|
کدخبر: 318043

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

بورس نزولی شد / مهم ترین خبرهای تاثیرگذار بر بازار سرمایه

در تاریخ ۲۵ دی ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران با افت ۲۲۹۱ واحد به سطح ۲,۱۹۴,۹۹۸ واحد رسید. این افت نشانگر کاهش قابل توجهی در ارزش کلی بازار بورس در آن روز است.

اقتصاد بورس نزولی شد / مهم ترین خبرهای تاثیرگذار بر بازار سرمایه

در روز بیست و پنجم دی‌ماه، بازار بورس ایران با روبرو شدن با کاهش شاخص کل، قیمت سهام‌ها نیز در این روز کاهش یافت. این روند منجر به تغییر رنگ نمایشگر بسیاری از نمادهای معاملاتی شد که به رنگ قرمز تغییر کردند، نشان دهنده کاهش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است. این رنگ قرمز در نمادها نشان می‌دهد که قیمت فعلی سهم کمتر از قیمت قبلی آن است. این وضعیت ممکن است ناشی از نگرانی‌ها و فروش فشرده توسط سرمایه‌گذاران باشد که به دلیل اخبار و شرایط اقتصادی، در حال فروش سهام خود هستند. تنزلات قیمت در بازار بورس ممکن است ناشی از عوامل اقتصادی، سیاسی یا جهانی باشد که تأثیر آن‌ها بر بازار سرمایه قابل مشاهده است.

معاملات در این روز با شروعی نزولی آغاز شد و در ادامه این نزول، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش قابل توجهی رخ داد و شاخص کل بالای ۱ هزار واحد رسید. نمادهای بورسی مانند وامید، شبندر، کگل، شپنا، خودرو، فولاد و حکشتی تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۲۵ دی ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش کاهش یافت تا با ریزش ۱۵۳۵ واحدی به ۷۶۶ هزار و ۴۴۷ واحدی رضایت دهد.

تابلو-معاملات

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۲ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۶,۵۱۴,۸۵۱.۱۲۱ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۵۲,۳۷۰.۰۶۵ میلیارد ریال و حجم معاملات ۷.۸۷۹ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز آریا، فصبا، مادیرا، فرز، هرمز، خاور و انتخاب هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۲۵ دی ۱۴۰۲

 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: سوت‌زنی در بازار سرمایه راه‌های فرار و کتمان اطلاعات را برای برخی افراد می‌بندد.

رئیس اداره امور کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار: مطابق مصوبه هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار برای کارگزاری‌هایی که تا کنون الزامات دستورالعمل صدور مجوز تأسیس و فعالیت کارگزاری را انجام ندادند، محدودیت‌های عملکردی در حال اعمال‌ است.

تحلیلگر بازارهای مالی: فرهنگ سهامداری و فرهنگسازی در حوزه سرمایه‌گذاری باید از مدارس شکل بگیرد، چراکه ریشه‌ای بوده و قطعاً در بلندمدت نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت.

کارشناس بازار سرمایه: شنیدن صدای تولیدکننده از طریق برگزاری میزهای صنعت اثربخشی بالایی در رفع مشکلات و مسائل آنان دارد.

جلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده سهامداران شرکت سرمایه‌گذاری استان زنجان دوشنبه ۳۰ بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

 اهمیت اصلاح نگرش سهامداران در بازار سرمایه

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: اصلاح نگرش سهامداران، نسبت به بازار سرمایه و معرفی ظرفیت‌های این بازار، اولین گام در راستای فرهنگسازی و تقویت فرهنگ سهامداری است.

 ارزیابی عملکرد بورس‌های ایران و دنیا از سوی WFE

فدراسیون بورس‌ جهان(WFE) گزارش آمار عملکرد بازارهای سهام کشورهای عضو فدراسیون از نظر تغییر ارزش بازار، تعداد شرکت‌های پذیرفته‌شده، ارزش معاملات و تغییرات شاخص کل در دوره ۱۱ ماهه ۲۰۲۳ را منتشر کرد.

تامین مالی متنوع با استفاده از ابزارهای مالی بازار سرمایه

یک تحلیلگر بازارهای مالی اعلام کرد: تامین مالی از بستر بازار سرمایه با ابزارهای مالی متنوعی که وجود دارد نسبت به بازار پول مزیت‌های بی‌شماری را در اقتصاد کشور شکل داده است.

  • اهالیه شاکی بازار سرمایه ارسالی در

    چیه بابا یه شاخص دستوری واسه باج گیری و کامزد و نوسانگیری تعریف می کنید شاخص مقاومت داره رو ۲۲۰۰م خوب از نظر علمی یعنی چی ؟ یعنی باید مفت خور ها و کامزد بگیر ها نوسانگیر ها بچاپن چند بار ازاین مقاومت شاخص میخوای نوسان کارمزد بگیرین . اخه با چه علمی فقط شاخص دستوری مقاومت کوس ننه تونه یا دزدی تو روز روشن و تخریب بورس برای رشد نکردن .

  • سید مهدی وخشوری ارسالی در

    سلام
    اون اقای کارشناسی که داره د م از فرهنگ سهامداری میزنه باید بهش گفت ا قا چشمات را باز کن اونایی ضرر کردن که سه امدار بودن یک سال الی دوساله سهم خریدن ب عد دوسال تو ضرر هستن وگرنه نوسان گیرا ور انتداران مثل شما که ضرر نمی کنید خوب بلد هستید .چگونه با این نظرات .چگونه باعث ف ریب سهامداران واقعی بشید وپولشان را نابو د کنید

  • امامقلی کلباسی ارسالی در

    ملت را با وعده و وعید کشیدن تو بورس تا ا ز بازار سر مایه تامین سرمایه کنند و همچن ین بتونن بهتر وبیشتر مالیات بگیرند و نقد ینگی را تا حدودی جمع کنن و جلوی تورم را بگیرند و همچنین شرکت ها را اهم از زیانده وغیر زیان ده به صورت پالایش یک و پالایش دو و..... ودارایکم دارادوم و......به مل ت با قیمت با بفروشن

  • ناشناس ارسالی در

    مشکل بورس ایران سوء مدیریت آن هست. عشقی با رانت خواران هم کاسه و هم آخور شده و مشغول چپاول سرمایه های سهامداران حقیقی هستند. همانگونه که در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری اثبات شد که عشقی با رانت خواران هم کاسه و هم آخور شده و بخاطر همین اسامی رانت خواران که قرار بود یک هفته ای اعلام شود هنوز بعد از گذشت حدود ۸ ماه ، هیچ اسمی اعلام نشده و اعلام هم نخواهد شد . یک مدیر باید اولا" پاکدست باشد ثانیا" مدبّر باشه. باید برنامه داشته باشه . باید فعال باشه نه منفعل . باید از طریق شبکه های تلویزیونی به سهامداران بدون آگاهی و بدون علم بورسی ، برای آنها کلاس آموزشی برگزار کند. سهامداری که صبح سهمی را می خرد و اواخر همان روز یا روز بعد سهم را می فروشد و هم به خودش و هم به دیگران ضرر و زیان می رساند ، این نشانه ی ضعف رئیس سازمان بورس هست. خاندوزی باید عشقی بی کفایت و نالایق را عزل نمایند و بخاطر ضرر و زیان هنگفتی که به سهامداران وارد شده عشقی را به سازمان بازرسی کل کشور و دستگاه قضا معرفی نماید.

  • محمد ارسالی در

    به اون آقای کارشناس بگید کجای دنیا بورس شون نسبت به سه سال پیش قیمت سهامشان این قدر افتضاح است

  • ناشناس ارسالی در

    امروز شیرجه می زنه

  • فردین ارسالی در

    سه ساله که نماد ها در ضرر هستن نمی‌خواد اظهار نظر کارشناسی بکنی
    برو نماد ذوب و کفپارس و برخی نمادها رو ببین بعد از سه سال اوضاعشون چجوریه
    لواشک 10برابر شده lol

  • Hamza ارسالی در

    سه سال واندی هست که مدیران نالایق وفاسد درمدیریت بورس به جز پودر کردن سرمایهای م ردم کاری دیگر ندارند این عشقی باید عزل ب شه جا یک شخص دلسوز وکارکشته وباسواد واقت صادی بده

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها