|
کدخبر: 285699 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

دربی باز قرمزها آبی پوش می‌شود؟

ریخت و پاش‌های باشگاه پرطرفدار لندنی تمامی ندارد. مدیران باشگاه چلسی به دنبال تکمیل خریدهای پر سر و صدای خود هستند. آن‌ها به دنبال جذب وینگر جوان و ملی پوش آرسنال هستند.

ورزش دربی باز قرمزها آبی پوش می‌شود؟

به‌زعم اکثر تحلیل‌گران، خرید‌های درازمدت چلسی به نفع باشگاه است. هزینه‌ی جذب هرکدام از بازیکنانی که جذب می‌شوند در تعداد سال‌ها تقسیم می‌شود. به‌طور مثال هزینه‌‌ای که امسال چلسی برای مودریک کرده، کمتر از ۱۰ میلیون پوند است.

آن‌ها به دلیل قرارداد بلندمدت نگرانی‌ بابت از دست دادن بازیکن نخواهند داشت. همین‌طور در مذاکرات برای دستمزد در صورت درخواست افزایش دستمزد هم دست بالا را خواهند داشت. در صورت مصدومیت بازیکن هم بیمه وجود دارد که هزینه‌ها را برای باشگاه جبران کند و حتی در این صورت هم ضرر نمی‌کنند. در بعضی لیگ‌ها مثل لیگ ایتالیا بستن قرارداد بیش از ۵ سال قانونی نیست، اما در انگلیس چنین مشکلی وجود ندارد.

فابریزیو رومانو در خصوص آخرین وضعیت فلیکس در چلسی می‌گوید: «اگر ژائو فلیکس در پایان فصل به اتلتیکومادرید بگوید که در چلسی خوشحال است و می‌خواهد اینجا بماند. اتلتیکو آنگاه سعی می‌کند با چلسی راه‌حلی پیدا کند. هواداران نمی‌دانند که در فوتبال امروزی بازیکنان خودشان تصمیم نهایی را راجع به آینده‌شان می‌گیرند.»

انزو-بنفیکا

چلسی دست بردار نیست

چلسی هفته قبل با بنفیکا تماس گرفته و پرسیده که آیا قیمت انزو فرناندز را کاهش دادند یا خیر، اما پاسخ بنفیکا منفی بود. مسئولان باشگاه پرتغالی بر بند آزادسازی اصرار دارند. چلسی باید طی چند روز آینده تصمیم نهایی را بگیرد؛ زیرا بنفیکا به جانشین هم نیاز دارد.

اگر چلسی موفق به جذب کایسدو یا انزو فرناندز نشود، آماده است در روزهای پایانی کاری را انجام دهد. به نظر می‌رسد که باید منتظر یک نام غیرمنتظره باشیم! مانند انتقال لحظه آخری دنیس زکریا در تابستان گذشته. چلسی آماده هرکاری در روزهای آینده است. چلسی در تابستان بعدی به دنبال مهاجم نیز خواهد بود.

اگر چلسی بند آزادسازی ۱۲۰ میلیون یورویی انزو فرناندز را پرداخت کند؛ بند آزادسازی همراه با مالیات جمعاً ۱۶۰ میلیون یورو برای چلسی هزینه خواهد داشت؛ بنابراین نهایی شدن چنین معامله‌ای، تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد. انزو فرناندز تا پایان فصل در بنفیکا می‌ماند، مگر اینکه معجزه‌ای رخ دهد.

ساکا-آرسنال

ستاره رقیب سنتی در سبد خرید آبی‌ها

یکی از اهداف جذاب و درعین‌حال عجیب چلسی در بازار نقل و انتقالات، وینگر جوان و موفق باشگاه آرسنال است. بوکایو ساکا در این فصل عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و حالا مدنظر چند باشگاه بزرگ اروپایی قرار دارد. دیگر باشگاه لندنی شرایط ستاره ملی‌پوش آرسنال را زیر نظر دارد. البته جذب چنین مهره‌ای برای تیم رقیب و همشهری، کاری بس دشوار و پیچیده است.

گبریل مرکاتی در این خصوص ادعا می‌کند: «چلسی ساکا را زیر نظر دارد و پرس‌وجوهایی برای احتمال جذب او کرده است. بسیار بعید است که ساکا آرسنال را ترک کند. احتمالا این حرکتی در جهت پاسخ به اقدام آرسنال در جهت تلاش برای محدودیت چلسی به‌وسیله‌ی قوانین فیر پلی مالی است. پیش‌ازاین هم گفته بودم که بهداد اقبالی ممکن است اقداماتی در جهت مقابله با تیم‌های لیگ برتری و آرسنال بکند.»

سباستین دنیس از فوت مرکاتو فرانسه می‌گوید: پیشنهاد اولیه چلسی برای مالو گوستو ۲۰ میلیون یورو بود که رد شد. پیشنهاد جدید آن‌ها بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون یورو است که در ساعات آینده ارائه می‌شود. پروژه ورزشی چلسی، گوستو را برای پیوستن به چلسی متقاعد کرد و زمان بازی هم تضمین شده است. گوستو برای پیوستن به چلسی به لیون فشار وارد می‌کند. لیون مایل است او را به‌صورت قرضی تا پایان فصل نگه دارد اما چلسی قبول نمی‌کند. مذاکرات برای رسیدن به توافق نهایی ادامه دارند.

پاتر-چلسی

خط میانی؛ معضل اساسی تیم پاتر

از روز اول حضور پاتر در چلسی، او به دنبال جذب هافبک بود. انزو فرناندز و کایسدو ۲ نامی بودند که بیشتر در این پنجره شنیدیم. یک هافبک با قابلیت حمل توپ بالا و پاس‌های روبه‌جلو و یک هافبک دفاعی که اتفاقاً او هم حمل توپ خوبی دارد. تا به امروز همچنان به علت مخالفت تیم‌هایی که این بازیکنان را در اختیار دارند، چلسی نتوانسته هافبکی جذب کند اما می‌توان متوجه نگاه پاتر شد.

او متوجه انتقال توپ ضعیف و کند چلسی شده بود. چیزی که دیدن بازی‌های چلسی توخل را برای همه عذاب‌آور کرده بود. در حدی که بازیکنانی مثل دلیخت و حکیمی حتی آن‌ را مسخره کرده بودند و حاضر نشده بودند تحت هر شرایطی به چلسی بروند. چلسی خط هافبک پر ایرادی دارد. هافبک‌های این تیم قدرتمند نبوده و کند هستند. هیچ‌کدام از بازیکنان خط هافبک چلسی توانایی فیزیکی ندارند. آن‌ها نیاز به یک هافبک دفاعی قدرتمند دارند تا بتوانند نقشه‌ی پاتر را عملی کنند.

گالاگر-چلسی

پاتر برای اینکه بتواند راحت‌ در طول بازی سیستمش را بین ۴ دفاع و ۳ دفاع و ۲ دفاع و یک هافبک دفاعی و یا حتی یک مدافع و یک هافبک دفاعی تغییر دهد به یک هافبک دفاعی نیاز دارد. او در برایتون پیشتر این کار را کرده بود در بازی مقابل میلان هم تقریبا چنین تلاش‌هایی کرده بود. او حتی بدون داشتن چنین هافبکی و با کمک زکریا سعی کرده این نقشه‌ را عملی کند.

تمام مهره‌هایی که پاتر برای خط جلوی خود جذب کرده و همینطور مدلی که از مهره‌هایی که داشته قصد استفاده دارد بر پایه‌ی جابه‌جایی مکرر آن‌ها است. آن‌ها به کمک وینگرهایشان فضاسازی می‌کنند و جیمز و چیلول هم در صورت نیاز در یکی از نقشه‌های آن‌ها می‌توانند به جلو ملحق شوند.

چلسی و پاتر به زمان نیاز دارند همچنین به بازگشت مهره‌های کلیدی خود مثل جیمز، چیلول، کانته، استرلینگ یا حتی زکریا و برویا نیاز دارند.

ارسال نظر