|
کدخبر: 286525 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال:

ساپینتو به استقلال ضربه می‌زند / بازی با نفت خیلی سخت است

اصغر طالب نسب؛ پیشکسوت باشگاه استقلال اظهار کرد: رفتارهای ساپینتو به نحوی بوده که باشگاه، بار رفتار مربی را به دوش کشیده است. او در همان هفته دوم در انزلی آن حاشیه‌سازی بی‌مورد را انجام داد. این دسته از مربیان با انجام این قبیل کارها، فقط به تیم خود ضربه می‌زنند. در صورت ادامه این روند، ساپینتو به تیم آسیب جدی می‌رساند.

ورزش ساپینتو به استقلال ضربه می‌زند / بازی با نفت خیلی سخت است

استقلال پس از برد شیرین خانگی در تقابل با ملوان بندرانزلی، برابر مس کرمان قرار گرفت. این بازی در ورزشگاه باهنر کرمان و به قضاوت یاسر همرنگ برگزار شد. آبی‌های پایتخت در این دیدار با درخشش مهدی قایدی به برتری رسیده و فاصله امتیازی خود با صدر جدول را کاهش دادند.

رؤیای تکرار قهرمانی برای استقلال بعد از شکست مقابل سپاهان، کمرنگ شده بود. فاصله با تیم اول جدول به ۸ امتیاز رسیده بود و کادر فنی تحت‌فشار سنگینی قرار داشت اما ۲ برد متوالی همه‌چیز را تغییر داد. ساپینتو پس از این پیروزی‌ها در حاشیه امن قرار گرفت و فاصله با صدر، به ۳ امتیاز تقلیل پیدا کرد.

مهدی قایدی در کرمان یک نمایش عالی داشت و ۲ گل از ۳ گل تیمش را به ثمر رساند. دیگر گل استقلال را جعفر سلمانی روی پاس گل آرش رضاوند به زیبایی وارد دروازه مسی‌ها کرد. درگیری ساپنیتو با کادر فنی مس و اخراج از مسابقه از نکات قابل‌ ذکر این بازی جنجالی به شمار می‌رود.

استقلال روز سه‌شنبه در خانه به مصاف تیم نفت مسجدسلیمان می‌رود. گسترش نیوز برای بررسی عملکرد مدافع عنوان قهرمانی در دیدار با مس کرمان، گفت‌وگویی با اصغر طالب نسب، پیشکسوت باشگاه استقلال انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

طالب-نسب

خط حمله استقلال شکل بهتری پیدا کرده است

اصغر طالب نسب درباره بازی استقلال و مس کرمان گفت: برد خوب و باارزشی به دست آمد و شرایط جدولی ما هم با این نتیجه بهتر شد. استقلال در چند هفته اخیر شرایط خیلی خوب و نرمالی نداشت. ۲ برد اخیر وضعیت را کمی بهتر کرد و باعث رضایت دوباره هواداران شد. موقعیت جدولی استقلال نیز بهبود پیدا کرده و اختلاف با صدر کم شد. امیدوارم ثبات لازم هرچه سریع‌تر به تیم برگردد. استقلال حتی پس از جام جهانی نیز شرایط ناپایداری دارد.

او در خصوص پیشرفت استقلال در فاز هجومی و میل بیشتر گلزنی در این تیم بیان کرد: ترکیب هجومی استقلال در نیم‌فصل اول ثابت نبود و احتیاط نیز چاشنی کار شده بود. در حال حاضر خط حمله استقلال سر و شکل بهتری به خود گرفته است. من هم با این موضوع که شکل هجومی استقلال بهتر شده، موافق هستم. کادر فنی احتیاط را کمی کنار گذاشته و مهاجمان تیم، با شجاعت بیشتری به سمت دروازه حریف حرکت می‌کنند.

مهدی-قایدی

پیشکسوت باشگاه استقلال ادامه داد: به‌ عنوان‌ مثال، مهدی قایدی در این بازی عملکرد خوبی داشت ولی او پس از مدت‌ها یک بازی عالی از خود برجای گذاشت. من پیش از جدایی از استقلال نیز از پتانسیل بالای او حرف زدم؛ اینکه او در صورت تصمیم‌گیری درست فوتبالی، می‌تواند جا پای مهدی طارمی بگذارد.

طالب نسب تصریح کرد: اولین باری بود که قایدی واقعاً خوب و تأثیرگذار بازی کرد. ما از این بازیکن توقعات بالایی داریم و باید در حد نامش بازی کند. اگر او به فرم ایده آل خود برگردد، می‌تواند کمک زیادی به استقلال کند.

وی در ارتباط با خط میانی استقلال و عملکرد خوب مهری و رضاوند در ۲ بازی اخیر اظهار کرد: با یکی، ۲ بازی نمی‌توان برآیند دقیقی از عملکرد افراد داشت. به عقیده من کیفیت کلی تیم بعد از مسابقات جام جهانی، مقداری پایین آمد. البته من منکر پیشرفت نسبی فاز هجومی استقلال نیستم.

این کارشناس فوتبال افزود: بازیکنی مثل مهری به درک بهتری رسیده و در بازی‌های اخیر عملکرد خوبی هم داشته است. استقلال از فصل پیش وارد یک چرخه مطلوبی از حیث عملکرد شده بود. در مقاطعی از این فصل، حرکت تیم در این چرخه دچار آسیب شد و طبعاً با افت کیفیت روبه‌رو شدیم.

ساپینتو-مربی

ساپینتو به استقلال آسیب می‌رساند

طالب نسب در رابطه با درگیری‌ها در کرمان و اخراج ساپینتو به گسترش نیوز گفت: در مورد ساپینتو یک مورد را پیش از شروع فصل گوشزد کردم. مربیان هیجانی و پرجنب و جوش، به ۲ شکل می‌توانند روی تیم خود اثر بگذارند. مربیانی مثل سیمئونه، هیجانات و شلوغ‌کاری‌های خود را در جهت منافع تیم خود به کار می‌گیرند. سیمئونه با این روش، از یک تیم معمولی مثل اتلتیکو طی سالیان گذشته، تیمی معتبر و خطرناک ساخته است.

او خاطرنشان کرد: در خصوص ساپینتو این اتفاق به‌صورت برعکس رخ داده است. رفتارهای ساپینتو به نحوی بوده که باشگاه، بار رفتار مربی را به دوش کشیده است. او در همان هفته دوم در انزلی آن حاشیه‌سازی بی‌مورد را انجام داد. این دسته از مربیان با انجام این قبیل کارها، فقط به تیم خود ضربه می‌زنند. در صورت ادامه این روند، ساپینتو به تیم بزرگ استقلال آسیب می‌رساند.

رضا-عنایتی

یک بازی سخت در انتظار استقلال است

هافبک اسبق آبی‌ها درباره بازی بعدی استقلال با نفت مسجدسلیمان توضیح داد: این بازی برای استقلال بسیار سخت خواهد بود. این نوع تیم‌ها به خاطر شرایط جدولی، چیزی برای از دست دادن ندارند؛ بنابراین با تمام توان مقابل تیم‌های بالای جدولی قرار می‌گیرند. در ضمن بازیکنان این تیم‌ها شرایط شخصی را نیز در نظر می‌گیرند.

اصغر طالب نسب در پایان اضافه کرد: آن‌ها در این بازی که پخش تلویزیونی هم دارد، برای جایگاه فردی خود در سال بعد، تمام تلاش خود را می‌کنند. البته که رضا عنایتی هم به‌عنوان یک استقلالی، انگیزه‌های زیادی مقابل تیم محبوب خود دارد. این بازی جزو سخت‌ترین آزمون‌های استقلال در نیم‌فصل دوم به‌حساب می‌آید. استقلال در صورت لغزش در این بازی، هفته بعد مقابل پیکان  نیز به مشکل می‌خورد.

  • ع ق ارسالی در

    به استقلال نه به فوتبال می زنه
    نت رس داورا یه قولای دادند خطیر و تاج و علو ی و مظلومی و موجودی و افشاریان قسم خوردن د

ارسال نظر