تا این مرکز تولیدی تحت مالکیت بنده از بین نره. قطعا اگر دولت برای افزایش حقوق بر مبنای پیش بینی قانون اقدام نکنه کارگران من قادر به ادامه همکاری با این مرکز نخواهند بود.در اینصورت برای نجات و حفظ سرمایه اصلی خود و سرنوشت کسب و کارم علیرغم میل باطنی ام چاره ای نخواهم داشت جز تعطیل کردن این واحد تولیدی و در نهایت برای حفظ ارزش سرمایه ام از ایران بروم ودر کشور دیگری مانند ترکیه و .....برای مردم آنجا سرمایه گذاری کنم .متاسفانه ماندن در چنین شرایطی جز ورشکستگی و نابودی سرمایه ام سرنوشت دیگری درانتظارم نخواهد بود.

    • ناشناس ارسالی در

      آقای کارفرما تعیین کف مزد شمارو از پرداخ ت حقوق بیشتر منع میکنه؟خوب شما به کارگرا ن مهاجم افغان کارخونت بیشتر بده کسی مانع نیست

    • تورج ارسالی در

      دولت محترم که از قبل مشکل شما را حل کرده ! کارگران افغانی با شناسنامه ایرانی ! از آنها استخدام کنید ! تازه انتخابات را هم پرشور نگاه میدارند!

    • محسن ارسالی در

      یه کارفرمای دیگه .گذشت اون زمانی که سر ک ارگران را شیره بمالید نسبت افزایش مزد با تورم زیر 10 درصد است متوجه منظورم هستی یعنی هزینه مزد تولید یه محصول زیر 10 درص د اصلا ربطی به تورم ندارد پس دهانت را بب ند

    • ناشناس ارسالی در

      میخوای یه مبلغی هم دستی بهت بدن کارگرا ت ا ورشکست نشی..عجب توجیهی

    • Raziel ارسالی در

      اگه شما ۱۰۰٪ به حقوق کارگرانت اضافه کنید ، ۱۷٪ به قیمت محصولت اضافه می شه !! وقت ی بی سوادها مدیرند تصمیماتشان تنها نابود ی به بار می آورد نه آبادانی !!!

    • محمدرضا ارسالی در

      اینقدر که بفکر حفظ سرمایه ات هستی به فکر معاش کارگرانت نیستی،اگه منصف باشی با سو د کمتر حق وحقوق کارگر رو طبق تورم پرداخت میکنی،یک رضاخان لازمه تا وقتی تهدید به تعطیلی واخراج کارگرت میکنی اون کار گاهتو مصادره کنه تا به فلاکت بیفتی،یادت نره ه مون سرمایه ای رو که سرهم کردی از زحمت کا رگرانت بوده،

  • محمد ارسالی در

    سلام
    اینکه همه کارگران و نمایندگان آنها در تشکلها و شوراها و .... مهم است این در صورتی کار ساز خواهد بود که قانون اجرا شود و شرایط مالی دولت خوب باشد و خیلی شاخص های دیگر مهیا باشد .مثلا سالهای قبل که فلان شخص بوده چه خروجی داشت که امسال اگر فردی نباشد چه چیزی تغییر اساسی خواهد کرد هم قبل وهم بعد هیچ و هیچ کس ابن هیچ افزایش دستمزد درسته که باید بر مبنای تورم باشد ولی تبصره هم دارد که آیا کار فرما میتواند این مزد را بپردازد یا خیر . پس افزایش مزد باید هوشمندانه باشد و چرخ اقتصاد بچرخد . نکته دیگر اینکه متاسفانه کار فرمتها اگر سود چند برابری نداشته باشند و تسهیلات خوب نگیرند اکثر آنها تعطیل خواهند کرد . در یک جمله باید بصورت زیر بنای و دقیق و تام فرهنگ کار برای تعالی کشور را ترویج کنیم نه کار برای پول دار شدن صاحبان سرمایه . مثال و سوال چند در صد تسهیلات در ایجاد کار و گسترش کار گاهها خرج شده و....

  • ناشناس ارسالی در

    لطفا با نام خدا ظلم نکنید، سر نبرید، درو غ نگویید مرتکب انواع جنایت نشوید، زیرا م ردم را به خدا هم بدبین می کنید

  • عباس ارسالی در

    یه تعریف کلی برا حقوق کارگر انجام دهید م ثلا ۱۰ یا ۲۰ درصد کمتر از حقوق کارمند و برای همیشه این دعوا را خاتمه دهید وسلام

  • فاطمه ارسالی در

    اینا میترسن اگه کارگر دغدغه نان نداشته باشه در مورد دزدی ها و اختلاسها وقت فکر کردن داشته باشه و صداش برای اونا در بیاد

  • ناشناس ارسالی در

    فکر کم این شش کلاسه تصمیم داره تا کاری ک نه که همه بریزند توی خیابان واسه اعتراض

  • Ali ارسالی در

    خسته نباشید و خداقوت اتفاقا هر چه فشار به کارگر رو بیشتر بکنند به نفع کارگر و مردمه

  • علی ارسالی در

    تاافغانی تواین مملکت هست ومفت کارمی کنه انتظارافزایش عادلانه حقوق سرابی بیش نیست هرجا میری فروشنده افغانی کارگرشرکتهای خ صوصی افغانی کارگر باغ افغانی هرجا میری ش ده افغانی باوجود اینها گره ای ازکارگر ای رانی بازنخواهد شد

  • سالار ارسالی در

    دولت خوب کاری کرده . کارگران باج خواهی م ی کنند . مگر سایر اقشار چقدر درامد دارند که اینا اینقدر مدعی هستند ؟

    • ناشناس ارسالی در

      اگر کارگران کار نکنن شما باید ********** *

  • بازنشسته بیکار بدهکار ارسالی در

    دولت بی کفایت با تصمیمات عوضی کارگران و حقوق بگیران را به خاک سیاه نشانده است و چاره ای جز اعتصاب و اعتراض در کف خیابان باقی نمی گذارد.

  • ناشناس ارسالی در

    دولت محرومان به ریاست حضرت آیت الله العظ می دکتر رئیسی علیه السلام هرگز تصمیم ناد رست و بیهوده ای نمی گیرد و حتما اخراج نم اینده کارگران امری درست و پسندیده بوده ا ست. کارگران هم بهتر است به جای دنیاطلبی به عبادت و انجام واجبات و ترک محرمات فکر کنند و اینقدر به فکر جیفه بی ارزش دنیا نباشند.

    • ناشناس ارسالی در

      آخوندی؟

    • ناشناس ارسالی در

      زر نزن

    • ناشناس ارسالی در

      معلومه سرت تو آخور دولته وپول مفت می گیر ی

  • ح ارسالی در

    یا حق کارگر رو درست نمیدن یا کارگر افغان ی استخدام میکنند انشاالله که تمام کارخان ه ها ورشکست بشن

    • محمدرضا ارسالی در

      دولت محرومان نه،،بهتره بگیم دولت محروم س از

  • ارش ارسالی در

    به خدا مالیات وارزش افزوده وبیمه کمر تولید کننده روشکسته اینهارو دولت کم کنه حقوق کارگررا سه برابر بکنه

  • ناصر ارسالی در

    با توجه. به کنار گذاشتن آقای خدایی .این سوال مطرح میگردد چرا و چرا آقای وزیر در طی سال 1402 بر خلاف قول خود عمل نموده و در حال حاضر چوب لای چرخ اقتصاد ایرا ن و حتی معشت کارگران مظلوم قرار داده و حتی ا ز استیضاح نیز در رفته . در حالی که این ف قر و آسیب های اجتماعی و ذهنی و حتی فیزیک ی را روی این قشر زحمتکش را نهی میکند و ن می خواهند ببیندو انگار در جامعه نبوده و هزینه ها را با جیب مبارک خود با چندین بر ابر خط فقر مقایسه هم نمیکند؟؟؟

  • علی ارسالی در

    انشاله به زودی ریشه ظلم ازایران عزیز کند ه می شود.

  • ناشناس ارسالی در

    نمی دانم چرامی خواهند مردم ازایران فرارک نند فرق بین صهیونیسم ومسولان چیست انهابا کشتن فراری می دهند ومسولان ما زجرکشی.

  • ناشناس ارسالی در

    جناب اقای رئیسی جنابعالی که بار وبندیل د فاع از کارگر را یدک میکشی حالا چی شد اون وقت که تو قوه رئیس بودی هرکس رو دلت خوا ست بی ابرو میکردی ولی خودت الان برعکس عم ل میکنی

  • ناشناس ارسالی در

    جالب است که دنبال مشارکت بالا در هر انتخ اباتی هم هستند

  • ناشناس ارسالی در

    مجلس باید صولت مرتصوی رو استیضاح کند. ای ن مردک شورای عالی کار رو به بازی و سخره گرفته! این وزیر نابکار و بی مصرف دیکتاتو ری جلسات شورای عالی کار رو اداره می‌کند. از مجلس میخواهیم او را استیضاح کنند تا ۱۶ میلیون کارگر که با خانواده هاشون ۵۰ م یلیون از جمعیت کشور هستند روی آرامش ببین ند.
    صولت مرتصوی رو استیضاح کنید. ا ین مردک آبروی شورای عالی کار را برده.مجل س حواله! آهای نمایندگان مجلس! شما مگه نم اینده کارگران نیستین؟! شماها مگه قسم نخو ردین؟! چرا در قبال ظلمی که به کارگران م یشود ساکت هستین؟! شماها مگر در پیشگاه خد ا و قرآنش قسم نخوردین
    منافع ملی رو بر منافع حزبی تان ترجیح نمی دهید؟؟ پس چه شد که الان خفه خون گرفتین و به قسمی که خوردین عمل نمی کنید؟؟ همه تون سرو ته یه کرباسین و در مجلس خواب تشریف دارین! < br /> توصیف مقام معظم رهبری در خصوص این مجلس"انقلابی بودن" بود. مجلسی که منافع حزبی اش رو بر منافع ملی ترجیح م یدهد نمی تواند مجلس انقلابی باشد.

  • حمید ارسالی در

    نادان خود خواه با زیاده خواهی باعث فقر و عصیان دیگران میشود و عاقبت تکرار تاریخ رقم خواهد خورد😨

  • ناشناس ارسالی در

    دولت از جیب باید هزینه کنه را خوب امدی ا ز جیییییییییییییییییییییییییییب

  • غلامعلی حلواساز ارسالی در

    هر کس از حقوق کارگران دفاع کرد جایی دردو لت ندارد حکمرانان عادلی داریم خدا عاقبتم ون ختم بخیر کنه

  • م ع ازمشهد ارسالی در

    جنگ زرگری
    دست همه تو یک کاسه هست
    فقط وفقط هدف نگهداشتن این
    قشر زحمت کش و حلال خور
    زیر خط فقر هست که همیشه
    گرسنه و محتاج بماند
    تا راحتر از همه این قشربهره کشی
    کنند تمام سرمایه دارها که به پول
    وقدرت رسیدن از کار وزحمت وتلاش
    این عزیزان بوده نمیخوان حتی
    این قشر سرش را بالا بگیرد و درخواست حق قانونی و شرعی خود
    را بکند این سیاست بوده وهست وخواهد بود خدا لعنت کند باعثین
    و بانیان وپایه گزاران این سیستم
    برده داری به سبک جدید

  • رضا ارسالی در

    کارنکنیم بهتره

  • ناشناس ارسالی در

    نماینده کارگران کجا بود، همشون نماینده د ولت و حاکمیت هستند، فقط افراد را برای رد گم کردن کارگران بیچاره عوض میکنند، خدای ی مگر چه گلی به سر کار گران زده بود، که نبودش موجب مشکل شود، دولت قالتاقها همه ر اههای در آمدی مردم را سد کرده، اگر مقدار افزایش حقوق از رقم مد نظر دولت بیشتر با شد، با یک روش دیگری تقاصش را در می آورد، ،،،

  • بازنشته ایثارگر جنگ تحمیلی ارسالی در

    این که چنين خطایی پیش آمده دوراز انتظار نبود نقدا آقای مرتضوی با ظاهر سازی که من در حقوق کارگران دفاع خواهم کرد دروغي بي ش نیست آقای خدایی چون‌ مدافع حقوق کارگرا ن وبازنشسته ها هستند طبيعی است که‌ بايد عزل شود اگر راست حسینی حق گو هستین ی مفت خور مثل آهنی بندازید بيرون این نا آقا ک ه خون کارگران را تو شيشه کرده اینکه هم ا زاخورمیخورد وهم ازتوبره ومتاسفانه از طرف دولت‌ها حمايت میشودباشد که‌ خدایی هم هس ت خودش رانماینده دزدها می‌داند وحق حقوق قشر ضعیف راپایمال میکند جناب رئیس جمهوری محترم بداد مردم برس همان قولی که خودت د ادی.

  • ناشناس ارسالی در

    دولت برای افزایش قدرت خرید کارگران حاضر به افزایش حقوق نیست اما حاضر می‌شود وام و تسهیلات بدهد چون سودش را میبرد درحالیکه اگر افزایش حقوق باعث افزایش تقاضا و در نتیجه تورم می‌شود وام‌هایی که داده میشود هم خواه ناخواه وارد بازار میشود و هما اثر را دارد ولی تفاوتش در سود این تسهیلات است

  • ناشناس ارسالی در

    کارگران نهایتا راه خیابان و اعتراض و اعت صاب را در پیش خواهند گرفت

  • فرامرزاخوان ارسالی در

    کارفرمای اصلی دولت است جامعه کارگری با دولت کارفرما طرف است و آقای خدای این موضوع را می دانست و دست روی این موضوع گذاشته بود و دست وزیر کار را رو کرد.



  • علی اکبر ارسالی در

    ببین ما به چه روزی افتادیم!!!! روزی ما ک ارگران دست یمشت از خدا بی خبر افتاده که اصلا رحم مروت ندارن!! اگه داشتن اینقدر ب ی توجه و بی تفاوت ازاین عضیه عبور نمی کر دن!!!دولتی که فقط در فکرمنافع خودش همیشه دستش توی جیب ماست!! دیگه چه انتظاری دار یم

  • ناشناس ارسالی در

    واقعا چه عدالتی اگه آخرتی هست چرا فقط برای قشر ضعیف هستش چرا کارفرما و دولتی ها واسشون مهم نیست پایمال کردن حقوق کارگران

  • ع م ارسالی در

    حداقل کاری که نماینده های محترم ونجیب ود لسوخته کارگران زحمتکش میتوانندانجام دهند این است که تابه نتیجه دلخواهشان که همانا درخواست وتلاش برای بالابردن قدرت خریدکار گران است نرسیدندامضانکردن سندهاست وترتیت یک همایش اعتراضی بین خودو کارگران است، تاصدای فقروتنگدستی همه کارگران به گوش کا رفرمایان ودولتیهای خودفراموش کرده برسد، ماجامعه کارگری، منتظردستورات نمایندگانم دراین میزگردتعیین دستمزدبرای جمع شدن اعت راضی درمکانی مشخص که شمامیفرماییدهستیم، همت والای ماکارگران برای دستیابی حقوق به حق خودبالاست ومجددمیگویم که منتظرترتیب یک راهپیمایی اعتراضی ازطرف شمانمایندگانم درجلسه تعیین دستمزدهستیم، به نوبه خودکه عضوبسیارناچیزی ازجمعیت بزرگ کارگران هست م ازتمامی شمانمایندگان خداشناس وحق خواست ه تشکروقدردانی میکنم وامیداقدامات حق بین انه شماعزیزان نزدایزدمنان وتوانامحفوظ بم اندانشالله باتشکر
    من الله التوفیق
    ع_م
    کارگ ری ازکارگران ایران زمین

  • علیرضا ارسالی در

    عبارت وزیر کار نگویید.
    فقط بگویی منافق وخودفروخته، فریبکار
    وزیر در وغ وظاهر فریب وظالم به قشر ضعیف
    و زیر گدا پرور سودجو

  • ناشناس ارسالی در

    گردونه گر بر عکس بچرخد پوزه کارفرما هارو به خاک میمالیم وبدون شک متضرر اصلی دولت خواهد بود

    • علی ارسالی در

      فقط میتونم بگم خودکرده راتدبیر نیست ،خودمون داریم به یه مشت بیسواد جانمازابکشیده سواری میدیم ،تازمانی که اینا فکرکنن ازارث باباشون میخوان بدن وضع همینه ،راست میگین حقوق مجلسی یارو مثله مابدین ببینین چندنفر میمونن ،اگه کسی موند اون واقعا دلسوز هست واصلح

  • ناشناس ارسالی در

    وزیر ورییس جمهور وتمام الاغهایی که دردول ت ومجلس هستند فقط به فکر قشر مرفه هستند وهیچ علاقه ای به حمایت از کارگر وکارمند ندارند

  • بازنشسته تامین اجتماعی ارسالی در

    دولت متاسفانه نام مبارک اسلام را یدک کشی ده و خود را حامی مظلومان جهان اعلام می کند ولی برای مردم خود چیزی جز فقر و فلاک ت به یادگار نگذاشته که هیچ ،
    بل که آبروی دین و.... را نیز برده است .

  • م.م ارسالی در

    حکومت کمونیستی یعنی این

  • سعید ارسالی در

    باتشکر ازهمه عزیزانی که ازجامعه کارگری ح مایت میکنن،درود برشرفشان،به نظربنده باید یک جلسه حضوری با مقام معظم رهبری داشته باشن،به هرحال همه کارگران سربازهای این م ملکت هستن مطمن باشین ،جواب مثبت میگیریم،

    • یاسمین ارسالی در

      باید همه به خیابانها بریزیم تا کی به دول ت و کارفرما سواری بدیم که مثل یک برده با هامون برخورد کنن دبگه سکوت کافیه.میگن بو دجه نداریم پس چطور از همون بودجه مثلا ند اشتشون به لبنانو کشورهای گشنه کمک میکنن این پولها حق مردم و کارگران ایرانه چرا ب یگانه باید با اموال ایران در رفاه باشه ب عد کارگر ایرانی برای یه تومن بدبختی بکشه .

  • ناشناس ارسالی در

    موقعی که تبدیل وضعیت انجام نمی شود باید منتظر اخراج کارگران که از همه دستشان کوتاه است باید منتظر فقر گرسنگی و دزدی و فحشا باشید که تبعات آن باشید

  • بهروز ارسالی در

    کارفرما فکر نکند با کم کردن حقوق کارگران ، کارش پیش خواهد رفت ، کارفرما هر چقدر پول کارگر رو کم کند ، کارگر هم کم کاری خ واهد کرد و خودشو بخاطره حقوق ناچیز فدا ن میکند .

  • ناشناس ارسالی در

    تو کارخونه ای که من کار میکنم اینقدر حقو ق زیاد نکردن تا اکثر بچهای ماهر قدیمی کا ر را ترک کردن و مدیر کارخونه فکر میکرد ب ا فشار و تحدید کارش پیش می‌رود تا اینجا که دستگاه خوابید دو شیفت و تماس گرفتن ما هم گفتیم ۳۰۰ میلیون میگیریم کار ده دقیق ه ای برای راه اندازی میگیریم اول گفت نه ولی روز بعد بعد از چند صد میلیون زیان مج بور شد کوتاه بیاد تازه اول مشکلش هست دو سال دیگه باید کارخونه با ۲ و ۳ هزار نفر که دارند کار میکنه بخوابونه یا پول صد بر ابر حقوق بابت هر تماس ازش میگیریم

  • بازنشسته حداقل بگیرتامین اجتماعی ارسالی در

    تنها به قاضی رفتن راضی برمیگردن این مثال امروزدر کارنمایندگان کارفرمایان ونمایند ه دولت درشورای عالی صدق میکندچون امروز ن ماینده کارگران اگردرجلسه شورای عالی کارح ضورنداشته باشد نتیجه اش این است که این ا قایان میخواهند دردرجه اول درکارخانجات وک ارگاههارا ببندنددرثانی کارگران را ازکارب یکارونهایتا باعث ازبین بردن قشرزحمت کش و دست پینه بسته کارگران شوند

  • ناشناس ارسالی در

    فقط نماینده کارگران برای ما کاری کند والا وزیر کار طرف دولت وپشت دولت هست چرا چون نماینده دولت هست وقتی نماینده دولت باشد ساده انگاری هست ک بخوابم فکر کنیم طرف کارگران رو بگیره

  • رضا ارسالی در

    دولتی که رییسی رییس جمهورش باشه ازاین به ترنمیشه.سپاه ورهبری بایدورودکنند

  • محمد تقی رشیدی ارسالی در

    آقای وزیر کار صولت مرتضوی شما حقوق از بیت المال که مال ملت است ما شما گذاشتیم که به حق حرف بزنی نه ناحق از ارث پدرت حقوق نمی‌گیری پس از خدا بترس وناحق حق کارگر ضایع نکن

  • کارگر فقیر ارسالی در

    اشکال نداره بزار نماینده من کارگر در جلسه اخراج کنند منم وقتی دیدم که این حق و حقوق مخارج زندگیم را تامین نمی کند دست به هر کار دیگری میزنم بجز کارگری مگر من کارگر آدم نیستم اگر راست میگویید یه روز توی گرمای برج تیر و مرداد عسلویه کار کنید حقوق یک ماه من دریافت کنید همان کسی که کار شکنی میکند الهی از من کارگر فقیر تر شود الهی همیشه با خانواده اش گرسنه باشند ما که به شما نمی رسیم الهی به جد رهبر عزیزم که شما به من کارگر برسید این شب عیدی بهت خوش نگذره الهی فقیر بشی هر کسی که سنگ اندازی می‌کنه

  • کارگر فقیر ارسالی در

    چرا همش میگید اگر حقوق کارگر بالا رود تورم ایجاد می‌کنه مگر کارفرما یا پیمانکار چندرغاز حقوق اینم بعد از دوماه پرداخت می‌کنه چند روز خرج خانه من کارگر ساده تامین می‌کنه من هر ماه ده روز پول دارم لیست روز بعدی گدایی میکنم با یه زنی که دچار دیابت و غده کبد دارم به بدبختی روزم را شب میکنم شب هم غصه نداری میخورم بالاخره خدایی که بالای سر همه هست متوجه من کارگر هم هست خوب میبینه و خوب هم قضاوت می‌کنه توی این ماه رمضان وقتی نمیتونم حتی یه مرغ در ماه بخرم والله قسم با خانواده نفرین تون میکنم

    • ناشناس ارسالی در

      از کی تا حالا به دعای گربهسیاه بارون اوم ده مسئولان گوششان از این حرفا پره اخه اف زایش حقوق برای چه؟؟؟؟ الان مگه مشکلی هس ت برو خدارو شکر کن اینقدر هم ننال

  • عبود ارسالی در

    تولیدکیلوچنده مشتی هرچی بخوای کشوردوست چین باقیمت مفت بهمون میده ضمن اینکه برای اقوام حاکمیت کلی هم معنویات بهمراه داره

  • ناشناس ارسالی در

    وزیر کار با لابی بازی و پارتی بازی پسرش سید رحیم را شهردار منطقه 9 تهران کرده اون موقع آقای وزیر میگه من بچه هام قانع هستند آقای مرتضوی از شما بعید که حق کارگر را بخواهی پایمال کنی روز قیامت باید جواب بدی
    ضمنا بیشترین ضربه را شما به اعتماد مردم داری می زنی

  • حمید رضا آبایی ارسالی در

    مخالفان نظام همین دولتی های قلچماق کم سو اد هستند نه یک جوان خامی که یک پست اینست اگرامی حابجا کرده... نمیدونم چرا دولت ای نهمه اصرار داره کارگران رو به کف خیابان بکشونه

  • بازنشسته ارسالی در

    مقصراصلی دولته ولی کارگران بایدموقع کارک ردن بهروزی وکاررابه حداقل تقلیل بدهندهرچ قدرپول بدهی کارنمیکنیم درزمان ما اینچنین عمل میکردیم کاردرمقابل مزدعادلانه وگرنه کارولوازم تولیدشده اکثریت خراب وبرگشتی میشدمقابله به مثل تا آخرسال نه یکما دوما ه

  • علی ارسالی در

    دولت دشمنی خودباکارگران راعلنی کردواینکا ریعنی حامی سرمایه داری

  • کشاورز ارسالی در

    همون کاری که با کارگر دارن میکنن با گندم کار دارن انجام میدن میخوان تورم رو از جیب کارگر و کشاورزمهار کنن

  • ناشناس ارسالی در

    وزیر کار یک اعجوبه بود که اگر در خراسان جنوبی و شهرداری مشهد می‌بود آنجا را برای خودش با خاک یکسان میکرد
    حالا کار گران را بجایش با خاک یکسان کند

  • کشاورز ارسالی در

    نمیتونن جلوی تورم رو بگیرن زورشون به کار گروگندم کار میرسه تا بگن مثلا تورم کنتر ل شده

  • عجب روزگاری ارسالی در

    طرف کارفرما یا نمی‌فهمه یا خودشو زده به نفهمی. ضرری که بی انگیزگی کارگر، به کارف رما و در ادامه به اقتصاد و در نهایت به ک ل جامعه وارد میکنه را نباید دست کم بگیره . البته که کارفرماها تعداد انگشت شماری ا ز کارگران(در سطح سرپرستی) را تامین میکنه تا کارش پیش بره ولی نمیدونه که سرپرست ن هایتا 50% هم که تاثیر گذار باشه، بازم کا رفرما ضرر کرده. خدا ریشه ظلم را بکنه انش اا...

  • حسن ارسالی در

    رئیسی بااین وزیراش مخصوصا وزیر کار کارگر جماعت دیگه دور بعد به ایشان رای نخواهند داد مگر اینکه این روباه مکار مثل دستمال توالت بندازه تو مستراب مردیکه دروغ گو خودت با این چندر غاز میتونی زندگی کنی سنگ کارفرما رو به سینه میزنی تو روزی 10میلیون خرج زن بچته نزدیکه دزد

  • ناشناس ارسالی در

    افزایش حقوق = ۵۰ میلیون ایرانی برای برگشتن به یک زندگی معمولی و کمبودهایی که بخاطر این اقتصاد بد دچارش شدن ، هزینه خواهند کرد ، تعویض وسایل فرسوده خانه ، هزینه برای آموزش فرزندانشان ، رفع بیماریها ، رسیدگی به خودروها و ....
    در نتیجه خارج شدن از رکود ، آرامش ، داشتن هوای پاک تر ، بالارفتن سطح فرهنگ جامعه ، برگشت مردم کشوری که فقط اسم اسلام رو یدک میکشه به سمت خدا ، با این وضع موجود کنونی مردم هیچ روحیه ایی ندارن و فقر و نداری عاملی شده برای از بین رفتن اعتقادات مردم

  • ناشناس ارسالی در

    نظر من این است که اسم شورای عالی کار را عوض کنند و اسم جدیدی براش تعیین کنند مثل ا شورای دولت و کارفرمایان

  • مبین ارسالی در

    با این حقوق ها دیگر کسی کار نخواهد کرد م ن چند ساله کار کردن به حقوق قانون کار را تحریم کردم هر چند خیلی ها دیر اما وقتی حداقل ترین ها نیز قابل تامین نیستند همه مجبور هستند کار نکنننننننند
    کار ب رای زندگی کردن است نه زندگی برای کار

  • مهدی ارسالی در

    رییس‌جمهور باسواد و حداکثری...دولت بالیا قت...وزرای نخبه و کاری...میثم لطیفه نخبه 😄
    ایشالا که به همشون ناهار داده باشن

  • صفا ارسالی در

    لعنت خدا بر این وزیر کار مزور و ریاکار ک ه نه دین داره و نه شرف در عوضی بودن گوی سبقت رو از سایر همکاراش فرسنگها جلوتر رب وده خدا سزایش را بدهد

  • خداپرست ارسالی در

    ما کارگران نه دستمون به جایی میرسه نه زورمان اول از همه از نمایندگان کارگری گلایه داریم و شاید هم بد بین شاید برای خودی نشان دادن دارن سر کارگران رو شیره می‌مالند فردا یه درصدی که دردی از کارگران رو دوا نمیکنه امضا می‌کنند و بعدش میگن مجبور شدیم شما امضا نکنید تا یکی بیاد رسیدگی کنه لعنت خدا بر دورویان لعنت خدا بر کسی که حق کسی رو پایمال کنه...ما رو به خیر تو امیدی نیست شر مرسان.

  • ناشناس ارسالی در

    تمام وزیر وو را ونمایندگان و اساس سه قوا وتما خانواده اطرافیانشون از سرمایه داران بزرگ این گشور هستن که با خالی کردن سفره ملت به این رتبه رسیدند وهیچ وقت حامی مردم مستضعفان نبودن وهمیشه از پشت به قشر سوم جامعه کارگر خنجر زدندبخاطرهمین همه تو زمین کارفرما بازی میکنن ونه تو زمین کارگر متاسفانه دولت ومجلس وزرای ما همه طرفدارسرمایه داری وسرمایه دارها هم حمایت از آنهارا دارند نه مردم مستضعف بیچاره ودولت روز به روز به ثروت مستکبران وسرمایه داران باصافه میکنه وقشرسوم ومستصعفان را بیچاره تر

  • مصطفی صالحی ارسالی در

    45ساله همه ماسرکاریم دولت بیسواد/ملت ظلم پذیر
    مذهبی‌ها ی مخ تخته/روشنفکرا ن زواردررفته

  • محمدرضا ارسالی در

    چطورمیشه سبد معیشت کارگر با آمارساختگی و زارت بهداشت ده میلیون تومنه،اما سبدمعیشت مقامات بالای پنجاه میلیون تومان؟؟
    من کارگرم،بجای مقایسه آمارهای ساختگی د ولتیها برای سبد معیشت کارگر وباز نرخ تور م سال قبل که همونم قبول ندارن،،،حقوق کار گران به اندازه بیست درصد از حقوق ودریافت ی وزرا تعیین بشه(وزیر کار،وزیر اقتصاد،وز یربهداشت،) این سه وزیر مدعی هستن قیمت سب د معیشت ده میلیون تومانه،خب خودشون هم بر مبنای همین سبد حقوق بگیرن،

  • ناشناس ارسالی در

    نتیجه تصمیم دولت و کارفرمایان برای افزا یش حقوق به میزان با تورم یا کمتر از تورم درانتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۴ و در کارخ انه ها و بازار خرید معلوم میشود ...

  • احمد ارسالی در

    نتیجه افزایش حقوق کارگران به اندازه تورم یا کمتر از اون توسط دولت و کار فرمایان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۴ و کارخانه ها و بازار خرید معلوم می‌شود که حق با کی ه ...

  • جعفر ارسالی در

    تاقله چیزی نمونده .امیدوارم که ملت یهودی به دست شما مسولان ایران نیفته .شمالیاقت مدیریت یک مرغ داری رو ندارید

  • ناشناس ارسالی در

    این دولت جواب این بلاهایی که سر کارگر که اکثریت جامعه هست رو خواهد گرفت کارفرماه ا هم از خالی شدن کارخانه ها و گرفتن نیرو های بعضا خیلی صعیف بهره خواهند برد وشاغل ین هم مثل سابق کارنخواهند کرد چون چند شغ له میشوند و دل نمیسوزانند و هزینه های ش کت رو بالا میبرند حالا برید حالشو ببرید. .. کارفرما و دولت
    یادم رفت وزارت بهداشت مرسی از نگرانی سلامت کارگر. بیمار ستانها پر تر جیب دکترها و برج سازان پرتر

  • ایرانی ارسالی در

    آقایون مسئول بترسید از اون روزی که جامعه کارگر دیگه چیزی برای از دست داده دادن ن داشته باشن به یاد انقلاب فرانسه بیوفتید به اسم دین خون مردم با آبروی ایران رو 45 ساله کردید تو شیشه 45ساله به بهانه تحریم زندگی مردم رو نابود کردید 45ساله فقط وع ده آینده نا معلوم رو میدید کارتون شده فق ط دیدن دم دوستان و نزدیکان و طرفداران اف راطی خودتون بشینید و منتظر موج خروشان کا رگران و قشر ضعیف جامعه باشید که هم خودتو ن هم دینی که به تظاهر ازش دم میزنید با خ ودش می‌بره و مطمئن باشید شما روی سلسله ق اجار رو از بی عرضگی و دروغ و ریای و تملق و چاپلوسی سفید کردید

  • سید مهدی حسینی ارسالی در

    وزیر اقتصاد کس دیگری است بهتر است وزیر ک ار وظیفه خود را در قبال کارگران انجام ده د

  • Z ارسالی در

    له شدیم زیر فشار اقتصاد هزینه نجومی ...ف قط دشمن میتونه به قشرکارگر اینقدر ظلم خی انت کنه ...یک انسان درمملکت وجود ندارد نقطه سرخط.

  • حمید ارسالی در

    قطعا با این فرمان تا دو سال دیگه فاجعه رخ می‌دهد حداقل حقوق کارگران باید به ۲۵ میلیون برسد

  • یک ایرانی ارسالی در

    ظاهرا دولت باکارگربدلیل روح مطالبه گری ک ه داردبشدت برخوردمیکند وباسرکوب مزد سعی به اطاعت کشاندن کارگردارد اجازه ورود بیش ازحد مهاجر افغان درهمین راستا بوده که خ دا بهترمیداند

  • محمدعلی ارسالی در

    به سرزمین حکمرانی دزدان کوتوله ی کودن و پول پرست و چاپلوس و دروغگو و فرافکن و اب له و لامذهب و بی سواد و ایران ستیز و دزد پرور و فساد و فقرگستر و مردم ستیز و آنیر ان و پست فطرت و وطنفروش و .....خوش امدید .
    .

  • رضا ارسالی در

    سلام بهمه ی کارگران مظلوم وبدون حمایت فقط مسولین بفکر میز وصندلی هستن
    وجدان دارین شماها ۶م با حقوق کارگری زندگی کنید
    پولی که سرسفره میبرین حرام است ومتوجه بشین که این پول روی بچه ای شما تاثیر میگذاره وخودخونم متوجه هستی ن که پولاتون درچه راهی داره خرج میشه وتا فرصت هست بخودتون بیاین وعدالت رو اجرا ک نید
    به امید روزی که همه لب ودهن نباشن عمل کنن به وعده هاشون
    باتصک ر

  • حسین ارسالی در

    تاوقتی دولت دنبال ادمای نادان میگرده واسه مردم کارکنن وضع همینه،میگن نادان رابراصلح بگمار وحکومت کن،ادمای اصلح خونه نشینن ادمای نادان برسرکار

  • ناشناس ارسالی در

    کارگران دولت را ریس جمهور را رای می دهند و انتخاب می کنند حالا دولت نماینده کارگران از جلسه اخراج می کنند. آقای ریسی و دولت ریسی شما به صدقه سری کارگران رای اوردید حالا شاخ و شونه برای کارگر می کشید. امسال بعد از عید اگر حقوق کارگران جوابگوی زندگی نباشد قید تولید را بزنید. قید کار کردن کارگها در کارخانه ها و شرکتهای تولیدی را بزنید چنان کم کاری صورت بگیرد که خودتان به التماس بیفتید. هیچ جای دنیا نیروی کار ارزان مثل ایران نیست و شما سال به سال صدقه اضافه می کنید حقوق کارگر پول یک ساعت تو جیبی فرزندانتان نمیشود. افزایش حقوق را به پایان سال می برید که کارگران در تکاپوی استراحتند و نه تکاپوی رفاه و گردش. کارگران سال آینده به این راحتی از حقشان نمی گذرند. علتش هم اینه که دیگه بریدیم. دیگه روحیه کار کردن نداریم. ما که هیچی در این دنیا نداریم نه ثروتی نه رفاهی منتظر تنها جانمان باشید که امسال یا از دستش می دهیم یا جانتان را میگیریم.

  • عدل علی ارسالی در

    تافرصت دارین ودستتون ازدنیا کوتاه نشده ا ستغفارکنید وحق کارگرو پایمال نکنید ،اینق در دست توجیب کارگر نبرین تاحقوقای نجومی برای خودتون بمونه ،ارث پدرتون که نیست،مم لکت ماله همه ی مردم ایرانه ،یه روزی باید همه چیو رهاکنید وبریدزیر خروار ها خاک ، ۸۵م نفرو بایدتازنده اید رضایت بگیرین م رگ ماله همسایه نیست براشماهای مسولم هست، تادیرنشده چشمتونو ببندید روی طمع گوشتونو بازکنید وعمل کنید به وعده هاتون مردم صب رشون تموم شده ،این حجم بی کفایتی رو درست کنیدمگه کم داریم ادم دلسوز تواین مملکت چرا ادمایی سرکارن که الان باید فقط خانوا دهای اونا دررفاه باشه ودردی از فقر نفهمن

  • مهدی ارسالی در

    من میدونم و به سرم هم اومده شاید سما هم تجربه شو داشته باشید که یه پیچ رو با پیچ گوشتی یا آچار زیاد بهش فشار آوردم و پیچ وندمش و پیچوندمش تا اینکه پیچ بدبخت نتون ست تحمل کنه و بُرید و شکست.

  • ناشناس ارسالی در

    دولت و کارفرما زبان نمی‌فهمند باید با مش ت کارگر و بازنشستگان روبرو بشوند در ضمن از کارگران افغان و چینی نترسید به خدا وق تش شد از دولت تا کارگران مهاجر را کله پا کنیم

  • ناشناس ارسالی در

    دولت دشمن مردم وکارگر وبازنشستش شده و ما ها رو از بلاد کفر آورده آند ویادشان رفته که در16سالگی ماها بخاطر همین وطن ودولت و همه درجنگ حاضر شدیم ودفاع کردیم یادشان رفته واین نهایت خیانت به مردمی شریف واز جان گذشته هست تاکی به طمع کثیفتان ادامه خواهید داد وله مردم خود عذاب خواهید داد که در هیچ جا اینطور نبوده است

  • ناشناس ارسالی در

    دولت جیب سرمایه دارپرمیکنه اصلاگارکربراش ارزشی نداره که به بدبختی فقرفلاکت افتاد ه

  • خخخخخ ارسالی در

    خدایش کارگرا کار کهنمکنید اقتصاد هم که خ رابه بعد توقع افزایش حقوق دارین واقعا که دولت خدمتگذار ووزیر کار چه تقصیری دارند

  • سعید خان ارسالی در

    به کجا آباد میرویم، ویا به نا کجا آباد میرویم،یا به زیر زمین میرویم ،نماینده دولت مسبب تمام وکمال خیانت یا میهن پرستی است وفقط وفقط نماینده دولت،ونماینده کارفرما وکارگر بقیه حاشیه نشین هستند اگر خیانت کند جامعه را به نیستی می کشاند اگر خدمت کند جامعه را بسوی خوشبختی می کشاند برای همین ملتها دولتها را تعیین میکنند واگر خوب بود مجوز ادامه کار می دهند واگر نبود با دولت خداحافظی میکنند البته شخص معاون اول رئیس جمهور در اینکار بسیار پررنگ ونقش آفرین است.آینده دولت به همین کارهای کلیدی بستگی دارد.

  • سینا هاشمی پور ارسالی در

    با سلام ،همانطور که درصد مشارکت در انتخابات اسفند به دلیل نا برابری در حقوق کارگران با تورم واقعی کشور کم و افتضاح بوده است ،با این حقوق کارگری هیچکس حوصله شرکت در انتخابات را ندارد و در آینده هم مطمئن باشید کمرنگ تر خواهد شد چون هیچکس به فکر کارگر ها نیست،لطفا خواهشا مسئولین کشور از کارگر ها انتظار مشارکت نداشته باشند ،
    دیگر کارگران توان ادامه دادن ندارند لطفا درک کنید
    هیچ یک از کارگران از این اوضاع راضی نیستن

  • مجید محاوی ارسالی در

    شاید خدا زمانی به شما داده ولی لحظه ای به ما کارگران خواهد داد .....حداقل بگذارید رحمی به شما بکنیم

  • خسرو ارسالی در

    یعنی هرچی آدمهای افغانی وعراقی هست برسرمسندقدرت نشستندونمایندگان ماکه سال پیش بودندمگرچه کردندهمان که وزیراجنبی بی سوادگفت تائیدکردنداینهاهمه فیلمشان هست

  • ناشناس ارسالی در

    تنهاراه‌رسیدن‌به‌حق‌وحقوق‌کارگری‌اعتصاب‌‌‌همه جانبه‌وگسترده‌کارگری‌درتمام‌استانهاست‌،تا‌وقتی‌ که‌شعارهای‌دولت‌درحمایت‌از‌قشر‌کارگر‌درقالب‌عمل‌ نه‌به‌صورت‌شعارهایی‌عوام‌فریبا‌نه‌تحقق‌یافته‌و کارگران‌با‌توجه‌به‌تورم‌وحقوق‌پایمال‌شده‌خویش درادوار‌گذشته‌به‌حقوق‌درخور‌خود‌با‌توجه‌به‌گرانیها وتحقق‌زندگی‌شرافتمندانه‌‌ی‌به‌حق‌خود‌برسند

  • ناشناس ارسالی در

    کارفرما و کارخانه دارها وزیر را خریدن و باج دادن.. وزیر بیسواد کار باید محاکمه بشه

  • محمد ارسالی در

    وقتی دولت و وزیرش فاسد هستند کارگران اگر شده بزور باید حقشان را بگیرند واین محقق نمی شود الا در خیابان وجلوی رسانه های د یگر کشورها دنیا باید بداند که این نظام م خل آسایش مردم خودش است

  • ناشناس ارسالی در

    در قیمت تمام شده محصول و خدمات موارد متع دد دخیل است. با فرض خرید زمین، ساخت و تج هیز کارخانه و کارگاه. بعد از راه اندازی نیاز به مواد اولیه، اجاره، استهلاک، خرید ماشین آلات جدید،تکنولوژی، دستمزد و تبلی غات و بازاریابی بازار هدف، حمل و نقل و د ستمزد است. دولت تمام عوامل فوق را به جز دستمزد ثابت در نظر گرفته و با تغییر قیمت آنها کاری ندارد. بطور مثال از ابتدای سا ل تا کنون چند بار قیمت ها افزایش یافته ا ست. با نظر دولت با توجه به اینکه دستمزد یک بار در ابتدای سال تعیین شد، نمی بایست قیمت ها افزایش می یافت. چرا قیمت ها مدا م در حال تغییر است؟. چون دولت عوامل دیگر را نمی تواند کنترل نماید و فقط توی سر ک ارگران می زند. آیا با تغییر قیمت ها، قدر ت خرید کارگران که یک بار در سال دستمزد تعیین شده کاهش نمی یابد؟. با کاهش قدرت خ رید اتفاقات ناگوار در جامعه رخ خواهد داد و یکی از آنها افزایش پلیس برای حفظ امنی ت، ساخت زندان های متعدد و ... است. دولت و کارفرما چنانچه حق و حقوق را به درستی ت عیین و پرداخت می کردند، نیاز بسیار کمتری برای پرداخت هزینه های اضافی داشت. تمامی این اتفاقات ناگوار که در جامعه مواجه هس تیم مانند فقر، طلاق، زنا، کاهش سن تن فرو شی و ... بدلیل جهل دولت است. کارفرما که فقط به فکر سود خود است، ایجاد امنیت و کا هش هنجارها به عهده دولت است. دولت این مو ارد پر اهمیت را به گوشه ای پرتاب کرده و فقط به دستمزد کار دارد!. دولت اسلامی راه را اشتباه می رود و به اصول و معارف دین که نام آن را اسلام گذاشته پایبند نیست. د ل زدگی مردم به قرائت اسلام حکومت بدلیل پ یمودن راه اشتباه دولت است. دولت راه را ا شتباه می رود برای اینکه یکبار مطالعه نکر ده هزینه کدام روش بیشتر است. اما دولت در این سال گذشته اتفاقات را دید و درس عبرت نگرفت.حتماً پیش زمینه ای وجود داشت که آ ن طرف آب بر روی آن سوار شد و کشور به بها نه حجاب در آشوب قرار گرفت. دولت سر خود ر ا کرده زیر برف و به اطراف نگاه نمی کند. دوباره کار اشتباه خود را شروع کرده.

  • راستگو ارسالی در

    ای اقا عدالت کجا بود هر سال قبل از عید اول دولت سر کارمندان را میبرد و بیشتر انها را حداقل بگیر کرده وبعد نوبت جامعه کارگری است که سرشان را ببرد وحق انها را پایمال کند و بریزد در جیب مرفعین بی درد ....اقایان این گرگ سالها است که با این گله اشنا است

  • ناشناس ارسالی در

    سلام اگر می‌خواهید روز قیامت شر منده قشر کارگر نشید حقوق ما رو درست کنید

  • جوادی ارسالی در

    ******رئیس اداره کار

  • گل آقا ارسالی در

    من نمیدونم چرا بعضی از دوستان فکر میکن ر سای نظام از شرایط قشر ضعیف کارگر مطلع هس تن!!
    دوستان این علما که برای ما تص میم میگیرن درکی از هزینه ها ندارن چون هم ه مایحتاج زندگی براشون بدون هزینه فراهم میشه، ی عده ****زاده افتادن به جون مردم

  • ناشناس ارسالی در

    وزیر خائن دولت مرد ن دولت نامرد حقوق کار مندان ۳۶۵ میلیون رشوه ساعت کار ۶ساعت هفت ه ای دوروز تعطیل کارگر ۶صبح تا ۶عصر ۷توگ ان

  • ناشناس ارسالی در

    اگر این افغانی ها را کلا اخراج میکردن مد ت کمی مشکلات بوجود می‌آید ولی بعد مدتی ک ار فرما مجبور هست که با کارگر کنار بیاید چون از قبیل کارگر داره نون میخوره وسرما یه بهم میزنه یکم وجدان عده ای از کارفرما یان بیدار میشه که بابا کار هم آدم هست با ید قشنگ زندگی کند افسوس که این وحشی های افغانی نون کارگران را بریدن ودولت هم به خاطر پول کمی که بابت اینها میگیره از چشم کور واز گوش کر شده

  • ناشناس ارسالی در

    تا کی باید هزینه بی کفایتی و بی سوادی م سولان را کارگران و بازنشسته ها و کارمند ان پس بدهند. تا کی باید هزینه حماقتهای م سولان بی درد و بی فکر و شکم سیر را مردم پس بدهند

  • محمد رستمی ارسالی در

    سلام . هدف سیاست مداران حذف تولید داخلی است . آنها با دادن انحصار واردات به آقا زاده ها و دادن ارز نیمایی به آنها ور شکت ه کردن کارخانها و اقتصاد و ویران کردن ای ران بیمار است .

  • محمد رستمی ارسالی در

    این کار نقشه ایست از قبل طراحی شده . با خالی شدن کار خانه ها از کارگر و دادن انح صار واردات به اقا زاده ها و دادن ارز نی مایی به انها برای رفع مشکلا
    ت کشور از انها تشکر و قدر دانی میشود .

  • علیرضا ارسالی در

    نظری من ندارم انشالله این ماه مبارک رمضا ن هر کی کارگر اذیت می‌کند مورد عنایت خدا وند متعال قرار گیرد واون کسی کار خیر انج ام میدهد مورد لطف قرار گیرد

  • عبدی ارسالی در

    نظام پزشکی دو ماه قبل پیشنهاد ۴۶ ورصد اف زایش دستمزد و حق ویزیت داد بلا فاصله باه همان درصد تصویب شد، به میزان تورم حالا تورم برای کارگر وجود نداره یا تاثیرش بر سفره کارگر کمتر از پزشکان است ،؟

  • جلیل بندقیری ارسالی در

    سلام
    صولتی در شهرکرد لاکچری زندگی می‌کنه
    تمام فامیل چوپانش را مسولیت داده
    چرا اطلاعات و قوه قضاییه ورو د نمیکند؟

  • وطن پرست ارسالی در

    بخدا یکتا خودتان میخواهید کشور را آشوب ک نید مگر تحمل مردم چقدر است 8میلیون مهاجر بی نام نشان وارد کشور کردین تا فقط قشر کارگر نابود کنید این بار جنگ قشر کارگر ف قط با این مهاجران افغانی راه نجات کارگر بیرون رفتن افغانی وسلام

  • محمد ارسالی در

    هیچ‌سندی‌دراین‌موقعیت‌توسط‌نماینده‌کارگری‌نبایدامضا‌شود

  • محمود ارسالی در

    من بعنوان یک کارگر ساده از همه ی کارگران عزیز میخوام از سال جدید سر کار نرن

  • ناشناس ارسالی در

    انشااله چند وقت دیگه انتخابات ریاست جمهو ری با ۱۰ درصد مشارکت

  • خدا ارسالی در

    بقول یه بزرگی از کار کارگر کاخ ساختن چه کسایی تو این راه جون باختن...کارگران انق لاب کردن چیزی به نام امیدی نمونده ...یه انقلاب دیگه...کارمند سوسول بالا شهر نکرد کارگر مستضعف کرد...وای به روزگارتون اوع ضاع خرابه

  • ناشناس ارسالی در

    ای بابا این وضعیته؟؟؟به قول ابومفلص تو م ختار نامه ..فاتحه این سوار هم خانده شد

  • ناشناس ارسالی در

    خداوند ازحق خودش می‌گذرد.ولی ازحق الناس نمی‌گذرند.اگرآقایان مسئولین ادعای خداشنا سی دارندازمکافات عمل غافل نشند.حق کارگرو بازنشسته کارگری رابدهند.حق الناس است.آه خانواده هایمان خیلی سخت میگیرد

  • ناشناس ارسالی در

    سیدمرتضی صولتی بروبه درک تواولین دشمن کا رگران هستی خدابه تو خانوادهای نظیر توسرط ان بده آمین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها