|
کدخبر: 318316

بازار رمزارز / بازار ارزهای دیجیتال / قیمت بیت کوین / بریکس

نقشه شوم بریکس برای آمریکا / جایگزین دلار پیدا شد

این بانک خاطرنشان کرد که افزایش ارزهای دیجیتال و پذیرش طراحی ارز دیجیتال بانک مرکزی توسط نظام مالی جهانی، ممکن است ساختارهای مالی دلارمحور فعلی، از جمله سامانه پرداخت سوئیفت را مختل کند.

اقتصاد نقشه شوم بریکس برای آمریکا / جایگزین دلار پیدا شد

بانک مورگان استنلی اخیراً یک گزارش با عنوان "دلارزدایی دیجیتال؟" منتشر کرده است. در این گزارش، توان بالقوه بیت‌ کوین و ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) برای به چالش کشیدن سلطه جهانی دلار آمریکا مورد بررسی قرار گرفته است. هدف این بررسی، ارائه راهکارهایی برای دلارزدایی و تلاش‌های ائتلاف بریکس در این زمینه است.

این بانک خاطرنشان کرد که افزایش ارزهای دیجیتال و پذیرش طراحی ارز دیجیتال بانک مرکزی توسط نظام مالی جهانی، ممکن است ساختارهای مالی دلارمحور فعلی، از جمله سامانه پرداخت سوئیفت را مختل کند.

در حال حاضر بیش از ۱۱۱ کشور، از نسخه دیجیتال ارزهای خود استفاده می‌کنند و بلوک بریکس نیز روی ارز دیجیتال خود کار می‌کند؛ به همین دلیل، مورگان استنلی احتمال می‌دهد دارایی‌های دیجیتال در نهایت جایگزین اصلی دلار آمریکا در تراکنش‌های بین‌المللی شود.

بلوک بریکس

بلوک بریکس یک ائتلاف اقتصادی و سیاسی است که توسط چهار کشور شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل شده است. هدف اصلی این ائتلاف، تقویت همکاری های اقتصادی و سیاسی میان اعضای آن و تحقق توسعه پایدار و رشد اقتصادی است. بلوک بریکس همچنین به عنوان یک قدرت جهانی جدید در مقابل قدرت های سنتی مانند ایالات متحده و اتحادیه اروپا مطرح شده است.

ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال یا همان ارزهای رمزنگاری شده، ارزهایی هستند که بر اساس فناوری بلاکچین و رمزنگاری ساخته شده‌اند. این ارزها به صورت الکترونیکی و بدون وجود یک مرکز متمرکز صادر می‌شوند و تراکنش‌ها از طریق شبکه بلاکچین انجام می‌شوند.

برخی از معروف‌ترین ارزهای دیجیتال عبارتند از:

۱. بیت کوین (Bitcoin): اولین و معروف‌ترین ارز دیجیتال است که در سال ۲۰۰۹ توسط شخص یا گروهی به نام ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد.

۲. اتریوم (Ethereum): یک پلتفرم متن باز برای توسعه برنامه‌های دیجیتال قرارداد هوشمند است که ارز دیجیتال اتر (Ether) را نیز دارد.

۳. ریپل (Ripple): یک پروتکل پرداخت دیجیتال و ارز دیجیتال است که برای انتقال پول به صورت سریع و ارزان استفاده می‌شود.

۴. لایت کوین (Litecoin): یک ارز دیجیتال مشابه بیت کوین است که به عنوان یک ارز دیجیتال سریعتر و با کمترین هزینه تراکنش شناخته می‌شود.

این تنها چند نمونه از ارزهای دیجیتال موجود در بازار هستند و هر روزه بسیاری از ارزهای دیجیتال جدید به بازار عرضه می‌شوند

اعتبار ارزهای دیجیتال

عتبار ارزهای دیجیتال به میزان قبول و تقبل آنها در جامعه و بازار مربوط می‌شود. این اعتبار می‌تواند به عوامل زیر بستگی داشته باشد:

۱. قابلیت تبدیل به ارزهای معمولی: اگر یک ارز دیجیتال بتواند به راحتی و با کمترین هزینه به ارزهای معمولی مانند دلار یا یورو تبدیل شود، اعتبار بیشتری خواهد داشت.

۲. استفاده و پذیرش در بازار: اگر ارز دیجیتال به طور گسترده در بازار و تجارت آنلاین پذیرفته شود و مورد استفاده قرار گیرد، احتمالاً اعتبار بیشتری خواهد داشت.

۳. استحکام و امنیت: اگر ارز دیجیتال با استفاده از فناوری‌های رمزنگاری قوی و سیستم‌های امنیتی متناسب، امنیت و استحکام مناسبی را ارائه کند، اعتبار آن بیشتر می‌شود.

۴. سابقه و تاریخچه: ارزهای دیجیتالی که مدت طولانی‌تری در بازار حضور داشته باشند و سابقه استفاده موفقی داشته باشند، به طور طبیعی اعتبار بیشتری خواهند داشت.

نکته مهمی که باید در نظر داشت، این است که اعتبار ارزهای دیجیتال قابل تغییر است و به مرور زمان و با تغییر در شرایط بازار، می‌تواند تغییر کند. همچنین، هر ارز دیجیتال ممکن است در بازار خاص خود اعتبار و استفاده بیشتری داشته باشد

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها