|
کدخبر: 126570

تعریف مفهوم سئو در سئو فاکس

معنی و مفهوم کلمه سئو چیست؟ (یا SEO چیست): سئو مخفف کلمه ی Search Engine Optimization (به انگلیسی) به معنای سئو و بهینه سازی سازی سایت برای موتور های جستجو می باشد. تاریخ سئو از زمان وجود موتور های جستجو آغاز شده و تا به امروز ادامه دارد.

فناوری تعریف مفهوم سئو در سئو فاکس

یک تعریف مختصر از مفهوم سئو سایت

به اقداماتی که به طور مستقیم برای بالا بردن رتبه سایت در موتور های جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو صورت میگیرد سئو و بهینه سازی سایت گفته می شود.

سئو فاکس

از سال های ۱۹۹۴ تا ۱۹۸ سئوی سایت پیچیدگی های الان را نداشت چرا که سایت های اینترنتی به ۱۰۰۰ عدد هم نمی رسیدند و زمینه فعالیت اکثر آن ها با یکدیگر متفاوت بود لذا موتور های جستجو مشکل زیادی برای شناسایی و درک محتوای آن ها نداشتند. 

اما از سال ۱۹۹۸ به بعد و با افزایش سایت ها، موتور های جستجو تصمیم به طراحی الگوریتم و فاکتور هایی گرفتند تا سایت ها را از نظر قدرت با یکدیگر مقایسه کنند و سپس آنها را بر اساس فاکتورهایی رتبه بندی کنند بدین شکل سایت های قوی تر بالای نتایج و سایت های ضعیف پایین سایت های قوی تر لیست می شدند

پیدایش [پیج رنک] دنیای سرچ را محتول کرد

اولین  الگوریتم موتور جستجوی گوگل الگوریتم  پیج رنک گوگل نام داشت که توسط موسسان گوگل یعنی Larry Page و Sergey Brin طراحی شده بود.

سئو۲

از آن زمان تا به حال تمامی مدیرات سایت به دنبال شناخت فاکتور های سئو الگوریتم های موتورهای جستجو هستند تا در صدر نتایج به نمایش در آیند تا کاربران بیشتری را جذب وب سایت خود کنند. سئو سایت یا بهینه سازی سایت یکی از خدمات اصلی تیم سئو فاکس است.

یادگیری سئو از کجا شروع کنیم

برای شروع سئو داشتن داشتن چند ویژگی الزامیست در غیر این صورت قادر به انجام سئو سایت نخواهید بود و برای همیشه باید با دنیای موتور های جستجوگر خداحافظی کنید!

۱- صبر

صبور بودن مهم ترین ویژگی ای که یک متخصص سئو باید داشته باشد، اگر صبور نیستید همین الان بهتره میدون رو ترک کنید.

۲- فرصت طلب باشید

سئو کاران فرصت طلب همیشه در صدر نتایج هستند! فرصت طلبی تو مفهوم سئو به این معنی نیست که حق بقیه رو ضایع کنید بلکه به این معنیه که از اشتباه رقبات درس بگیری و سعی کنی موقع سئو سایت اشتباه اونارو رو تکرار نکنی تا از اونا یک قدم جلوتر باشید.

۳- زبان انگلیسی بلد باشید

اگر زبان انگلیسی بلد نیستید باید با مفید ترین و بروز ترین مطالب دنایای سئو خداحافظی کنید! چرا که ما سایت های محتوا محور زیادی در ایران نداریم که به طور تخصصی مقالات مرتبط با دنیای سئو برای موتور های جستجوگر تولید کنند و اکثر مقالاتی که هست یا ترجمست یا کپیه و یا بی کیفیته.

۴- جنبه شکست

نتیجه نگرفتن و شکست یک چیز کاملا عادی در سئو است و هیچ حس شرمساری ای نداره! چون موتور های جستجو هیچ وقت راز های خودشونو فاش نمی کنن و شما ممکنه یک کاریو انجام بدید که خلاف قوانین اون ها باشه و این باعث کاهش رتبه و پنالتی سایت شما خواهد شد.

در ضمن سئو کاران آماتور و تازه کار اصلا نباید انتظار داشته باشن تا بتونید پروژه های اول خودتونو به نتیجه برسونن (مگر اینکه کلمات کلیدی راحتی رو برای سئو انتخاب کرده باشید) و باید منتظر شکست باشن، اما اگر بتونید به این باور برسید که هر شکست مقدمه یک پیروزیه و هر شکست رو بنای یک پیروزی قرار بدید و از اون درس بگیرید مطمئنا موفق خواهید شد.

۵- کار سالم

در بهینه سازی سایت هم می توان از روش های سئو White-hat استفاده کرد و هم از روش های کلاه سیاه، استفاده از روش های سئو Black-hat شاید در بازه زمانی کوتاه نتیجه خوبی را برای وب سایت در بر داشته باشد اما در دراز مدت مطمئننا منجرب به پنالتی می شه. بنابراین سعی کنید تا از روش سئو کلاه سفید استفاده کنید.

منبع: سایت سئو فاکس - seofox.ir

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر